חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבה נכונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות חרדות פחדים

נושא המאמר: הטיפול ההומאופתי בחרדות
מאת: יאיר שמר    שמור מאמר למועדפים


כאשר אנו באים לדבר על תופעת ההחרדה, הדבר הראשון שניתן לאמר על החרדה הוא שהיא אחד ממוצרי הלוואי של התרבות המערבית.

אורח החיים המערבי הינו תובעני מאד. הדרישה לעמוד ברמת חיים גבוהה, הלחץ החברתי להצליח בכל תחומי החיים, ביופי, בעבודה, בקרירה, בעסקים, בזוגיות ובמשפחה, כל אלו יכולים ליצור תחושת מחנק ומילכוד. כיוון שהאדם מופעל ומכוון בדרך כלל על ידי לחצים חברתיים, אי העמידה בסטנדרטים חברתיים תיצור קונפליקט פנימי שיכול להתבטא בסופו של דבר בחרדות.

שרשי החרדה ברוב המקרים הם תוצאה של תחושת חוסר אונים מול המציאות `ועובדות החיים`. רוב בני האדם אולי לא יהיו מודעים לכך שהם חווים תחושת חוסר אונים במישור מסויים של חייהם, אבל בדיקה פנימית כנה תחשוף זאת.

תופעת החרדה מעידה ברוב המקרים על קונפליקט נפשי מוזנח ולא מטופל. אדם שמזניח נושא מסוים בעולמו האישי בגלל הקושי שבהתמודדות איתו, כמו לדוגמא חוסר שביעות רצון בעבודה, יחסים לא מספקים, פחד מנושא או אדם מסוים, אי ביטוי פוטנציאל אישי בגלל תחושת חוסר ערך עצמי, כל אלו יצרו מתחים פנימיים שלבסוף יתבטאו בצורה של חרדות לא מוסברות.

לפי תפיסה זו, החרדה מתפקדת כמו שסתום שחרור של עודפי לחץ פנימיים. הקונפליקט הפנימי המוזנח גדל וגדל בתת מודע, עד שהוא משתחרר בצורה של חרדות לא מוסברות.

כאשר מופיעה החרדה, ברוב המקרים האדם כבר לא יהיה מודע לקונפליקט הנפשי שיצר אותה. הוא יהיה מודע בעיקר לתופעות הנפשיות והגופניות שמלוות אותה: דפיקות לב מהירות, תחושת חולשה כללית, זרמים בגוף, פחד בלתי מוסבר, מועקה חזקה, חוסר רצון לצאת מהבית או לעסוק בפעילות כל שהיא. בגלל האינטנסיביות של הסמפטומים, האדם כבר ישכח מהגורם הלא מטופל שיצר בסופו של דבר את תופעת החרדה.

החרדות מתחלקות לרוב שני סוגים עיקריים: חרדות כלליות שאין להן גורם או נושא מוגדר, שאליהן בעיקר כוונו הדברים שלמעלה, ולחרדות סביב נושאים ספציפיים כמו בחינות, יחסי אנוש, מגעים עם המין השני, חרדת נהיגה, ושאר הפוביות למיניהן, קלאוסטרופוביה, אגרופוביה ועוד.

הטיפול ההומאופתי ההוליסטי ינסה להתחקות אחרי הרקע לחרדה. סדרה של שאלות תביא את המטופל לדבר על דברים בעברו שהוא נמנע מלעסוק בהם בעבר. ההומאופת ינסה להבין את מבנה הנפש הבסיסי ואת רגשות הרקע העמוקים של המטופל. במקרים מסוימים יתגלה אבל ועצב שהודחק, במקרים אחרים תחושת נטישה עמוקה על ידי בן זוג או הורים, ובמקרים אחרים תחושת קטנות וחוסר ערך עצמי.

רק אם ההומאופת יוכל לעמוד על הטבע הפנימי של הרגשות העמוקים בעזרת כלי האבחנה ההומאופתיים שלו, הטיפול בחרדה יוכל להצליח. לצורך כך המטופל צריך לבוא לטיפול עם נכונות לחשוף את חייו הפנימיים, ולא רק לתאר את תחושותיו ופחדיו בהווה. ככל שהמטופל נחשף יותר לפני ההומאופת המיומן, ההומאופת יוכל להתאים טיפול שירפא את שורשי החרדה תוך מספר חודשים.

להמחשה נביא את המקרה של דוד, גבר בן 42 שסבל מחרדות חוזרות ונשנות, ללא גורם מוסבר. למרות היותו בעל משפחה וילדים, עדיין סבל דוד מקשיים רציניים במפגשים חברתיים. לפני כל מפגש חברתי, בין אם מפגש משפחתי או מפגש מקרי אחר עם יותר מאדם אחד, דוד היה חווה דפיקות לב מהירות הזעה מוגברת וחולשה כללית שהתבטאה בתחושת לחץ ומועקה קשה בבטן, עם צורך תכוף ללכת לשרותים. תופעת החרדות הזו החלה לאחר השרות הצבאי, אותו הוא עשה בגולני. כשנתבקש לתאר את החוויה בצבא, הוא תאר את החוויות שלו במלחמת שלום הגליל, ובעיקר את פחד המוות הגדול שהתעורר אצלו בלבנון, פחד ששיתק אותו וגרם לו לצאת מהשרות הקרבי. בגלל שהיציאה מהשרות הקרבי `לג`ובנקיות` היתה בושה גדולה בשבילו, הוא נמנע מלספר על חוויותיו עם אנשים קרובים, ובכך הדחיק את המטען הקשה שהוא חווה בלבנון.

בתשאול נוסף התברר שדוד הוא גם פדנט גדול, קפדן על סדר ונקיון וחרד מאד על בריאותו. הוא סבל בילדותו מאסטמה והיה נחשב לילד חולני, עד לצבא, בו הוא התאמץ מאד להיות `גבר כמו כולם`.

דוד קיבל תרופה הומאופתית בשם ארסניקום, בטיפול שנמשך 4 חודשים עם מינונים משתנים של התרופה. לאחר החודש הראשון תכיפות החרדות ירדה מפעמים בשבוע לפעם בשבועיים. לאחר החודש השלישי דוד `גילה את החיים מחדש` לדבריו. הוא עבר לעבודה מספקת יותר, והמפגשים החברתיים כבר לא הוו בעיה, והחרדות הישנות חלפו כלא היו.

לפרטים נוספים ולהתיעצות ניתן לפנות ליאיר שמר בטלפון 5714868 03 . יאיר שמר הינו הומאופת מוסמך, מרצה ומנהל קורס בהומאופתיה באוניברסיטת בר-אילן, יו"ר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית 1994-2000, בעל נסיון קליני של למעלה מ-12 שנה.




www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יאיר שמר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]