חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על כבוד ואהבה - פרופ' ארם סמולינסקי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הכנה למכרזי ניהול או פיקוח הדרכה למיונים לאבני ראשה יעוץ להתפתחות קריירה לעובדי הוראה אימון מנהלים חדשים

נושא המאמר: איך להבין את הפוליטיקה הארגונית ולנצח במכרזי ניהול ופיקוח
מאת: דר' ניצן ברוקס   שמור מאמר למועדפים

מדוע חלק מהמועמדים "מתברגים" בקלות ובמהירות לתפקיד ניהולי והאחרים מתאמצים לאורך זמן ולעיתים אף לא מצליחים לזכות תפקיד למרות כישוריהם וחריצותם?
רק מי שילמד לפני המכרז את נתוני השטח וידע להדגיש את יכולותיו התואמות בדיוק את צרכי האנשים של אותו ארגון ואת ביצועיו בעבר התואמים את דרישות התפקיד הספציפי- יצליח!
מי שידע להבין את הפוליטיקה הארגונית בסביבת עבודתו ובסביבת הארגון אותו הוא רוצה לנהל- יוכל לגבור על שאר המועמדים! צריך לדעת לגעת בבטן הרכה של חברי וועדת הבחינה של המכרז, היות והבחירה היא גם אמוציונאלית וגם הגיונית! יכול להגיד מנהל אגף חינוך המחפש מנהל מחלקה, שהמועמד האחד הוא המוכשר ביותר אבל הוא בוחר במועמד השני כי נראה לו שאיתו הוא הולך להסתדר טוב יותר. איך לתת לחברי הוועדה את תחושת הביטחון שתוכל להתאים לצוות הניהול שלהם? גם את זה ניתן ללמוד!
את מערכות היחסים עם בעלי ההשפעה חשוב ללמוד טוב טוב כבר מהצעד הראשון שאתם עושים בדרך להצגת מועמדותכם. חשוב שתדעו ממי לקבל את האינפורמציה האמיתית. טעות בהבנת יחסי הכוחות יכולה להעלות את חמתו של מי מהבכירים. חשוב לדעת למי לפנות קודם ולמי אחר כך. מי מסביבתכם יכול לעזור ולתת המלצה כנה? ומי יכול להפריע ולמסור אינפורמציה שעשויה להפריע! טעות עלולה לעלות ביוקר. במערכת החינוך כולם מכירים את כולם ומספיק שעוברת שמועה מסויימת על מועמד- היא יכולה לקלקל רבות.

במכרזים המתנהלים במשרד החינוך לא שולחים את המועמדים לחברות פרטיות לבדיקת התאמתם של המועמדים לניהול. על כן הם מבררים פרטים על המועמד מראש, עוד לפני קיום המכרז. בדרך כלל, בסיומו של המכרז במשרד החינוך, מחריזים חברי וועדת הבחינה על המועמד הנבחר. (ההודעה למועמדים מתעכבת כי כול בחירה צריכה לעבור את אישור מנכ"לית משרד החינוך). אי אפשר לצפות מאנשי וועדת הבחינה להסתמך על היכרות של 20 דקות שמתבצעת במהלך הראיון במכרז, כדי להחליט את מי להושיב בראש מערכת של מאות תלמידים ובני משפחותים ועשרות מורים! אנשים נוהגים לאמור: "המכרזים מכורים"! האמת היא, שזה לא שהמכרז מכור! זה אומר שהתהליך למציאת המועמד המתאים מתחיל עוד לפני פרסום המכרז, ועל המועמדים לעשות "שיעורי בית" ולהכיר את הפוטנציאל המצוי בסביבת מגוריהם, ולעשות פעולות מאוד מדוייקות ומכוונות אצל מקבלי ההחלטות במערכת החינוכית עוד לפני פרסום המכרזים! חשוב לזכור, שעל פי הנוהל- מרגע פרסום המכרז אסור לחברי וועדת הבחינה להיפגש עם מי מהמועמדים היות וזה פוגע בשוויון ההזדמנויות של המועמדים (אסור שחלק מהמרואיינים יתראיינו לפני המכרז וחלק רק במכרז עצמו). על כן את הפגישות יש לקיים לפני פרסום המכרז.
במכרזים למנהלי בתי ספר העל יסודיים יש אפשרות מצד הבעלויות לשלוח שניים או יותר מהמועמדים למכונים לבדיקת התאמתם לתפקיד ניהולי, ולהחליט מתוך כך- מי המועמד המתאים. אבל גם כאן, יגדילו את סיכוייהם להתקדם לראש התור אותם מועמדים שיטיבו לערוך פעולות היכרות עם בעלי ההשפעה וירתמו אותם לנקוט עמדה לטובתם!
איך תדעו היכן עומד להיפתח מכרז? איך תדעו מי מהאנשים הוא בעל ההשפעה המרבית? איך תדעו מה הם מחפשים במועמד הפוטנציאלי? איך תתאימו בהצגתכם האישית את הופעתכם לציפיות חברי וועדת הבחינה? איך תמצאו בתוך שלל עשייתכם רבת השנים את הדברים המשכנעים ביותר להתאמתכם לתפקיד אליו עיניכם נשואות? איך עליכם להגיב במכרז במצבים מלחצים, ואיך כדאי לענות, אם בכלל, על שאלות מתקילות? איך תזהו את נקודות החוזק והחולשה שלכם? איך עליכם להציג את החזון החינוכי שלכם? איך עליכם לשבת, להביט, לחייך, ליצור אמינות והתלהבות ממכם במכרז? איך תתנו לממונים את התחושה שכדאי להם לבחור בכם כי יהיה להם נעים לעבוד איתכם? איך תשכנעו שביכולתכם להביא את התוצאות המצופות? איך תזהו מה מצפים ממכם להיות או לעשות? אילו שאלות הנכם צפויים להישאל? איך עליכם לענות על השאלות כדי להרשים? לכול השאלות האלו ניתן לקבל מענה באמצעותפנייה למאמנת מומחיתבתחום זה מ"המכון למימוש זכויות מורים".
מדוע מדובר בתהליך אימון? כי הופעה טובה במכרזים עד לקבלת התפקיד הניהולי היא תהליך מכוון מטרה המתחיל קודם כול בשכנוע עצמי פנימי של המועמד שזה ייעודו, שהוא מתאים לניהול ושבכוחו לפעול ולשכנע את האחרים להושיבו בתפקיד ומאוחר יותר להביא תוצאות. כדי להופיע במכרז, להיכשל, ולחזור ולהופיע שוב ושוב במכרזים צריך: יוזמה, אומץ, אמביציה, אסרטיביות, אורך רוח, יצירתיות, התמדה, אמונה ונחישות. על המועמדים להפעיל את הניצוץ של עצמם- כול פעם מחדש. לעמוד מול ביקורת ולהמשיך להאמין בעצמם. צריך לנהל את הרושם כול פעם מחדש- בייחוד אם מופיעים בפני אותם אנשים בוועדות הבחינה שוב ושוב. אסור לשעמם. חשוב לעניין ולשכנע- כול פעם ממקום חדש!

ולסיום: 10 עצות למועמד למכרזי ניהול במערכת החינוך:
1. הגדר איזה תפקיד הנך רוצה
2. בדוק מהן הדרישות לתפקיד והאם הנך עומד בהן
3. הכר את צרכי המקום אליו הנך רוצה להיכנס
4. הכר את חוזקותיך וחולשותיך בהתאמה לדרישות התפקיד
5. הכר את חוזקותיהם וחולשותיהם של המתחרים והדגש או הסווה את נתוניך בהתאם
6. בנה חזון חינוכי מיטבי לקראת הצגת מועמדותך במכרז
7. הכר את בעלי ההשפעה בסביבתך ובסביבת מקום העבודה אליו הנך רוצה להיכנס והתחבר אליהם
8. רתום לקראת הופעתך במכרז את כול בעלי ההשפעה שביכולתך להגיע אליהם. אל תחכה שיפנו אליך. הצג להם בקשות ומשימות ברורות
9. גם אם לא נבחרת- זכור להודות לכול בעלי התפקידים שעזרו לך כדי שיהיו בעלי מוטיבציה להמשיך לעזור לך במכרז הבא
10. היעזר לפחות פעם אחת במאמן מקצועי כדי שיעזור לך להוציא מעצמך הופעה מקצועית מרשימה ומנצחת.

www.dr-nitzan.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר' ניצן ברוקס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]