חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גיטרה קלאסית- למה להתחיל קודם כל הסיבות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות לחץ מתח

נושא המאמר: עונת האביב, אלמנט העץ והטיפול ב- STRESS (מתח)
מאת: מיכל אשל   שמור מאמר למועדפים

זהו, אז האביב סופסוף הגיע... לאחר תרדמת החורף הקפוא כל הטבע יוצא החוצה מה"מחבואים שלו", מתחילה התחממות, פעילות, תקופה של פריחה והתחדשות, ימים נעימים שטופי שמש, העצים והפרחים בשיא פריחתם, גם האנשים יוצאים יותר מהבית. עונת האביב משויכת לאלמנט העץ (עפ"י חמשת האלמנטים של הרפואה הסינית) אלמנט זה מתאפיין בצמיחה, התחלה, פעילות, תכנון תוכניות, יוזמה, אסרטיביות, יצירתיות, עשייה, אמביציה. אני בטוחה שאתם מכירים אותו, זה שתמיד מזיז את העניינים, זה עם התוכניות הגדולות והפרוייקטים, שתמיד נמצא בתנועה ורווי ברעיונות מעניינים, בחלומות ובאמביציות, זה בדיוק הטיפוס שאלמנט העץ אצלו בולט.

עושה רושם שהטבע שמח וחוגג, ולא מושפע כלל ממה שעובר עלינו...אתה קם בבוקר, פותח את החלון, יום יפה... כולך מלא לרגע התפעלות מהיופי הזה...יוצא מהבית, פותח את הרדיו בחיוך…ואז בום...! ברגע אחד כל האידיליה נהרסת, שוב זה קרה, עוד פיגוע, "אני לא מאמין"! איזה עצבים... ובנוסף לכל הצרות אתה נתקע בפקק תנועה שלא נראה שמתכוון להיגמר, זהו, אתה תקוע... לפני כמה רגעים היה רושם כי התחיל יום יפה, וברגע אחד הכול התפוגג...
אתה מרגיש איך כל המתח מתחיל להתפשט בגוף ומצטבר בעיקר באזור הכתפיים, הצוואר או אולי בגב העליון, מתבונן בעצבנות על השעון ומגלה שאתה עומד לאחר לעבודה, דווקא היום כשיש לך פגישה כל-כך חשובה, הלב דופק, נהיה לך קצת חם...אתה רוצה לזוז, רוצה להשתחרר, אבל זהו, אתה תקוע...מה יהיה ?
מסתכל החוצה דרך החלון, איך הטבע ממשיך לחייך ולחגוג לו כאילו כלום לא קרה...
למה אתה לא יכול להיות קצת יותר כמו הטבע ?

כאשר נחלש אלמנט העץ נחלש גם הכבד (שהוא האיבר שנמצא תחת השפעת אלמנט זה), לא מדובר בפגיעה פיסית באיבר והמשמעויות המערביות, אלא בתפקוד האנרגטי, עפ"י הרפואה הסינית, שהוא הזרמה תקינה של אנרגיה לכל חלקי הגוף ("ממטרת הצ`י של הגוף"). כאשר תפקוד זה נפגע, עלול להיווצר מצב שנקרא חסימת צ`י הכבד ( Liver Qi Stagnation) לא, זו לא קללה, זהו סינדרום שלצערנו כולנו סובלים ממנו ברמה זו או אחרת. בעיקר בתקופות קשות, מעטים מצליחים להישאר אדישים.
אין זרימה תקינה והאנרגיה יכולה להצטבר באזורים מסוימים ולגרום למתח והיתפסות שרירים, בעיקר מתח באזור הצוואר, הכתפיים והגב העליון, עצבנות (ייתכנו גם התפרצויות כעס), שינויים במצב- רוח, (אצל נשים זה יכול גם לבוא לידי ביטוי בתופעות לפני המחזור או כאבי מחזור) ועוד.

הגוף אינו מתפקד בצורה אופטימלית כשהוא שרוי במתח, לאורך זמן ללא שחרור כל האיברים בגוף עלולים להיפגע ולהיחלש. המתח יבוא לידי ביטוי בדרכים רבות -כאבי ראש, עייפות, בעיות עיכול (גם לפי הרפואה המערבית יש בעיות עיכול שסיבתן העיקרית היא STRESS, כגון תסמונת המעי העצבני המתאפיינת בעצירות או שלשול לסירוגין, או כיבי קיבה-אולקוס), מצבי רוח והתפרצויות, בעיות נשימה, אלרגיות, חוסר ריכוז, נדודי-שינה, דיכאון, חרדות ועוד.

למה זה קורה לנו ?
. מתח, רגשות (גם מודחקים שלא באו לידי ביטוי) ובעיקר כעס מחלישים את אלמנט העץ. רגשות שנאגרים יוצרים אפקט של "סיר לחץ" שבסופו של דבר מתפרץ ומשתחרר בדרך זו או אחרת...
· תזונה לא מאוזנת, בעיקר תזונה שומנית, Fast Food, מזון משומר, פסולת.
· קפאין, אלכוהול ועישון ותרופות - רעלים שמעמיסים על הכבד, מחממים אותו ובסופו של דבר מחלישים אותו ואת מערכת העצבים.

אז מה עושים ? (טיפול ב- STRESS)
פעילות גופנית - תנועה חשובה מאוד לפעילותו התקינה של אלמנט העץ, אחרת הוא נתקע...ולכן פעילות, בעיקר הליכה מהירה או פעילות אחרת המשלבת תנועה תהיה בעלת השפעה נהדרת לשחרור המתח המצטבר ולשמירה על הזרימה התקינה של אנרגיית הכבד, למניעת חסימתו.

תזונה
על רגל אחת, להשתדל לאכול תזונה קצת יותר מזינה ופחות שומנית - פירות, ירקות (יש אנשים שפירות וירקות טריים לא יתאימו להם), פחות בשר אדום, יותר דגנים מלאים (בעיקר שיבולת שועל מרגיעה), קטניות, דגים ועוד...ירקות ירוקים בעיקר טובים לניקוי ופעילות תקינה של הכבד.

תוספי מזון מומלצים - דבר ראשון B קומפלקס בתוספת ויטמין C - הגוף מאבד הרבה ויטמינים מהסוג הזה במצבי סטרס. חשובים לתמיכה במערכת העצבים.
צמחי מרפא מרגיעים, כגון קמומיל, סקוטלריה, ולריאן, פסיפלורה, מליסה (בחליטת תה, או בקפסולה מרוכזת בעלת השפעה חזקה יותר, רצוי מאוד בהתאמה אישית).ישנם תוספים רבים נוספים.

שמנים ארומטיים - להרגעת המתח הנפשי ולשינה טובה - לבנדר, ילנג-ילנג, ברגמוט, מיורן, נרולי ועוד...לטיפול במתח שרירים - קג`פוט, מנטה, מיורן, לבנדר, ערער, רוזמרין ועוד... לכו על השמנים שאתם נמשכים לריח שלהם ביותר.
אופן השימוש - באמבט, בעיסוי (בתערובת עם שמן בסיס), בהרחה במבער. תמיד טוב להכין תערובת מתאימה של מס` שמנים.
לגבי המינון, ודא כי הינך יודע להשתמש בשמנים ארומטיים, הם מאוד מרוכזים, רצוי להתייעץ לפני השימוש, בשימוש לא נכון עלולים להזיק.

טיפולים במגע
כל טיפול במגע יכול לשחרר את מתח השרירים.
טיפולי שיאצו בנוסף יטפלו בשורש הבעיה, במרידיאן הכבד (מרידיאן = מסלול זרימת אנרגיה) לאיזון ולשחרור החסימה בו. ירגיעו ויתנו הרגשה כללית טובה יותר. במקרים של מתח רב וכאבים חזקים ניתן להוסיף גם כוסות-רוח. כמו כן לחיצה בנקודות ספציפיות (המקבילות לנקודות הדיקור) להרגעה, לשינה טובה ועוד נקודות רבות נוספות. הטיפול יהיה בעל אופי מיוחד ובהתאמה אישית למטופל. כאמור מטרת הטיפולים היא שחרור מתח גופני ונפשי, איזון הכבד, חיזוק הגוף כולו, רגיעה ושינה טובה. מעל הכול השיאצו היא דרך חיים של בריאות ורפואה מונעת, כשהגוף והנפש נמצאים באיזון, קל להם הרבה יותר להתמודד עם כל בעיה שתתעורר והריפוי יהיה מהיר יותר. כל התהליכים בגוף מתייעלים והאדם נעשה רגוע יותר, מרוכז, בעל תחושת אנרגיה, רעננות וחיוניות.

כאשר הכבד "בריא" אותה סיטואציה מלחיצה תשפיע עליו פחות בפעם הבאה...
המטרה היא לא להיות כמו גזע עץ בעל "עור של פיל", ששום דבר לא משפיע עליו, אדיש לחלוטין. לא להיות כמו עלה הנידף ברוח עם כל משב של רוח הכי קטן, מתייאש ומייד נושר. לדעתי רצוי להיות יותר כמו הענף, לא נוקשה ואדיש מידי, אך גם לא חלש מידי, בזכות הגמישות שלו, משב של רוח יגרום לו לנוע מעט לצדדים, אך כשהרוח תירגע, הוא יחזור למצבו המקורי. (אבל זו כבר פרשנות אישית שלי).

אז בינתיים, תרגישו טוב ושיהיה חג אביב רגוע ושמח...
מיכל




www.tevalife.com
קישור לאתר המקור: www.article.co.il/resultarticle.asp?searchfor=&searchforother=true


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מיכל אשל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]