חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דירה למכירה שכונת התקווה הדבר החם הבא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ביופידבק נוירופידבק טיפול ביופידבק ביופידבק קשב וריכוז

נושא המאמר: ביופידבק
מאת: ארז לוי   שמור מאמר למועדפים

ביופידבק היא שיטת טיפול מתקדמת, שמשלבת פסיכולוגיה, טכנולוגיה ומדע במטרה לטפל במגוון רחב של בעיות בזמן קצר ובצורה יעילה.

בשיטת הביופידבק, אנו משתמשים בחיישנים שמוצמדים לגוף או לראש (בהתאם לסוג הבעיה) החיישנים יודעים לספק נתונים מדוייקים, על המתרחש בגוף ובמוח, ולהראות למטפל ולמטופל מה לא מאוזן, בגוף ובמוח.החיישנים מספקים לנו מידע על קצב הנשימה, הדופק, רמת המתח שלנו, על זרימת הדם למוח ואפילו על גלי המוח עצמם.

מטרת המידע שמגיע מהחיישנים הוא להראות את הדרך לטיפול אימון וויסות, כשהמטרה לפתור את הבעיה שמציקה לנו. באמצעות החיישנים, נוכל לקבל מכלול רחב של נתונים, שיבהירו לנו מה בעצם הבעיה ועוצמתה ובעיקר איך לטפל בה. נוכל להבין מה קורה לי בגוף בזמן החרדה (איך הנשימה משתנה, רמת ההזעה דופק ועוד).

נועל להבין למה יש לי בעיות קשב וריכוז (גלי ריכוז במוח נמוכים), מדוע יש לי בעיות שינה או מיגרנות והחשוב מכל איך לפתור ולהתגבר על הבעיות שלנו במהירות וביעילות.

תפקיד החיישנים הוא לספק פידבק ובעיברית משוב, על המתרחש בגוף ובמוח,ובצורה מדוייקת מאוד. הפידבק שנקבל באמצעות החיישנים יכול להיות צליל, תמונה גרף ואפילו סרט. הפידבק ישקף למעשה מה קורה לנו בגוף או במוח בזמן אמת. אם נשתמש בפידבק צלילי, הצליל יעלה וירד בהתאם למה שקורה לנו בגוף.

הבעיות שאנו מטפלים

בעיות קשב וריכוז

סטרס

דיכאון

חרדה והתקפי חרדה

היפראקטיביות ובעיות קשב

לחץ דם

בעיות שינה

התפרצויות כעס וזעם

מיגרנות וכאבי ראש
דוגמאות לחיישנים שמשתמשים בביופידבק

חיישנים שמודדים מתח

חיישן שמודד זרימת דם
חיישנים שמודדים את גלי המוח
חיישנים שמודדים את גלי המוח
לדוגמא, אם הצליל יהיה גבוה המשמעות היא שאנחנו מתוחים, אם הצליל יהיה נמוך המשמעות היא שאנחנו מתחילים להרגע. באופן שכזה אנחנו נוכל לדעת לראות ולשמוע מה מתרחש אצלנו בגוף וחשוב יותר להתחיל לשלוט בתהליכים אלו. בבעיות קשב וריכוז אנו משתמשים בסרט כפידבק. בכל זמן שהילד או המבוגר, מרוכזים תמונת הסרט תהייה מוקרנת בבהירות ובחדות. כאשר הריכוז נעלם תמונת הסרט תהייה מטושטשת ולא בהירה. כדי שהתמונה תחזור להיות בהירה, המטופל יהיה חייב להגביר את הריכוז והקשב.

במיקרים של מתח או חרדה, נוכל ללמוד טכניקות של רגיעה, ללמוד לנשום נכון ועוד, ולראות בזמן אמת איך איך הטכניקות הללו משפיעות עלינו, ומה אנו צריכים לעשות כדי להרפות ולשלוט בבעיות שלנו. לאחר שנתאמן מספיק פעמים, הגוף ילמד לשנות את הדפוס הלא רצוי, במיקרה שלנו מתח, ויהיו לו הכלים להתמודד איתו בחיי היומיום. במיקרים של בעיות קשב וריכוז נלמד לאמן את המוח שלנו להתמקד.

חשוב להבהיר שתפקידם של החיישנים הוא רק למדוד ולהעביר מידע על מצבנו למטפל ולמטופל. הם אינם מעבירים זרם ובטח לא מחשמלים.

דוגמאות לפידבק:תצוגת נתונים כפי שמתקבלים מהחיישנים



שלושת התמונות שאתם רואים למעלה מייצגות את הפידבק שאנו מקבלים מחיישנים. בתמונה הימנית אנו רואים שני מדדים של מתח( דופק ונשימה), המוצגים בירוק משני צידי המסך ובנוסף נורה במרכז הראש שבתמונה. בכל פעם שהמטופל יצליח להוריד את מדדי המתח שבגופו שני מדדי המתח יהיו ירוקים והנורה תידלוק. זה יתן למטופל סימן שהוא מצליח ומוטיבציה להמשיך. המטופל קיבל כעת פידבק או משוב חיובי. אם הוא לא יצליח לשלוט במדדי המתח, צבע מדדי המתח יהפכו לאדום והנורה תכבה. לאורך זמן, ובקבלת פידבק אמיתי ,בזמן אמת,המטופל לומד התנהגות חדשה לשלוט במדדי המתח באופן רצוני, לאורך זמן ובכל זמן שיבחר.

דוגמא למצגת פידבק נוספת תוכלו לראות בתמונה הימנית , שמראה להלכה למעשה איך מטפלים בבעיות קשב וריכוז באמצעות נוירופידבק (הקליקו כאן לקבלת הסבר מקיף על השיטה). הפידבק מתקבל מחיישנים שמוצמדים לקרקפת ומודדים את גלי המוח. המטרה כאן היא לאמן את הילד או המבוגר, להכנס למצב של ריכוז וגם להישאר רגוע. שימו לב לשני חלקי המסך שבהם יש כדורים על עץ. בכל פעם שהמטופל יכנס למצב ריכוז הכדור העליון יזוז ימינה. בכל פעם שהוא יכנס למצב מוחי רגוע הכדור התחתון יזוז ימינה. בכל פעם שהמטופל יהיה גם מרוכז וגם רגוע שני הכדורים יזוזו ימינה. כאשר המטופל לאורך סידרת טיפולים יצליח לבצע את המטלה לאורך זמן, הוא למד ולימד את המוח שלו להיות מרוכז ורגוע. כעת הוא ידע להכנס למצב ריכוז באופן רצוני ברמה המודעת, וגם ברמה הלא מודעת.

שיטות ביופידבק מתקדמות
באופן כללי ניתן לאמר שביופידבק מתחלק לשלושה דרכים עיקריות ששילובם מאפשר טיפול במגוון רחב של בעיות. שילוב שלושת הדרכים בטיפול אפקטיבי אחד לאורך זמן מעצים את יעילות הטיפול, ממקד אותו ומוביל לתוצאות מצוינות לאורך זמן.

הדרך הראשונה -ביופידבק גופני -שימוש בחיישנים שמתחברים לגוף-בודק ממדדים גופניים.

הדרך השנייה – HEG – שימוש בחיישנים שמוצמדים למצח – בודק זרימת דם.

הדרך השלישית – נוירופידבק – שימוש בחיישנים שמוצמדים לקרקפת – מודדים גלי מוח.



"קליניקת משוב היא מהמובילות בתחום הביופידבק בארץ
המשלבת את שלושת דרכי הביופידבק
בכל טיפול ובמקום אחד"
הדרך הראשונה - טיפול בביופידבק גופני
למרות שלביופידבק יש שלושה דרכים מרכזיות לטיפול בבעיות השונות, בארץ שאומרים ביופידבק מתכוונים למעשה לדרך הראשונה.

השילוב של שלושת הדרכים בביופידבק הוא חיוני מאוד כדי לפתור את הבעייה שיש לנו בכל שלושת הדרכים גם יחד, בצורה יעילה ומהירה, וזה בדיוק מה שאנו עושים בקליניקת משוב.

הטיפול בדרך הראשונה בביופידבק, נעשה באמצעות חיישנים שמחוברים לגוף במטרה למדוד ולבדוק פרמטרים פסיכופיזיולוגיים -הכוונה היא למדדים גופניים שמושפעים ממצבים פסיכולוגים. למשל במצבי מתח הנשימה משתנה אנו מזיעים מתח השרירים שלנו עולה ועוד.

החיישנים בביופידבק הגופני יודעים לבדוק ולמדוד את הדופק, אי סדירות נשימה, מוליכות חשמלית של העור, מתח שרירים ועוד. כל חיישן מראה לנו בזווית קצת אחרת על אופי הבעיה והביטוי שלה בגופנו. שינוי בדפוס הנשימה או הדופק יצביעו על מתח רב. אם מתח השרירים שלנו עולה ובנוסף אנו מזיעים בידיים לדוגמא, נדע שהגוף שלנו נלחץ רגשית מהר. החיישנים מראים לנו בצורה מדוייקת מה קורה לנו בגוף, ומספקים לנו מידע רב ערך לטיפול בבעיות.

טיפול בסטרס או בחרדה יכולים להוות דוגמא מצויינת לטיפול בביופידבק בדרך הגופנית. במצבים אלו הגוף מגיב בדריכות ובעוצמה למצב החרדה, הנשימה שלנו משתנה, הדופק עולה, אנו מתחילים להזיע ולהרגיש מצוקה גופנים ופסיכולוגית שמתעצמת. הטיפול בביופידבק, ימדוד את המצב הגופני שלנו באמצעות החיישנים, יראה למטפל ולמטופל מה קורה בזמן אמת ואת חוסר האיזונים, ובאמצעותם נוכל ללמד את הגוף ואת המוח לחזור לאיזון,לרוגע ולשקט באמצעות הפידבק שנקבל מהם.

הסבר מקיף על הדרך הראשונה תוכלו למצוא בסרגל העליון תחת שיטות טיפול


http://www.ביופידבק.co.il

www.ביופידבק.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארז לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]