חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לבני נשים - מתנות לאישה - הלבשה תחתונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צו הריסה מנהלי היתר בניה קנס מנהלי עורך דין לביטול צו הריסה

נושא המאמר: ביטול צו הריסה מנהלי - כל מה שעליך לדעת!
מאת: בנימין קלינגר   שמור מאמר למועדפים

עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי

חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.
לבקשה מומלץ לצרף חוות דעת מומחה בתחום התכנון והבניה כתמיכה.
רצוי לצרף אישור קונסטרוקטור ליציבות המבנה לאחר בדיקתו כמובן.



כמה מילים חשובות על ביטול צו ההריסה

על פי חוק תכנון ובנייה, בית המשפט יורה על ביטול צו הריסה רק במידה שהשתכנע כי השימוש שנעשה במקרקעין, או העבודות שנעשו עליו, אכן בוצעו כדין. לחילופין, בית המשפט צריך להשתכנע כי הדרישות למתן הצו לא התקיימו או שנפל איזה פגם חמור בצו עצמו שבגינו יש לבטלו. בהמשך המאמר נסקור מספר דוגמאות המאפשרות לקבל ביטול צו הריסה שיפוטי. לפני כן, נציין כי לפי החוק אם ניתן ביטול צו הריסה ובית המשפט קבע שמלכתחילה לא היה מקום להוציאו, הרי שמי שנגרם לו נזק בצו זה יכול בהחלט להיות זכאי לפיצויים. מאידך, אם הבעיה היחידה הייתה גם בהסמכה או במינוי של הגורם שהוציא את הצו, הרי שידו של בית המשפט תהיה קפוצה בקביעת פיצויים.



עיכוב או ביטול של צו הריסה מנהלי

בקשה לביטול צו הריסה מנהלי או בקשה להארכת מועד לביצוע צו הריסה צריך להגיש לכל המאוחר בתוך מספר ימים בודדים מיום שבו נודע לכם על הוצאת הצו. יש להדגיש כי הצו אינו חייב רק להימסר כדין כמו בכל הליך אזרחי, אלא במקרה זה ניתן להסתפק בהדבקתו על דלת או קיר חיצוני במקום בולט לעין. לאחר מכן, מרגע שהגשתם את הבקשה יש לדון בעיכוב או בביטול בתוך שבעה ימים, כאשר בית המשפט יכול לקבל בקשה לעיכוב ביצוע צו הריסה ולהורות על עיכוב למשך חמישה עשר ימים או לתקופה ארוכה יותר אם אתם ו/או עורך הדין המייצג אתכם תהיו נוכחים בדיון. יחד עם זאת, עצם ההוראה על עיכוב העבודות אינה מבטלת בפני עצמה צו הריסה מנהלי.



תנאים לקבלת ביטול של צו ההריסה

בקשה לביטול צו הריסה מנהלי יכולה להיות נתמכת במספר עילות. כך לדוגמא, לעיתים מוציאים צו הריסה לגמרי בטעות לגבי עבודות שכלל אינן נדרשות בהיתר (כגון שיפוצים של בתים שאינם כוללים שינויים במבנה שלהם) ולעיתים מוצא צו הריסה כאשר הבנייה נעשתה באופן חוקי לגמרי. בנוסף, הבקשה יכולה להסתמך על כך שלמעשה הבנייה כבר הסתיימה ומזה יותר מחודשיים שהיא מוגמרת לחלוטין או לחילופין שהמבנה מאוכלס למעלה מחודש. לכך מצטרפות עילות שהן מנהליות מעיקרן, המצביעות למשל על פגמים או התנהלות בלתי תקינה (כגון אכיפה בררנית) או שאינה עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי של הגורם שהוציא את הצו. יחד עם זאת יש להדגיש, כי טענות אלו יתקבלו בבית המשפט ויחזקו את הבקשה רק אם ישנן טענות מהותיות ומוצדקות לגבי הבנייה עצמה.


www.klinger.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בנימין קלינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]