חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה צריך ביטוח רכב?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צו הריסה היתר בניה קנס מנהלי משפט בניה

נושא המאמר: מה עושים כאשר מקבלים צו הריסה?
מאת: בנימין קלינגר   שמור מאמר למועדפים

בצל נגיף הקורונה: איך מתמודדים עם צו הריסה?
בשל המצב הכלכלי הקשה, רבים חוזרים כעת לגור עם ההורים ומפצלים את דירת המגורים. פיצול דירה ללא היתר מעלה את החשש כי הרשות המקומית תוציא נגד המפצל צו הריסה, שיוריד הכול לטמיון. איך אפשר להתמודד עם סיטואציה כזאת?

תגיות
צו הריסה מנהלי
משרד בנימין קלינגר, בשיתוף zap משפטי

שתף ב פייסבוק
שתף ב וואצאפ
שתף ב טוויטר
שתף ב אימאייל

זה קורה לאחרונה יותר ויותר בעקבות משבר הקורונה: אלפי ישראלים, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המשבר הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה, נאלצים לחזור לגור עם ההורים, יחד עם האישה והילדים. כדי לפנות להם קצת מרחב, הם מפצלים לעיתים את הדירה, בונים תוספות, סוגרים מרפסות או מסבים את המחסן למגורים.

פעמים רבות חלוקה ליחידות דיור של דירה אחת, או בניית תוספת בנייה או שימוש החורג מהיתר הבנייה, אינם חוקיים, ועלולים להוביל לסיוט הכי גדול של כל אדם שמבצע עבודות בנייה: להגיע הביתה, ולמצוא פתאום צו הריסה מודבק על הדלת. ביצוע הצו עלול להוריד לטמיון לא רק כספים רבים, אלא לגרום גם לעוגמת נפש עצומה, ולסיכון להטלת קנסות, כתבי אישום ועוד.

במידה וקיבלתם צו הריסה, אסור לכם להתמהמה. יש לכם חלון הזדמנויות של 72 שעות לפעול לפני שהצו יבוצע (אם תהיתם על חשבון מי - זה יהיה על חשבונכם). מהו צו הריסה, איך מתמודדים אתו, ומה צריך לעשות כשמקבלים אותו? על כך נבקש להרחיב בשורות הבאות.

הסיבות לקבלת צו הריסה
קיימות סיבות רבות לכך שהרשות המקומית או העירייה בתחום מגוריכם תחליט להוציא כנגד הבנייה, או השימוש צו הריסה. כך, למשל, תלונה של אחד השכנים, הלשנה למחלקת הפיקוח העירונית, סיור של פקח ממחלקת הבנייה, צילום של רחפן או תצלום אווירי (תצ"אות) מטעם העירייה ועוד, יכולים לזהות חריגות בנייה והתוצאה תהיה צו הריסה מודבק על דלת ביתכם.

איך מוציאים צו הריסה, ומה התנאים להוצאתו?
צו הריסה מוצא ונחתם על ידי יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ומודבק על קיר המבנה המיועד להריסה. יו"ר הוועדה חותם על הצו לאחר קבלת תצהיר של מהנדס הוועדה המקומית ובו מצוינים פרטי הבנייה/ השימוש, תוך ציון שמדובר בבנייה ללא היתר, או בחריגה מהיתר או בשימוש החורג מהיתר.

עוד יציין מהנדס הוועדה כי הקמת המבנה טרם הסתיימה או שהיא הסתיימה פחות מ-60 יום לפני מועד הגשת התצהיר, וכי המבנה לא מאוכלס או שאוכלס פחות מ-30 יום קודם לכן.

האם הוצאת צו הריסה היא בגדר סוף פסוק?
בהחלט לא. מי שקיבל את הצו צריך לפנות בדחיפות לבית המשפט על מנת לעכבו, לבקש לבטלו, או להגיע להסדר עם הרשות המקומית, או לנסות להגיע להסדר כלשהו עם מחלקת הפיקוח על הבנייה העירונית. קיימות לא מעט דרכים לפעול לביטול או לעיכוב של צו הריסה.


מה הצעד הראשון שצריך לעשות לאחר קבלת הצו?
בשל לוח הזמנים הדוחק, הדבר הראשון שעליכם לעשות לאחר קבלת הצו הוא לפנות למומחה לנושאי תכנון ובנייה, שיודע להוציא היתרים וחוות דעת, ואשר לרשותו עומדים יועצים משפטיים היכולים לפעול בשמכם מול בית המשפט או כל גורם עירוני.

יצוין, כי כדי לבטל את הצו או לעכבו יש להגיש בקשה לבית המשפט, ולתמוך אותה בחוות דעת של המומחה.

אותו מומחה יכול לבדוק, בין היתר, האם ניתן לקבל היתר לבנייה / שימוש, האם ניתן יהיה לבצע חלק מהעבודות בפטור לאור תקנות הבנייה המתירות בניה קלה בפטור, והמן ההקלות האפשריות בכל מקרה ומקרה.

מהן העילות לביטולו של צו הריסה מנהלי?
נקודת המוצא היא שהצו הוצא כדין, ומי שמבקש לבטלו יצטרך להוכיח שקיימות סיבות טובות לביטולו. קיימות שתי עילות קלאסיות לביטול צו הריסה - או שהבנייה בוצעה "כדין" או שעבודות הבנייה הן עדיין לא בגדר "עובדה מוגמרת". בנוסף, רשאי בית המשפט לבטל את צו ההריסה, אם נפלו בו "פגמים חמורים", אך זאת רק במקרים חריגים ויוצאי דופן.

מה הטעות הכי גדולה שיכול לעשות מי שמוצא נגדו צו הריסה?
הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות היא לפעול לבד ללא התייעצות עם מומחה. חלק מאותם אנשים שאינם מודעים לזכויותיהם "נופלים בפח" ומסכימים למסור גרסה משלהם מול גורמי הפיקוח על הבנייה ובכך למעשה עוזרים לרשות המקומית להמשיך בהליכים ולהרוס לבסוף את הבנייה, תוך גרימת נזק לעצמם. נזק כזה יכול היה להיחסך מהם אילו פנו לגורמים מקצועיים.

האם משבר הקורונה יכול לסייע לי לעכב את הצו?
התשובה לכך היא בוודאי. שכן, בעקבות משבר הקורונה, הצהיר משרד המשפטים כי ינקוט במדיניות סבלנית יותר כלפי עבירות בנייה. לפחות ברמה ההצהרתית, המשרד טוען כי התייחסות לצווי ההריסה בתקופת המשבר תהיה סלחנית יותר, וניתן ל"נצל" זאת לטובת מי שזקוק לכך.

משמעות הדבר הינה כי ניתן לנצל את התקופה הזאת על מנת לעזור למי שבנה ללא היתר או פיצל דירה ללא היתר או השתמש שימוש חורג במבנה שאינו מתאים להיתר, באופן שיסייע לו להגיע להיתר או להימנע מהריסה מידית.

האם קיימות סכנות נוספות למי שבנה ללא היתר פרט לקבלת צו הריסה?
בהחלט. במקביל לצו ההריסה ניתן להגיש גם כתב אישום פלילי נגד מבצע עבודות הבנייה. כמו כן, ניתן כיום להטיל קנסות מנהליים בסכומים גבוהים מאד בגין בנייה. הסכומים יכולים להגיע למאות אלפי שקלים, וכן לקנסות יומיים כל עוד לא הוסרה הבנייה, או שטרם התקבל בגינה היתר.

* משרד קלינגר בנימין היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי הוא בעל ניסיון רב בביטול צווי הריסה והכשרת חריגות בנייה. כמו כן, הוא מספק מענה בשורה של נושאים נוספים, ובכלל זה בקשות לרישיונות עסק ,שינוי תב"ע, התרי בניה, שימוש חורג , זירוז הליכים, אישור עירייה לרשם המקרקעין במקרה של חריגות בניה וייעוץ סטטוטורי

www.klinger.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בנימין קלינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]