חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאוורר למחשב נייד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות מודעות

נושא המאמר: אישה, גוף, נפש חלק א`
מאת: גלית שלגי    שמור מאמר למועדפים

העידן החדש טומן בחובו שינויים רבים במעמדן החברתי של נשים. נשים היום יכולות להיות כל מה שהן רק רוצות, מעקרות בית עד נשיאות מדינה. נשים היום אינן מתביישות להשמיע את קולן. התקופה בה נשים היו כנועות ונשלטות נראית רחוקה מתמיד. עם השינויים הללו, התרחשו גם שינויים בתפיסת הנשיות שלנו - איך זה להיות אישה ומה זה להיות אישה. יחד עם אותם שינויים במעמדן של נשים, ניתן לראות יותר ויותר נשים אשר חולות במחלות שיש רק לנשים: סרטן השד, בעיות פוריות ותופעות גניקולוגיות כמו תסמונת קדם ווסתית, כאבי בטן ומחזור, דלקות כרוניות בנרתיק, שרירנים ובעיות אחרות נוספות.

האמת היא שלסימפטום הפיזי יש משמעות עמוקה הרבה יותר מאשר הבעיה הבריאותית עצמה. יש להם קשר ישיר לסגנון החיים שלנו, לתחושת הנשיות שלנו ולמימוש הנשיות שלנו, לתפריט עליו אנו חיות, למצב הזוגיות ומערכות היחסים שלנו, ולתחושת הסיפוק מהעבודה שלנו, ובכלל מהיותנו נשים ומעצם הגדרת הנשיות שלנו.

נשים חייבות לדעת: בעזרת הסימפטום או הבעיה הפיזית, הגוף מאותת לנו לשים לב ולהקשיב למשהו בתוכנו אשר מבקש לצאת החוצה ולהתממש. הגוף והנפש שלנו קשורים זה בזה. הסימפטום הפיזי נותן רמז למקור המצוקה שהגוף סובל ממנה. "קרל יונג" אמר כי האלים מבקרים אותנו באמצעות מחלה, ואני מאמינה שאנו יכולות לזכות בתועלת רגשית, גופנית ורוחנית אם נקדיש תשומת לב למסרי הגוף שלנו. הניסיון לשנות תפריט, ליטול ויטמינים ותרופות ולבצע ניתוח מהווים צעדים ראשונים הפותחים בפני נשים דרכים חדשות לראות את מצב בריאותן. אבל, עם השקפה חדשה על הגוף שלנו ועל עצמנו, נוכל להירפא גם מבחינה מנטאלית- רגשית וגם מבחינה רוחנית וגופנית.

המחלות האופייניות לנשים מהוות לחלק מהנשים חוויה כואבת, אבל למעשה מחלות אלה, באות להגביר את המודעות שלנו לדברים החשובים לנו באמת, ובסופו של דבר, הן באות להחזיר אותנו אל הגוף שלנו. מכיוון שהבעיה של כל אישה מתעוררת גם בגלל אופי הנשיות בתרבות שלנו המעודדת אותנו להציב את הצרכים של כולם לפני הצרכים שלנו, אנו צריכות לעשות שינויים גם בדעות שלנו ובחיים שלנו על מנת לרפא את הגוף ולהישאר בריאות.

לא משנה אם את רווקה או נשואה, אם חד הורית או עקרת בית, בעלת עסק או אשת קריירה מצליחה, אני חושבת שאין אישה אחת שאינה נמצאת רוב הזמן במתח ולחץ להספיק כמה שיותר מטלות ותפקידים בעולם מלא אתגרים. כנשים, אנחנו חייבות להכיר בצרכים המיוחדים שלנו, לא משנה באיזו דרך בחרנו. אנו חייבות להקדיש תשומת לב לגוף שלנו ולצרכים ולאותות שהוא נותן לנו. אנחנו צריכות להשתחרר ולטפח את עצמנו ולאהוב את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו. אנחנו צריכות להקדיש זמן להרפיה והתחדשות על מנת שנוכל למלא את כל מגוון התפקידים והמטלות שלנו על הצד הטוב ביותר, תוך איזון גוף- נפש וצלילות מחשבה. אנו הנשים, מחויבות לחיות, ליצור וליהנות מבריאות, מאיזון וחופש בכל הרמות- אישית ומקצועית. כל אחת יכולה לעשות כמיטב יכולתה ולזכור שאין אף אחד שיכול לתקן לנו את החיים שלנו. רק לנו יש את היכולת לעשות זאת למען עצמנו, ואנו נדרשות לעשות זאת באופן מודע. נכון שהדבר לא קל. כל אחת צריכה וזקוקה להדרכה ותמיכה.

אבל חשוב לדעת: מודעות בוראת את הגוף. הגוף שלנו מורכב ממערכות אנרגיה פעילות, שעליהן משפיעים התפריטים, מערכות היחסים, התורשה, התרבות וההשפעה של כל הפעילויות והגורמים האלו יחד.

המדע של הקשר בין גוף ונפש מסביר כיצד נסיבות חייהן של נשים יכולות להשפיע על גופן: ממחקרים שנעשו בתחום זה נמצא, כי קיים קשר הדוק בין האירועים והפגיעות הרגשיות והנפשיות שנשים חוו לבין הפגיעות הגופניות שלהן: חלקן מתעלמות לחלוטין מגופן וחלקן חוות את עצמן רק מן הצוואר ומעלה. הבעיות הגניקולוגיות האופייניות שנמצאו במצבים כאלו היו: דימום מתמשך וכאב כרוני באגן הירכיים. סימפטומים פיזיים אלו משכו את תשומת ליבן של הנשים אל החלק המוכחש בגופן, שמן הסתם זקוק לריפוי. נשים העידו כי הן שונאות את החלק התחתון של גופן, וכאשר נתבקשו לצייר את עצמן, הן ציירו את עצמן רק מאזור המותניים ומעלה. עד לא מזמן האמינו מדענים כי המידע במערכת העצבים שלנו עובר באופן קווי מעצב לעצב כמו בחוט חשמלי. היום כבר יודעים כי אברי הגוף שלנו מתקשרים באופן ישיר עם המוח באמצעות נוירופפטידים - שליחים כימיים המעבירים מסרים בין תאי עצב. כל החלקים שבנו חושבים ומרגישים. כיום יש מחקרים המציגים את העובדה שהרחם, השחלות ורקמת השד יוצרים אותם נוירוכימיקלים של המחשבה והרגש כמו המוח ואיברים אחרים.

השחלות וכפי הנראה גם הרחם, יוצרים אסטרוגן ופרוגסטרון - הורמונים שהם מעבירים כימיים בין עצביים המשפיעים על רגשות ומחשבות. כאשר אישה עצובה, גם האיברים הנשיים שלה מושפעים מתחושה זו. על מנת להיות בריאות, אנו הנשים חייבות להתחיל להעריך את החוכמה והתבונה שלנו הבאה לידי ביטוי בגוף, בנפש וברוח שלנו. המחשבות, הרגשות והמוח שלנו מתקשרים ישירות עם מערכת החיסון, עם מערכת העצבים ועם המערכת ההורמונאלית שלנו, כמו גם עם אברי הגוף שלנו. אם הרחם, השחלות, תאי הדם הלבנים והלב יוצרים אותם כימיקלים שהמוח יוצר, פירושו של דבר הוא, שהנפש ממוקמת על כל הגוף! הנפש קיימת בכל תא בגוף שלנו. כל מחשבה, כל רגש יש לו מקבילה ביו-כימית.

הקול הפנימי שלנו מגיע אלינו קודם דרך הרגש וחוכמת הגוף, ולא דרך הבנה שכלית. אם נחפש הנחיה פנימית באמצעות השכל בלבד - ניתקע בחיפוש. זאת כיוון שאנו משתיקים את הקול הפנימי שלנו – כאילו הוא קיים מחוצה לנו. אנחנו לא רק השכל שלנו. השכל פועל אך ורק עם האינטואיציה שלנו, עם הקול הפנימי או עם האנרגיה הרוחנית שלנו. אם נדע ונהיה מודעות לכך, נוכל לרכוש את יכולת הריפוי הפנימית שלנו. לא חשוב מה קרה לאישה בחייה, יש בידה הכוח לשנות את המשמעות של אותה חוויה, ועל ידי כך לשנות את הניסיון שלה רגשית וגופנית.

אין נוסחה אחת ויחידה לפענח את המסר הנמצא מאחורי סימפטום פיזי. רק אנו הנשים יכולות בסופו של דבר לדעת למה מתייחס אותו סימפטום. יש נשים שהגוף שלהן מפתח דלקת כרונית בנרתיק כאות על כך שהגיע זמן לסיים מערכת יחסים, יש נשים שסובלות מכאבים לפני מחזור והגוף בעצם מאותת להן שהן צריכות לוותר על קפאין, ויש נשים המפתחות סימפטומים אחרים הקשורים למסרים אחרים לחלוטין. לכן, כל אישה חייבת להיות קשובה לסימפטומים שלה, לקבל אותם ללא שיפוט ולהתחיל להעריך את שפת הגוף שלה. נשים יכולות להתחיל לרפא את חייהן ברמות עמוקות מאוד כאשר הן מתחילות להעריך ולכבד את המסר של הגוף שלהן במקום להרגיש כקורבנות שלו. אנחנו חייבות לבטוח בסימפטומים של הגוף ולהבין שזו הדרך היחידה לפעמים בה הנפש שלנו מבקשת תשומת לב.

כל אישה יכולה לפתח דרכים להקשיב לצורכי הגוף שלה:
אפשר להתחיל בדברים הכי קטנים: אם את עייפה, תנוחי. אם את צריכה להתרוקן, עשי זאת. אל תדחי. אם בא לך לבכות, תני לעצמך לבכות. שימי לב מה גורם לך לבכות. מה מעלה לך את הרצון לבכות. יכול להיות שזה מתקשר לנושאים עמוקים יותר. שימי לב לתגובות שלך. שימי לב לתופעות שקורות בגוף שלך- נשימה, דפיקות לב. לא צריך לדעת בדיוק למה הלב דופק מהר או למה את מרגישה צורך לבכות. ההבנה תגיע אחרי שתתני לעצמך להתנסות במה שאת מרגישה באותו רגע. לכן אם את "מדוכאת" תני לעצמך להיות מדוכאת. אם את לא שמה לב למסרי הגוף שלך בפעם הראשונה, הסימפטום הבא עלול להיות בעל עוצמה גבוהה יותר. הריפוי יתרחש רק אם ניתן לעצמנו להרגיש, להביע ולשחרר את הרגש. זה כמו לטפל במורסה: חייבים לפתוח אותה ולנקז את המוגלה. אחרי שמנקזים אותה, הכאב נעלם כמעט מיד, ובמקום המורסה נוצרת רקמה חדשה ובריאה. אותו הדבר לגבי רגשות: אם לא נרגיש ונשחרר אותם, הם יאטמו ויגרמו לכאב.

ילדים הם דוגמא מצוינת לביטוי רגשות. הם מבטאים כאב, כעס, שמחה באופן הכי מקסים וטבעי. האמת שכל אחד ואחת נולד עם היכולת הזו. הבעיה היא שהתרבות בה גדלנו מחנכת אותנו לשלוט ברגשות שלנו, ואז אנו לומדים מהר מאוד לדכא את הרגש שלנו. במקום להשתמש ברגש כקול פנימי, מחנכים אותנו להכחיש את הרגשות "השליליים" או הרעים שלנו, ובנוסף, אנו מקבלים חיזוק וציון ראוי לשבח על כך ששלטנו בעצמנו. החברה מעריצה אנשים אשר "שולטים בעצמם". אצל הגברים המצב גרוע עוד יותר: הם לומדים כבר מגיל קטן כי "ילדים גדולים לא בוכים". אבל האמת היא שבכי הוא אחת הדרכים של הגוף לשחרר רעלים. דמעות של אושר ושל צער יש להם הרכבים כימיים שונים והם מושפעים מהורמונים. בכי והשמעת קולות הם חלק מערכת "העיכול" הרגשית שלנו. הבכי מהווה דרך לשמור שהאנרגיה שבתוכנו תזרום באופן תקין בכל הגוף שלנו. כאשר אנו מרשים לעצמנו לבכות, הנפש שלנו מרגישה חופשייה וטהורה.

בכתבה הבאה אתמקד במחלות נשים ובסימפטומים פיזיים ואעמוד על המשמעות הרגשית-והנפשית של סימפטומים אלו.

בברכה, גלית שלגי


www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גלית שלגי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]