חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מלונות בלונדון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות לחץ מתח

נושא המאמר: עבודה בלחץ והקשר למשקל יתר
מאת: אילנה רפלוביץ   שמור מאמר למועדפים

האימרה המפורסמת כי "העבודה היא חיינו, אך לא בשבילינו", לא פעם מקבלת קונוטציה חיובית אצל אנשים רבים בתקופות שונות בחייהם. האם אותה תעסוקה הערובה לרווחתו הכלכלית, האישית והקיומית של כל אדם הופכת לו לרועץ מידי פעם? מסתבר שכן!!!. מחקרים שונים בתחום הרפואה התעסוקתית מצאו קשר הדוק בין השמנת יתר, לחץ בעבודה, ועייפות יתר. מחקר שנערך באוניברסיטה בהלנסינקי, במחלקה לבריאות הציבור, בדקו החוקרים 7000 בני אדם, מהם 5000 נשים ו-2000 גברים. כל המשתתפים היו מועסקים בעיר זו. 19% מהגברים וכל אשה רביעית דווחו שהם העלו במשקלם בשנה הקודמת. ממצאי המחקר היו שמנהלים שמוטלת עליהם אחריות אדמינסטרטיבית גבוהה, נטו יותר לאכילת יתר בכל הזדמנות חופשית, וזאת לעומת עובדים זוטרים שהאחריות שבתחום תפקידם נמוכה יותר.

אותם נבדקים מנהלים ועובדים אחרים אשר עובדים שעות עבודה מרובות, (מעבר לשעות המשרד המקובלות), דיווחו שגם כאשר הם בבתיהם או בחופשה מעבודתם, הם מרבים לחשוב על מטלותיהם השונות הגורמים להם מתחים, דאגות ומצב רוח שפוף. כמו כן הם דיווחו, כי הקימה בבוקר לעבודה מסורבלת מאד והם מרגישים עייפות יתר. כתוצאה מכך הם נגררים "לנשנש" חטיפים שמנים, דברי מאפה שונים ומרבים בשתיית משקאות ממותקים, כמו כן את ארוחותיהם החטופות הם אוכלים במכוניותיהם ו- או במסעדות. הנשים דיווחו על תסכולים ולחץ רב בעבודה כולל שעות עבודה מרובות, אי שביעות רצון מהנעשה בסביבת עבודתן וממתח בינן לבין עמיתים שונים בעבודה, כשלמצבים אלו, נוספים גם בעיות בחייהן האישיים, כמו אי שביעות רצון מחיי נישואיהן, נטל ואחריות גידול ילדיהן ורגשות אשמה קשים על היעדרותן מביתן עקב היותן נשים עובדות.

נשים אלו נוטות לפצות עצמן בגלידות רבות, קפה, אלכוהול, מזון מהיר רווי בשומן כגון: פיצות, בורקסים, נקניקים שמנים ועוגות מוקרמות, כשמקום האכילה הוא במשרד בד"כ, בתי קפה ודוכנים של מזון מהיר. בתום המחקר הוצעו כמה פתרונות הולמים לעובדים לצורך עריכת רפורמה חדשה בהרגלי האכילה שלהם בזמן העבודה: הקצאת זמן מוגדר כהפסקה לארוחת בוקר וזמן ארוך יותר מהמקובל עד כה, בהפסקת הצהריים. כמו כן הוצע לבנות ולתכנן חדר אוכל בו יוכן המזון לעובדים לפי ההמלצות לתזונה נכונה בו התפריט יכלול מגוון גדול מכל אבות המזון עם דגש רב על יותר פירות וירקות ופחות שומנים רוויים. החשוב מכל היתה ההצעה לבניית חדר כושר במקום העבודה, בו יוכלו העובדים "למתוח אבריהם ולחץ עצמותיהם", או לכל היותר בזמן הפסקת הצהריים העובדים יוכלו לתרגל טאי-צ`י או תרגילי התעמלות שונים.

לסיכום, האם עצם העובדה שאנו אנשים עובדים, פותרת אותנו מאחריות לכלכלתנו ולאופי תזונתנו? כמובן שלא!. תמיד קיימת בידינו הבחירה והברירה, לשנות את הרגלי האכילה שלנו גם כשאיננו רוב שעות היום בבית.

רצוי בהחלט להכין בבית סיר מרק ירקות, קטניות או כל מה שתרצו, וכן מנות עיקריות מבשרים, דגים וכו` שיהיו לכם לכמה ימים, כשתוספות תמיד קל יותר להכין בו במקום.

למקום העבודה כדאי ורצוי לקחת פירות וירקות טריים, מעט גראנולה עם יוגורט טבעי, כריכים עם כל דבר בתוספת ירקות, מטבלי גבינה רזה עם קרקרים מחיטה מלאה, זרעים ואגוזים ומשקה תה מחליטת צמחי מרפא שונים המיועדים לכך.

יחד עם זאת זכרו תמיד שמילת המפתח כשעובדים מחוץ לבית, היא "האיזון". תמיד ניתן להמשיך מחר את שלא גמרתם היום ותמיד רצוי לתת חשיבות לחייכם הפרטיים ולכלול בתוכם הזדמנויות רבות יותר של רגיעה ומנוחה, תוך התייחסות רבה למצבכם הנפשי, כשאתם מסוגלים "לפזר מתחים מיותרים" עם עובדים ומנהלים כאחד. הקפדה על כללים אלו ימנעו מכם אכילת יתר וכך מבלי להרגיש גם לעליה לא מבוקרת במשקלכם.

חישבו על כך...שתמיד אפשר להתפשר ולהתגמש ולעשות הכל להטיב עם חייכם כאנשים עובדים, גם כאשר נידמה לכם שלא. מחלות שונות נגרמות לנו ולא קורות. אחריותנו על גופינו ונפשנו הינה בשליטתנו הבלעדית.

בברכה,
אילנה רפלוביץ
תזונאית הוליסטית

www.tevalife.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילנה רפלוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]