חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מדוע בעל עסק עם אתר צריך קידום בגוגל?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס קניה מכס משקאות ממותקים מס סוכר

נושא המאמר: המס על הויטמינצ'יק
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

על כוונת משרד האוצר להטיל מס קניה על משקאות ממותקים

בימים אלה, פרסם משרד האוצר את התכנית הכלכלית לשנים 2021-2022.
מלבד הכוונה לחייב במס קניה כלים חד פעמיים, קיימת בפרסום הצעה נוספת, להטיל מס קניה על משקאות ממותקים ומשקאות עם תחליפי סוכר, ועל תרכיזים (1).
• מה כוללת ההצעה?
תחת הכותרת "קידום אורח חיים בריא", מוצע לחייב במס קניה קצוב משקאות ממותקים, על פי החלוקה הבאה:
משקאות ממותקים בהם שיעור הסוכר המוסף גבוה מ-5 גרם ל-100 מ"ל משקה- מס קניה קצוב של 1.3 ש"ח לליטר. משקאות בהם שיעור הסוכר נמוך מ-5 גר'- 0.7 ש"ח לליטר.
תרכיזים להכנת משקה בהם שיעור הסוכר גבוה מ-5 גר'- 7.8 ש"ח לליטר, נמוך מ-5 גר'- 4.2 ש"ח לליטר.

• מה עומד מאחורי ההצעה?
בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי בשנים האחרונות, קיימת מגמת השמנה מדאיגה בקרב אזרחי ישראל, העשויה לגרום למחלות קשות. עוד נכתב, כי צריכה מוגברת של סוכר, בעיקר במשקאות ממותקים, מגבירה את התופעה, וכ-43% מן הילדים בישראל, שותים משקאות ממותקים מדי יום.
בהצעה צוין עוד, כי מדינות שונות בעולם, כגון פינלנד, דנמרק, מכסיקו, הונגריה, צרפת ועוד, בחרו להטיל מסים על משקאות ממותקים, והדבר הביא לירידה בצריכתם בקרב הציבור.
יש לציין, כי בשנים האחרונות, החל משרד הבריאות במגמה של חובת סימון מוצרים שהם בעלי תכולת סוכר גבוהה, ובין היתר הוציא את: תקנות הגנה על בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי), תשע"ח-2017, (סימון מזון המכיל ממתיק מסוגים מסוימים), תשע"ט-2018.

• על אילו משקאות ממותקים יחול המס החדש?
ההצעה אינה מתייחסת במפורש להגדרת המשקאות שעליהם יחול המס, ומציינת באופן כללי: "משקאות אשר הקריטריונים שלהם יגובשו ע"י משרדי הבריאות והאוצר עד העלאת ההצעה לממשלה ויצורפו להחלטה זו".
בזהירות המתבקשת, ניתן להניח, כי הצעה זו עשויה לחול ככל הנראה על טובין שיסווגו בפרט המכס-
22.02- מים, לרבות מים מינרליים ומי סודה, המכילים תוספת של סוכר או של חומר ממתיק אחר או מתובלים.
20.09- מיצי פירות (לרבות תירוש ענבים) ומיצי ירקות, בלתי מותססים ושאינם מכילים תוסף כוהל, אם מכילים תוספת של סוכר או של חומר ממתיק אחר, או לא.
יש לציין, כי בצו קיימים מוצרים נוספים בעלי תוספת סוכר, שלכאורה, עשויים לגרום לנזקים דומים, אבל לא מוטל עליהם מס קניה, וביניהם- ממתקים, שוקולדים בפרט 18.06, עוגות בפרט 19.05, וכיו"ב.

• האם מותר לחייב משקאות במס קניה?
חוק מס קניה, טובין ושירותים, תשי"ב-1952, סעיף 3(א), קובע:
"שר האוצר רשאי לקבוע בצו טובין טעוני מס שלא מן הסוגים המפורטים בתוספת, וכן לקבוע את שיעורי המס המוטלים עליהם באחוזים ממחירם הסיטוני או – לגבי דלק, טבק ומוצריהם – ממחירם הסיטוני או ממחירם לצרכן, או בסכום קצוב שיוטל עליהם בדרך שנקבעה בצו, או גם באחוזים וגם בסכום קצוב."
כלומר, על טובין המפורטים בתוספת לחוק מס קניה, חל איסור להטיל מס קניה.
בין הטובין המפורטים בתוספת, ניתן למצוא את- צרכי מאכל, למעט משקאות, מִגְדָּנוֹת, קפה נמס ודומיהם, אגוזי מאכל, ממרחי בשר, תמציות ושמני תמציות, פירות משומרים, יבשים, מרודדים ודחוסים וכן למעט ממתקים ומרקחות מהסוגים הלא עממיים ששר האוצר קבע אותם בצו;
"מִגְדָּנוֹת", הכוונה לממתקים, מעדנים מתוקים.
כלומר, על "צרכי מאכל" אסור להטיל מס קניה, למעט כאלה שאינם חיוניים.
לפני כ-65 שנה, הוציא שר האוצר דאז את צו מס קניה (אכרזה על מִגְדָּנוֹת ומשקאות בלתי חיוניים), תשט"ז–1956 (קובץ התקנות 604, עמ' 783). מקריאת צו זה, נראה כי המדינה כבר אז, הכינה את התשתית לחייב במס קניה משקאות ממותקים, שכן הצו קבע שמוצרים שעליהם מותר להטיל מס קניה, הם:
משקאות שאינם משקאות משכרים, לרבות בירה בלט, מיצי פירות, תרכיזים סירופים וכל מוצר ממותק אחר המשמש להכנת משקאות מוכרזים בזה כמִגְדָּנוֹת ומשקאות בלתי חיוניים.

• האם המס ישיג את מטרתו?
אחת התכליות המרכזיות העומדת בבסיס הטלת מס קניה, היא להפחית צריכה של מוצרים בעלי השפעה מזיקה, ולהסיט את השימוש למוצרים אחרים, ידידותיים יותר.
קיימים מוצרים בהם מס הקניה לא השיג את מטרתו, ובראשם: כלי רכב מנועיים הנוסעים בכבישים. על אף שמוטל עליהם מס גבוה של 83% (לפני הפחתות בגין אביזרי בטיחות, מדד זיהום אוויר, מנוע חשמלי/היברידי לעומת בנזין או דיזל), הצריכה שלהם לא נמצאת בירידה.
בסקירה קודמת, הערכתי, בזהירות, כי מס קניה על כלים חד פעמיים לא ישיג את מטרתו, שכן מדובר במוצרים זולים מלכתחילה, ובהיעדר חלופה ממשית.
כאן, ארשה לעצמי להעריך, בזהירות המתבקשת, כי המס על משקאות ממותקים, ישיג את מטרתו. לדעתי, בעוד שהטענה כי שימוש בכלים חד פעמיים גורם לנזק לסביבה, עדיין לא הופנמה לחלוטין בציבור, הטענה כי משקאות ממותקים גורמים להשמנה ולמחלות, הופנמה הרבה יותר. בנוסף, מדובר במס גבוה באופן יחסי: אם נניח כי מחיר לצרכן של בקבוק ויטמינצ'יק הוא כ- 10 ש"ח לליטר, ועל כן "המחיר הסיטוני" שעליו מוטל מס הקניה, הוא כ- 7 ש"ח לליטר, הרי שאם המס המוצע עליהם הוא כ-4-8 ש"ח לליטר- יוצא שמדובר במס בשיעור העולה על 50% ולעתים אפילו 100%. בנוסף, במשקאות ממותקים קיימת חלופה: שתיית מים, או מיצי פירות טבעיים בהם אין סוכר מוסף.

(1)טיוטת הצעות החלטה לממשלה בדבר חלק מההתאמות הפיסקאליות שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על התכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022;




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]