חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יעדים ברורים יכולים להגשים חלומות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חילופי זוגות סווינגרס החלפת זוגות

נושא המאמר: יחסים פתוחים
מאת: ג'קי אור   שמור מאמר למועדפים

יחסים פתוחים


יחסים פתוחים, זו הטרמינולוגיה הכללית למערכת יחסים שהיא אינה מונוגמיה או מונואמוריה, אך גם למושג הזה יש ספקטרום נרחב ואנו נסביר את הסוגים השונים של קשר כזה וההבדל בין פוליאמורים, חילופי זוגות סווינגרס ועוד.

בשנים האחרונות, הרבה מייחסים את הזוגות שמנהלים מערכת יחסים פתוחה, לפוליאמורים, אך בפועל, בשל ההגדרות השונות למושג, זה לא בהכרח הדבר.

פוליאמוריה הינה ריבוי אהבות והקונוטציה המודרנית מדברת על קשר על בסיס מיני עם יותר מפרטנר אחד. זה לא מחייב שאקט מיני כזה או אחר יהיה עם שני משתתפים נוספים, בו זמנית אך בגלל שאלמנט המיניות, הוא מחייב בהגדרתו בפוליאמוריה, בסוגים שונים של יחסים פתוחים אין זה אומר שיש קשר מיני נוסף לאותם בני זוג מחוץ למערכת היחסים שלהם.



סוגים שונים של יחסים פתוחים


אז ישנם מערכות יחסים שמוגדרים כפתוחים על ידי שני בני הזוג, בכך שהם יכולים לבלות כאינדיבידואל, כמו בימי הרווקות, ואף לפלרטט עם בני המין השני, אך הדבר אינו מגיע לאינטימיות מינית גבוהה מה שלא הופך את זה לפוליאמוריה. קשר כזה, הוא הצורה הכי "מחייבת" ביותר שקיימת במערכת יחסים פתוחה ועם זאת, היא רחוקה מלהיכנס להגדרה של מונוגמיה או מונואמוריה.

מערכת יחסים פתוחים שהם שהם פחות "שמרנים", אוטומטית יכנסו להגדרה של פוליאמורים אך לא תמיד מדובר בזוג פוליאמורי. אחת התופעות הקיימות, היא מערכת יחסים פתוחים שהם חד צדדים. זה אומר שאחד מבני הזוג, מתנהל כמו במונוגמיה רגילה ואילו בן או בת הזוג, חיים אורח חיים פוליאמורי מלא, בידיעה והסכמה של הבן זוג "המונוגמי". מערכת יחסים כזו, ידועה בעיקר באנשי תעשיית הפורנו והרבה פעמים, אנשי ההפקה, מנהלים זוגיות או אפילו נישואים עם השחקנים. כמובן שקיימת מערכת יחסים כזו גם מחוץ לגבולות תעשיית הפורנו, היא יותר נדירה בתחום מערכות היחסים הפתוחים, אך עדיין קיימת.

מכאן, כאשר בכל הגדרה של קשר על בסיס יחסים פתוחים, קיימת פוליאמוריה, ההגדרות והסוגים השונים של זוגות במערכת יחסים פתוחים, היא ענקית.

זה יכול ישר להיקשר לתחום חילופי זוגות והסווינגרס, אך גם בעולם הזה, יש טווח, פתוח יותר וסגור יותר. חילופי זוגות מתקשרים בדרך כלל לפעילות משותפת של אותו הזוג למרות שפוליאמורים במערכת יחסים פתוחים, מהווים יותר כאינדיבידואלים אך בשונה מהסווינגרס, הינם יכולים להיקשר רגשית בפרטנרים חדשים כאלו ואחרים ואף פתוחים מנטלית להצעות כאלו שיבואו. זה כן יכול להיקשר לחילופי זוגות בצורתם הראשונה כאשר זוג אחד מתחלף עם אחד מבני המין עם הזוג השני והם מקיימים יחסי מין בנפרד וללא נוכחות אינטימית של אחד מבני או בנות הזוג שלהם.

יחסים פתוחים - האם זה בריא?


אז יחסים פתוחים כמו הפוליאמוריה, זה עניין של תפיסה והכרה בכך כדרך חיים, אך בשונה מהפוליאמוריה, אינה מצביעה על התחייבות בין בני הזוג.

יחסים פתוחים, זה בדרך כלל הגדרה של שלב במערכת יחסית של אותו זוג, לרוב, זהו השלב הראשוני, השלב שבו מגששים, בודקים, מנסים ועדיין לא מתחייבים, לא מנטלית ולא רגשית. אלא אלו שבוחרים לחיות אורח חיים זוגי כזה מעבר לשלב הראשוני של הקשר, מצביע לרוב על אנשים שקשה להם לקחת אחריות או שהם אינם פנויים רגשית באופן מלא ולכן הם לא רוצים "לעגון" את עצמם לקשר.

בניגוד לזוגיות בפוליאמוריה, שעם ההסכמה על ריבוי אהבות ופרטנרים מיניים יש מחויבות ברורה בין בני הזוג, במערכת יחסים פתוחים, לרוב אין התחייבות כזו וזה עלול הרבה פעמים להביא לפגיעה בקשר.

אמון ותקשורת, הם הבסיס לכל קשר, וכאשר אין הגדרה ספציפית לקשר, יש פגיעה בתקשורת בין בני הזוג כאשר יכול להיווצר פער בין תיאום הציפיות, בין פתיחות לשמרנות של הקשר ובכלל בין הרצוי למצוי. כאשר בסיס התקשורת רעוע, זה עלול להוביל לתוצאות הרסניות כתוצאה מחוסר האיזון בהבנה הבסיסית של הזוג.

ישנם לא מעט מקרים, במערכת יחסים פתוחים, שבהם אחד מבני הזוג נגררו למקום הזה על ידי בני הזוג אחר, ובכדי לא לאבד אותו, בן או בת הזוג השני, היו מכניסים את עצמם למערכת יחסים כזו בעל כורחם. קרע בתקשורת, הביא לתוצאות לא רצויות שיגרמו לקשר הזה להרס.

כמובן שיש הבדל בין אדם לאדם ובין זוג לזוג ויש כאלו שלקחו את ההחלטה שלחיות אורח חיים ומערכת יחסים פתוחים, זה הדבר הנכון והטוב ביותר בשבילם והם עשו זאת בהשכלה, הסכמה ותיאום מלא אחד עם השנייה.

גם במקרים של מערכת יחסים פתוחים, אנו למדים שהבסיס להתחלה (או להרס שלה) מתחילה, מתוחזקת ונגמרת בתקשורת שבמקרים של מערכות יחסים כאלו, אף חשובים וקריטיים יותר.
יחסים פתוחים הם די אינדיבידואלים לכל זוג, ולכן עניין ההסברה והשיתוף, הם גם הדרך הנכונה ביוצר לדעת האם זה מתאים לכם.

www.swinging.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ג'קי אור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]