חיפוש מאמרים

12314 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חידוש אמבטיות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סיגרים מכס סימון יבוא

נושא המאמר: תנו לי לעשן בשקט
מאת: עומר וגנר   שמור מאמר למועדפים

תקציר
בימים אלה, קיבל בית המשפט תביעה של אדם שייבא מארה"ב סיגרים ביבוא אישי, והורה לרשות המכס להשיב לו את הסיגרים התפוסים (1).
בתמצית, רשות המכס טענה כי כמו יבוא מסחרי, גם סיגרים המיובאים ביבוא אישי חייבים לעמוד במגבלות הסימון והפרסום בישראל.
בית המשפט דחה את הטענה והורה על השבת הסיגרים ליבואן.
רקע לגבי החוק הרלוונטי לדיון
בשנת 1983, חוקקה הכנסת את חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון, תשמ"ג-1983 ("החוק").
החוק מטיל מגבלות על פרסום ושיווק של סיגריות, וכן מטיל חובה לסמן סיגריות עם אזהרות בגין גרימת נזק, מחלות, התמכרות, וכן מטיל חובות לעניין עיצוב וצורת האריזה.
סעיף 9 לחוק אוסר לשווק סיגריות, אלא אם עמדו בתנאים הקבועים בחוק.
המילה "שיווק" מוגדרת בסעיף 1 לחוק בצורה רחבה, וכוללת מכירה, הספקה או יבוא של מוצרי עישון, למעט- יצוא, יבוא פטור ממכס, והספקה למחסן לצידת אוניות או כלי טיס.
מגבלות אלה חלות, כמובן, על יבוא מסחרי של סיגריות שמטרתו לשווק ולמכור אותן לציבור.
השאלה שנדונה בפסק-הדין, הייתה:
האם החוק חל גם על סיגריות המיובאות ביבוא אישי, לצורך שימוש עצמי, ושאין כוונה לשווק או למכור אותן?
האם מותר לרשות המכס לחלט סיגריות המיובאות ביבוא אישי, בשל הפרת חוק זה, אם הוא חל עליהן?

• מה היה סיפור המקרה?
התובע ייבא בדרך הדואר, סיגרים ביבוא אישי מספק בארה"ב.
רשות המכס ביצעה בדיקה, שבסופה החליטה לתפוס ולחלט את המשלוח, בטענה כי הסיגרים אינם מסומנים בהתאם לדרישות החוק בישראל. כלומר, אין עליהן אזהרות בגין הנזקים, וכיו"ב. רשות המכס ציינה כי החוק אוסר שיווק ללא הסימון הנדרש, כאשר גם יבוא אישי נחשב כשיווק (על פי הגדרת החוק).
התובע טען כי המגבלות שבחוק חלות על יבוא מסחרי, שנועד למכירה לציבור הרחב, וכי מגבלות אלה אינן חלות על יבוא אישי.
רשות המכס ציינה, כי אדם העובר בשדה התעופה עם סיגרים במשקל נמוך של מתחת ל-250 גר', פטור מחובת הסימון על פי החוק, אך פטור זה, לשיטתה, אינו חל כשמדובר ביבוא דרך הדואר, יהא משקל המשלוח אשר יהא.
• מה הכריע בית המשפט?
בית המשפט ציין, כי תכלית החוק בעניין הגבלת פרסום של מוצרי טבק, נועדה להגן על הציבור ולספק לו את המידע הנדרש.
בית המשפט הוסיף וקבע כי אם אדם בגיר החליט, על אף כל האזהרות, לעשן לשימושו הפרטי, אין המחוקק יכול להתערב בכך.
בית המשפט ציין כי לשיטתו, אין כל תכלית להבחין בין מקרה בו אדם עובר בשדה התעופה עם מוצרי טבק במשקל נמוך, שאז הוא פטור מחובת הסימון, לבין אדם המייבא ביבוא אישי בדואר את אותם המוצרים. בית המשפט החליט כי פטור כזה יחול גם ביבוא אישי.
בהיבט של לשון החוק, בית המשפט קבע כי הגדרת שיווק מחריגה מתוכה יבוא הפטור ממכס, ועל כן קיים בסיס בחוק לפטור מחובת סימון במקרה הזה. בהקשר זה, קבע בית המשפט כי אם יבוא סיגרים במשקל נמוך דרך המעבר היבשתי פטור מחובת סימון, הוא הדין לגבי יבוא אישי של סיגרים דרך הדואר.
לאור זאת, הורה בית המשפט לרשות המכס להשיב את המשלוח התפוס ליבואן.

• מה ניתן להעיר על פסק-הדין?
דבר החקיקה הראשי המסדיר את הרגולציה בגין יבוא אישי, הוא צו יבוא אישי, התשע"ט-2019. סעיף 2 לצו זה, קובע כי למעט חריגים, טובין המיובאים ביבוא אישי, כהגדרתו בצו, פטורים מהצגת רישיון או אישור יבוא.
עיון בתוספת הראשונה והשנייה של צו זה מגלה, כי סיגריות וסיגרים ביבוא אישי המסווגים בפרטים של פרק 24 (למעט חריג), אינם טעונים אישורי יבוא.
על כן, ביד אחת, נראה ש"מחוקק המכס" ביקש להקל על סיגריות המיובאות ביבוא אישי, וביד השנייה, רשות המכס מבקשת לאכוף איסורי יבוא מכח חקיקה אחרת, המגבילה פרסום וקובעת חובות סימון, כפי שהיה במקרה הנוכחי.
נראה כי קונפליקט זה בין הדינים הביא את בית המשפט, בין היתר, לקביעה כי אין תכלית לחייב סימון אזהרות על סיגרים המיובאים ביבוא אישי.
יש לציין כי במקרה קצת שונה, שנידון והוכרע באוגוסט 2021, הגיע בית המשפט בראשון לציון למסקנה הפוכה, לפיה חובות הסימון והפרסום חלות על סיגרים המיובאים ביבוא אישי, ואישר את הודעת החילוט של רשות המכס. באותו המקרה היה מדובר בסיגרים בכמות מעט גדולה יותר (1 ק"ג) ועל כן נראה שעובדה זו עמדה בעוכריו של התובע באותו המקרה (2).

הפניות

(1)ת.א. (שלום ירושלים) 61060-03-22 גיא שמש נ' מדינת ישראל, פסק-דין מיום 5.8.22, השופטת קרן מילר. ב"כ הצדדים: התובע ייצג את עצמו. המדינה יוצגה ע"י עו"ד ספיר סולם מפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי).

(2)ת.א. (שלום ראשל"צ) 69102-06-21 שמואל גייזלר נ' מדינת ישראל, פסק-דין מיום 20.8.21, השופט אביו סתיו. ב"כ הצדדים: התובע ייצג את עצמו. המדינה יוצגה ע"י פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עומר וגנר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]