חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שירי סלואו לחתונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכס צעצועים תפיסה רשפ

נושא המאמר: התפסן בשדה המכס
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

התפסן בשדה המכס
המחוזי הופך את הקערה על פיה, ומאשר תפיסת צעצועים
עו"ד עומר וגנר

בימים אלה, ניתן פסק-דין בבית המשפט המחוזי בערעור, במסגרתו, הפך בית המשפט את החלטת בית משפט השלום על פיה, ואישר תפיסת צעצועים על ידי רשות המכס (1).
בית המשפט השלום, כאמור, סבר ההיפך וביטל את החלטת התפיסה של המכס (2). סקירה על פסק-הדין שניתן בבית המשפט השלום, ניתן למצוא במאמרנו הקודם (3).
• מהו סיפור המקרה שעמד להכרעת בית המשפט?
היבואן ייבא צעצועים דרך נמל אשדוד, בשלוש מכולות, והשיג מבעוד מועד אישור מכון התקנים וממשרד הכלכלה, מינהל התקינה, לשחרור הטובין מפיקוח רשות המכס.
היבואן טען כי לאחר הגעת הטובין לישראל, חלפו שלושה שבועות עד שרשות המכס בדקה את הטובין, ונקטה בהליכי בדיקה בלתי סבירים, כולל בדיקות שיקוף, בדיקות על ידי כלבנים, ובדיקת קרטונים בהיקף משמעותי.
עוד טען היבואן, כי למרות שהטובין עמדו בתנאי הדין לצורך יבואם, החליטה רשות המכס לתפוס אותם מכח סעיף 188 לפקודת המכס, שלא כדין.
היבואן טען, כי הטובין נתפסו לכאורה משום שלא צוין דגם הצעצוע על חלק מהטובין, אלא שהחוק אינו מחייב זאת.
מנגד, טענה רשות המכס כי הטובין נתפסו ממספר סיבות, ביניהן צעצועים שיובאו ללא אישור תקן, וכן, צעצועים שיובאו מדבקות שהוסתרו, שעליהן שם יבואן ברשות הפלסטינית, על כן עלה החשד כי אין מדובר ביבוא לישראל, אלא ביבוא במסווה לרשות הפלסטינית, שכללו כ-500 קרטונים כאלה.
רשות המכס טענה כי טובין שיובאו לרשות הפלסטינית מחייבים הצהרה של קוד אוטונומיה, ועל כן, מדובר היה בהצהרה כוזבת, אשר מעבר לעניין הבטחוני, גורם גם להתמחקות ממיסים שאמורים להיות משולמים עבור הרשות הפלסטינית.
• מה פסק בית המשפט השלום?
בית משפט השלום ביטל את החלטת התפיסה של רשות המכס, בקובעו כי אין בצעצועים שיובאו בעיה של תקינה.
כמו כן, קבע בית המשפט, כי חששה של רשות המכס התבדה, משלא נמצאו במשלוח טובין האסורים ביבוא, בין אם יובאו לרשות הפלסטינית, בין אם יובאו לישראל.
בית המשפט דחה גם את מסקנת רשות המכס, כי מדובר היה בטובין שיועדו לרשות הפלסטינית, וקיבל את הסבר היבואן לגבי כיתוב על מדבקות, שנבע מכך שמדובר בסחורה שבעבר יובאה לישראל ויובאה בשנית.
• מה פסק בית המשפט המחוזי בשלב הערעור?
בית המשפט קיבל את הערעור, אימץ את החלטת התפיסה של רשות המכס וקבע כי התפיסה הייתה כדין.
בניגוד למסקנת בית משפט השלום, קבע בית המשפט המחוזי כי דווקא הייתה בעיה של תקינה בצעצועים שיובאו, למשל, כי היבואן הצהיר שייבא לוח שחמט (שאין לגביו דרישת תקינה), אך במשלוח לא נמצא משחק כזה, אלא נמצאו משחקים אחרים שדווקא דורשים אישור תקינה.
בית המשפט קבע עוד, כי אמנם ניתן לתת אמון ביבואן ולאפשר לו להשלים הליכי תקינה כאשר הטובין נמצאים בידיו, אך במקרה הזה לא ניתן לתת ביבואן אמון, בשל הצהרות לא נכונות.
לאור זאת, משנמצאה בעיה של תקינה, קבע בית המשפט המחוזי כי החלטת המכס לתפוס את הטובין הייתה סבירה.
בית המשפט המחוזי הבחין גם בהליך הנוגע לתקינה של סחורה המיועדת לישראל לעומת סחורה המיועדת לרשות הפלסטינית, בקובעו כי:
"יש שוני מהותי בין היבוא למדינת ישראל, המאפשר קבלת אישור מותנה לשחרור הטובין מהמכס ורק מאוחר יותר להשלים דרישות התקן, בעוד שלרשות הפלשתינאית אין את הפריבילגיה הזו והשחרור הוא רק לאחר קבלת אישור התקן, וכאן עסקינן בשיקול כלכלי של ממש, כפי שאף קבע ביהמ"ש את היתרונות הגלומים ע"י יבואן ישראלי".
בית המשפט המחוזי זקף גם לחובת היבואן את העובדה שעל חלק מהמוצרים צוין שיעדם הוא הרשות הפלסטינית, ודחה את ההסבר שנתן היבואן כאילו מדובר במוצרים שבעבר יובאו לישראל על ידי אחרים. בית המשפט המחוזי קבע כי על היבואן הוטל הנטל להפריך את הטענה כי הצעצועים מיועדים כעת לרשות, ונטל זה לא הופרך, בשים לב לכך שיבואן זה ייבא בעבר צעצועים שיועדו לרשות הפלסטינית.
לכן, קיבל בית המשפט את ערעור רשות המכס, אישר את הליך התפיסה וחייב את היבואן בהוצאות משפט של 40,000 ש"ח בגין ההליך בשתי הערכאות.

הפניות:
(1)ע"א (מחוזי באר שבע) 17962-09-21 מדינת ישראל - אגף המכס והמע"מ נ' חברת בנא טויס בע"מ, פסק-דין מיום 27.2.22, השופטת שרה דברת. ב"כ הצדדים: לרשות המכס- פרקליטות מחוז דרום (אזרחי). ליבואן- עו"ד יפעת בן-אבי בראון.
https://www.nevo.co.il/psika_html/mechozi/ME-21-09-17962-482.htm

(2)ת"א (שלום אשקלון) 4775-07-20 חברת בנא טויס בע"מ נ' מדינת ישראל - אגף המכס והמע"מ, פסק-דין מיום 26.7.21, השופטת הבכירה סבין כהן. ב"כ הצדדים: ליבואן- עו"ד יפעת בר אבי בראון. לרשות המכס- פרקליטות מחוז דרום (אזרחי).
https://www.nevo.co.il/psika_html/shalom/SH-20-07-4775-341.htm

(3) "תפסת מרובה – לא תפסת" -
https://www.articles.co.il/article/185498/%D7%AA%D7%A4%D7%A1%D7%AA+%D7%9E%D7%A8%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%90+%D7%AA%D7%A4%D7%A1%D7%AA+-+%D7%91%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98+%D7%9E%D7%91%D7%98%D7%9C+%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A1%D7%AA+%D7%A6%D7%A2%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D+%D7%A2%D7%9C+%D7%99%D7%93%D7%99+%D7%A8%D7%A9%D7%95%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%A1







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]