חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חצ'קונים, פצעי בגרות ובקיצור- אקנה!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נטורופתיה טבעי נדודי שינה בעיות שינה

נושא המאמר: אינסומניה - נדודי שינה, מה כבר לא ניסיתם?
מאת: איה הוד   שמור מאמר למועדפים

אינסומניה - נדודי שינה
מה כבר לא ניסיתם?

הקדמה

אם יש משהו קשה, זה בעיות שינה! הן בהחלט יכולות לגרום למצבי חולי רבים. הגוף מפרש חוסר שינה כמצב סטרס ולכן הוא מגיב בהתאם.
שינה נחשבת לאחד הדברים החשובים ביותר לאדם על מנת להישאר בריא (גם בנפשו וגם בגופו), שינה היא מצרך הכרחי שבלעדיו הרבה מאוד מערכות יוצאות מאיזון. נשמה של אדם, שלא מצליח לישון, לא מקבלת חופש. דבר זה מאוד בולט לעין כאשר המוח מתחיל לתעתע בנו, העצבנות חוגגת, כל דבר קטן מקפיץ ומרגיז והחיים רחוקים מלהיות שלווים.

הסבל כה גדול, ולכן במקרים רבים פונים לתרופות הרגעה ושינה. בייחוד עצוב לי לראות אנשים צעירים המתמכרים לתרופות אלו ולא מצליחים להרדם בלעדיהן. יש דברים וטיפול טבעי שניתן לקבל לפני שהולכים על "התותחים" הגדולים.

מי שלא חווה מעולם בעיות שינה, לא יכול להבין איזה סבל עוברים במצב הזה ואיך זה משפיע על כל אורח החיים.

ישנם מצבים זמניים עקב "גט-לג" מטיסה לדוגמא, מצבים קצרי מועד, ומצבים כרוניים. ההתייחסות הטיפולית תהיה שונה בהתאם לגורם.

הגדרה, נתונים, טיפולים קונבנציונליים, מהי השכיחות של הבעיה?הגורמים? כמה סיווגים יש לאינסומניה? קצת על סרוטונין ושינה, וכמובן כהרגלי אכתוב על איך נכנסת הנטורופתיה במצבים אלו ועוד כמה טיפים שיעזרו כחלק מטיפול שלם.
הגדרה

אינסומניה (נדודי שינה) היא אחת מהפרעות שינה קיימות. האדם אינו ישן שינה טובה, רצופה, מספקת ומרעננת. יכולים להיות אחד משלושת הדברים הבאים, או שילוב שלהם:

1. הקושי להירדם - : Nitial insomnia
2. יקיצות מרובות באמצע השינה - : Middle insomnia
3. התעוררות מוקדמת בבקרים ואי יכולת להרדם שוב -: Terminal insomnia

לעיתים השינה שטחית ולא עמוקה ולכן האדם עשוי לחוש כאילו לא ישן כלל חלקכם וודאי הכיר את ההרגשה לפחות פעם אחת בחיים.
לידע כללי בלבד
אנחנו נדון באינסומניה - הפרעת השינה הכי נפוצה, אך חשוב לי לציין עוד שתי הפרעות שינה מוכרות:

.1היפרסומניה - עודף שינה. עשויה להיגרם, בין היתר, עקב נרקולפסיה שהיא מחלה נוירולוגית.

לא מזמן צפיתי בסרט בערוץ המדע על רקדנית שחולה במחלה. אילו לא הייתי רואה זאת בעיניים, הייתי מתקשה להאמין שזה באמת קיים. פשוט, בלי שום התראה - התקף שינה! גם באמצע עמידה, הליכה, נהיגה... נרדמים. זאת מחלה מסוכנת.

2. פארסומניה - מתבטאות בהפרעות בזמן השינה עצמה כגון: הרטבת לילה, דיבור ו/או הליכה בשינה

מדוע השינה חשובה לנו?

שינה קריטית לתפקוד היומיומי, למצב הקוגניטיבי, המנטלי, הנפשי והפיזיולוגי. חוסר בשעות שינה או שינה לא מרעננת מביאים להזדקנות מהירה יותר של המוח, בזמן שינה קורים תהליכים חשובים רבים, ביניהם, הפרשת הורמון הגדילה שחשוב בין היתר להתחדשות רקמות ולחילוף החומרים.

חוסר בשעות שינה מקושרת גם עם מצבים כגון עודף משקל, מחלות לב ואפילו סרטן.

שלבים בשינה
1. שלב השינה הראשון מכונה שנת Non REM , המחולקת לארבעה שלבים החל משינה קלה שהולכת ונעשית יותר ויותר עמוקה. שלב זה הוא הארוך מבין השלבים והוא מאופיין בתנועות עיניים איטיות, הרפיית שרירים, שינוי בגלי המוח וירידה בפעילות המוחית.

2. שלב השינה השני הוא שנת ה- REM המכונה גם 'שנת חלום' מאחר וזהו שלב החלימה. שלב זה קצר יחסית ומלווה בתנועות עיניים מהירות.

שני השלבים האלה יחד, משלימים מעגל שינה. מחזור כזה חוזר על עצמו במשך הלילה שכולל 4-6 מעגלי שינה כאלה. היחס בין שני השלבים משתנה ככל שהלילה קרוב לסופו - שנת ה- REM הולכת ומתארכת.

אנשים שישנים פחות משש שעות משלמים מחיר קוגניטיבי, רגשי ופיזי מאחר וקיימת ירידה בזיכרון, נטייה לשינויים במצב הרוח והיחלשות מערכת החיסון.
שכיחות

10%-15% מהאוכלוסייה סובלים מאינסומיה כרונית (זה הרבה!). ומאינסומיה זמנית סובלת מחצית מהאוכלוסייה בשלב כלשהו בחיי (שזה המון).

אינסומניה יכולה להטריד כל אחד, בכל גיל ולא רק מבוגרים וזקנים.
גורמים

1. אינסומיה כרונית עשויה להיות משנית למצבים ומחלות כגון: יתר פעילות בלוטת התריס, היפוגליקמיה, בעיות נפשיות, דיכאון וחרדה, לחצים, סטרס, דאגות, עומס מנטלי, משבר, טראומה, כאבים, כאבי רגליים או ראש, Sleep apnea syndrome - דום נשימה בשינה, בעיות נשימה, אי ספיקת לב, שיעול ועוד.

2. שימוש בתרופות שזאת אחת מתופעות הלוואי האפשריות שלהן.

3. קפאין, סמים, עישון ואלכוהול עשויים בהחלט להוות גורם לנדודי שינה.

4. סוגי עבודה מסויימים שעשויים להחליף ולבלבל את היום עם הלילה, עבודת משמרות לילה כגון טייסים, מלצרים, ברמנים – אלו פוגעים במחזור השינה.

5. שינויים! שינויי מזג אוויר, שינוי בשגרת החיים, שינוי מקום מגורים ו/או עבודה,

6. סביבת שינה לא נוחה או לא נעימה

7. פחד מנדודי שינה. - בשביל להבין את זה, כל שעליכם לעשות הוא להזכר בפעם או פעמיים במהלך חייכם, שבהן סבלתם מנדודי שינה רק מהפחד שלא תצליחו להרדם ולישון טוב.

8. מחשבות טורדניות, רגשי אשמה והכאה עצמית.

סרוטונין ושינה

בואו נעשה את זה הכי פשוט: סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטור במוח שאחראי על מצב הרוח. כשרמתו נמוכה אנו עשויים לחוות דיכאון ונטייה אובדנית, נדודי שינה, הפרעות אכילה ואגרסיביות. לכן חשוב לנו לשמור על רמות סרוטונין טובות.

נקודה חשובה: סרוטונין אינו פועל לבדו בשמירת על האיזון של מערכת העצבים, ישנם הורמונים נוספים, כגון דופאמין, שפועלים יחד איתו.

נמצא שלעיתים, רמות הסרוטונין אצל נשים לפני מחזור הן נמוכות. דבר זה בהחלט יכול להסביר את העצבנות, האגרסיביות והצורך במתוק שרבות וטובות מדווחות עליהם.

סרוטונין לא ניתן לקבל מהמזון מאחר והוא לא מגיע למוח, לכן צריך לדאוג לצרוך את חומרי הגלם שמהם סרוטונין יכול להיווצר. באופן כללי, גלוקוז (שמתקבל מאכילת פחמימות) יכול לעבור את מחסום הדם
במוח - Blood Brain Barrier – BBB – ולעזור לספיגה של הטריפטופן (פירוט עוד מעט) שתהפוך במוח לסרוטונין, מלטונין ואף לויטמין B3.

טריפטופן היא חומצה אמינית המשרה שינה והכרחית לייצור הסרוטונין בגוף. ללא טריפטופן רמת הסרוטונין תרד. בשביל שטריפטופן יהפוך לסרוטונין אנו זקוקים גם לויטמין B6 . הגוף לא יודע לייצר טריפטופן זו ולכן חייבים לקבל דרך התזונה.

ארוחה חלבונית מכילה הרבה סוגי חומצות אמיניות שמתחרות עם הטריפטופן על ספיגה בגוף. בעיה זו ניתן לפתור חלקית על ידי ניתוב התזונה למזונות שעשירים ביותר טריפטופן ולשלבם עם פחמימות מורכבות שיסייעו לספיגתה. בנוסף, אינסולין המשתחרר עם אכילת פחמימות, עוזר לשמר את הטריפטופן ומה עוד שפחמימות מורכבות, בעלות אינדקס גליקמי נמוך, מונעות קפיצות של סוכר בדם לרמות גבוהות (דבר שבפני עצמו עלול לפגוע בשינה).

איפה ניתן לקבל טריפטופן - קרא בהמשך בתזונה.
טיפול קונבנציונלי

הטיפול הקונבנציונלי אמור לבדוק את הגורם לנדודי השינה ולהתאים טיפול ראוי. אם קיימת בעיה בריאותית, או כאבים המהווים את הגורם, הם יטופלו בתרופות ובעקיפין זה יביא לסיום נדודי השינה. אם השינה נפגעת כתוצאה משימוש בתרופה, התרופה תוחלף או שהמינון וזמן הנטילה ישתנו.

במקרים רבים מידי, ניתנים כדורי שינה. אלו מסייעים להירדמות והשינה אך השינה הופכת לשטחית מאחר ויש פגיעה של הכדורים בשנת ה- REM העמוקה והחיונית. לכדורים אף מפתחים תלות ואז זקוקים להעלות את המינון בשביל לקבל את אותו אפקט. יש להם תופעות לוואי לא נעימות כגון נמנום ביום, שינויים במצבי הרוח , קשיי ריכוז, בעיות זיכרון ועוד.

הסתכלות נטורופתית

טפלו במקור לנדודי השינה! אל תחשפו את הפתרון "הקל" – יש לו מחיר! תשקיעו וקחו אחריות – יש המון מה לעשות כדי לטפל בבעיה. צריך רק רצון.

אם מדובר במחלה - יש להתייחס אליה ולטפל בשורש הבעיה. למשל, אם מדובר בהיפוגליקמיה, חשוב לוודא איזון של רמות הסוכר בדם על ידי תזונה נכונה, אם קיים דום נשימה בשינה, במקרים רבים, ירידה במשקל עשויה להעלים את התופעה כליל.

גוף - נפש
בתחום הגוף - נפש, לנטורופת יש כלים רבים לסייע במצבי נדודי שינה. שיטות אלו מומלץ לשלב בכל טיפול באינסומניה: ישנן טכניקות הרפיה, נשימה, מדיטציה, דמיון מודרך ועוד. הרגיעה חיונית להשריית שינה והכנת הגוף לשינה.

תזונה

באספקט התזונתי ישנה התייחסות למספר גורמים:
1. העלאת רמת הסרוטונין במוח
2. הפחתה או הורדה של מזונות מעוררים וממריצים
3. חסרים תזונתיים
4. שעות אכילה
5. ניתוב התזונה למזונות מרגיעים ומזינים.
פירוט:

בעזרת תזונה מעלים את רמות הסרוטונין במוח ובכך מסייעים להירדמות.
הפחמימות משחקות כאן תפקיד חשוב מאחר והן (על ידי התפרקות לגלוקוז) יכולות בעצם להביא את חומצת האמינו טריפטופן לחדור אל תוך המוח ולהפוך לסרוטונין. ניתן לקבל טריפטופאן ממזונות כגון: שיבולת שועל, חיטה מלאה ונבט חיטה, קשיו (אגוז), אבוקדו, בננות, בטטות, סויה, בבשר בקר, בשר הודו, דגים (בעיקר ממים עמוקים), פירות ים ועוד. כמובן גם מגבינת קוטג' ומחלב, אך אם אפשר להמנע משתיית חלב ולקבל טריפטופן ממקורות אחרים זה הרבה יותר מומלץ.
.
להמנע מתבלינים, מזונות ומשקאות מעוררים.

לוודא שהגוף מקבל מהתזונה מספיק ויטמינים מקבוצת B כולל B12 , סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ. אלה חשובים מאוד למערכת העצבים וליכולת להרפות שרירים ולמנוע את התכווצותם.

אנמיה (לא בהכרח) על רקע חוסר ברזל, עשויה בין היתר לגרום גם לבעיות שינה.

שעות אכילה מאוחרות עשויות או להזיק או להועיל לשינה. ראשית, זה אינדיווידואלי: אם אדם סובל מהיפוגליקמיה, יש חשיבות לאכילה בסמוך לשינה (משהו קל ולא כבד) כדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות ולהקטין את הסיכון שהן תצנחנה בלילה. אם רמות הסוכר צונחות, הגוף מפריש חומרים מעוררים והשינה תפגע. אם אדם, אוכל ארוחה גדולה בסמוך לשינה גם זה עשוי לפגוע בשינה. בלילה, מערכת העיכול נחה ומערכות אחרות וחשובות כגון: מערכת החיסון, עובדות יותר דווקא בלילה. אם נאכל לפני השינה ארוחה כבדה, הגוף יהיה עסוק בלעכל את האוכל, דבר שיבוא על חשבון עבודה של מערכות אחרות. גוף האדם משקיע אנרגיה עצומה בפעולת העיכול, לכן לגוף שעסוק בעיכול יהיה מאוד קשה להרגע ולישון שינה טובה ורצופה.

למרות, שאני חייבת להיות כנה, יש אנשים שדיווחו לי, שאין להם שום בעיה לאכול ארוחה בשרית כבדה וללכת לישון כמו תינוקות. אך נשאלת השאלה: אם זה לא חד פעמי, מה קורה בגוף במצב כזה? כמה עוד הוא יהיה מסוגל לשאת לפני שתצוץ מחלה (כולסטרול למשל?)

מזונות מרגיעים - כאלה שמעלים את רמות הסרוטונין - אכילה נבונה של פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך, פחמימות מורכבות, מלאות, בריאות וכמה שפחות מעובדות.

פעילות גופנית

פעילות גופנית חשוסבה לא רק לירידה במשקל ושיפור מצב הרוח. היא מסייעת להרדם מהר יותר, להיות שלווים יותר ומוטרדים פחות. שימו לב לא לעסוק בה בסמוך לשינה (במרווח של 3 שעות לפחות) אחרת לא תוכלו להרדם – בפעילות גופנית משתחררים בגוף חומרים מעוררים וממריצים.

צמחי מרפא
פסיפלורה, ולריאן, סקוטלריה ב. , הומולוס (לא טוב במצבי דיכאון) ועוד צמחים רבים.
חשובה ההרכבה האישית,במינון שנכון לכל אדם בהתאם למצבו, גילו ובעיות נוספות ברקע.

טיפוח שינה על פי גישה התנהגותית מודעת - היגיינת שינה (Sleep Hygiene)

לפני תרופות, לפני כדורים, לפני הכל (וכמובן אחרי ששללתם או טיפלתם במחלה כגורם לאינסומניה), רצוי להתחיל עם כמה מהכללים הבאים, שהוכחו מחקרית ביעילותם למצבי אינסומיה:

חשוב שתתחילו להקפיד על שעות קבועות בהם אתם נכנסים למיטה מתוך כוונה מודעת שהולכים לישון (גם אם אתם לא נרדמים) ושעות קבועות להתעורר בבוקר. זה חייב לכלול את שישי ושבת, אין מה לעשות, אם רוצים להרגיל את הגוף חייבים לא לבלבל אותו בסופי השבוע. עם הזמן הגוף לומד את מה שאתם מנסים להרגיל אותו וההרדמות תהפוך קלה יותר ויותר. וודאו שאתם לא ישנים פחות מידי אבל חשוב גם לא לישון יותר מידי. אם אחרי חצי שעה לא נרדמים, לחזור על טקס השינה (לקרוא בהמשך)

לא ללכת לישון רעבים! קשה להרדם כשהבטן מקרקרת ונדבקת לגב, זה עלול גם לגרום לירידה של רמות הסוכר בדם שבעקבותיה הגוף יפריש חומרים מעוררים. ארוחה כבדה גם היא לא רצויה ותקשה מאוד על ההרדמות. משהו קליל כמו פרי, דייסת שיבולת שועל או חטיף בריאות יעשה את העבודה.

אלכוהול, עישון וקפאין. אלכוהול פוגע ידוע באיכות ורצף השינה. הוא עשוי לגרום לנמנום אך השינה עצמה מקוטעת ולא נחמדה. ניקוטין וקפאין - הם מעוררים.

סביבת השינה. יש חשיבות עצומה למקום, לחדר, למיטה שבה אתם ישנים. אם אתם לא אוהבים את חדר השינה שלכם, אם לא נעים או נוח לכם לישון שם, חשוב לשנות זאת. במקרים רבים נוכחתי לגלות שסידור החדר, הוצאה של כל "הזבל" מתחת למיטה, כולל ריקון טוטאלי של ארגז המצעים - פשוט העלים את בעיות השינה. חשוב שהמזרון והכרית יהיו נוחים לכם. (לפעמים אני גונבת בכוונה לבן זוגי את הכרית שלו, ובכל פעם מחדש הוא מרגיש מיד ואומר לי : "החלפת את הכריות שלנו!" מסתבר שלא רק אצלו, כרית נוחה היא קריטית לשינה טובה.

כחלק מסביבת שינה נעימה, רצוי לשמור על חדר שינה מאוורר, לא חם ולא קר מידי, שיהיה שקט - אם יש לכם שכנים רועשים ששומעים אותם מעבר לקיר, או אם הינשופים והצרצרים צורחים חזק מידי בלילה - שנו את כיוון המיטה והצמידו אותה לקיר רחוק יותר, ובכל מקרה, שימוש באטמי אוזניים תמיד יהיה יעיל.

חדר חשוך! אם אין לכם תריסים טובים תוכלו להרכיב וילון אטום ונעים. בבוקר, תמיד לאוורר את החדר משנת הלילה כדי להזרים בו אנרגיה רעננה וחדשה.

סדרו את המיטה בבוקר. נשמע לכם מוזר? אולי! אבל אם תתרגלו לסדר את המיטה כשאתם קמים בבוקר, הכניסה בערב למיטה מסודרת, משום מה זה עושה משהו...עדיין לא גילית מה בדיוק, אבל יכולה לספר לכם איך זה מרגיש להכנס למיטה לא מסודרת.

החלפת מצעים. אם אתם מאלה שמחליפים מצעים פעמיים בשנה רצוי שתשקלו זאת שוב אם אתם סובלים מנדודי שינה. רצוי להחליף את ההרגל המגונה הזה ולהחליפם כל שבוע-שבועיים. הניקיון, האנרגיה של התחדשות והריח של הכביסה מהמצעים מסייע להכנס לשינה נעימה ורגועה.

רק ואך ורק לשינה! כן - אני מודה באשמה, לפני שנים רבות, כסטודנטית צעירה, גרתי בדירת חדר שכל מה שנכנס בה הוא מיטה וארון. על המיטה לא רק ישנתי אלא גם הכנתי שיעורי בית, למדתי למבחנים, אכלתי, ראיתי טלוויזיה...זה בטח שלא יעזור לכם אם אתם סובלים מנדודי שינה. עשו כל דבר במקום המותאם לו: אכלו במטבח (טוב נו, גם בסלון אני מרשה), למדו ליד השולחן והמחשב, צפו בטלוויזיה בסלון - לא מומלץ במיטה. בחדר השינה – פשוט ללכת לישון!

כאבים! נסו לשנות תנוחת שינה, שימו כריות מתחת לברכיים אם הגב כואב, ומרחו ג'ל אמזון לכאבים חזקים.

ללכת לישון עייפים. קשה נכון? יעזור להמנע משנת צהריים אם היא קיימת, זה יגדיל את הסיכוי שלכם להיות עייפים יותר בערב. קראו בסלון ספר או צפו בטלוויזיה עד שתרגישו עייפים. ויש שיטה נהדרת נוספת – שחקו תופסת עם הילדים – הם בטוח יעריכו את ההתרגשות וזמן האיכות ואתם תתעייפו.

טקס שינה. טקס פרטי שיביא לתגובה מותנית לשינה. חשוב שזה יהיה משהו קבוע. למשל, כל ערב לפני השינה לערוך מקלחת טובה עם סבון גוף בריח לבנדר מרגיע או להקשיב למוזיקה נעימה.
המלצה שלי: "liquid mind". מי שלא יירדם עם זה - להגיע מהר לטיפול :-)

לא להסתכל על השעון ולא לנסות לשער מה השעה. פעם, בתקופה שעבדתי בחברה, היתה לי הרצאה שהייתי צריכה להעביר. אני לא אשכח איזה לילה לבן אני עברתי. כל הלילה כשלא הצלחתי להרדם הסתכלתי על השעון, נבהלתי מהשעה, וזה העצים פי כמה וכמה את הבהלה ואת חוסר היכולת להרדם. המחשבות על השעה המאוחרת רק הכניסו אותי למוד היסטרי וכמו שאתם וודאי יודעים- בכוח לא נרדמים.
לכן, ההמלצה היא לא להסתכל על השעה בכלל. לצאת מנקודת הנחה שזה לא ישנה אם תדעו מה השעה, להרחיק את השעון מאזור המיטה, אבל שעדיין יהיה בטווח שתוכלו לשמוע אותו מצלצל להשכמה.

קאט בעבודה! אם עוד לא למדו אתכם או אם לא לימדתם את עצמכם לעשות הפרדה מיום העבודה לחיי הבית והמשפחה והפנאי – אז הגיע הזמן. תמיד היה תמוה בעיני לראות אנשים צועדים בפארק או בים תוך כדי שהם מנהלים שיחת טלפון בענייני עבודה – צועקים, נותנים הוראות, מנסים לפתור בעיות...אם כבר יצאתם לספורט – כולה שעה! למה לא לפרגן לעצמכם אותה כזמן של ניקיון ראש, מחשבות ושלווה? מה אתם לוקחים את העבודה לשעות הפנאי הבודדות שיש לכם? כמובן וכמובן לא מומלץ לעסוק בענייני עבודה בסמוך לשינה. זה עניין של החלטה לסיים שיחות ולסיים לעבור על מיילים החל משעה מסויימת של הערב. לאפשר לבעיות או לסידורים לחכות ליום הבא ולא לדאוג. דאגה לא עוזרת לנו, בייחוד כאשר אין לנו הרבה מה לעשות בנידון באותו הרגע. לא דבר פשוט להניח לדאגות, אבל אפשרי! עניין של אימון (יש לי שיטות עבור דברים מסוג זה) ורצון.
טיפים נוספים

ההמלצות הבאות אינן באות להחליף טיפול נטורופתי, אלא להתלוות אליו.

אמבטיות! לפני מספר שנים, היתה תקופת יובש בארץ. הפרסומות על "חבל על כל טיפה" כיכבו והכניסו אותי לעניינים. באותה תקופה לא העזתי להמליץ על אמבטיות (כן כן אני מאלה שסוגרים את המים כשמסתבנים וחוסכים כל טיפה, זה הרגל מהתקופה הקשה. כי יש לנו רק כנרת אחת...) היום, זה לא חייב להיות על בסיס יומיומי, אמבטיה טובה, עם כמה טיפות של שמן לבנדר במים שאותו תוכלו, דרך אגב, לפזר גם על הכרית במיטה, אור נרות לאווירה רגועה...זה אמור להכניס אתכם לארץ השינה בקלילות.

סוג האוכל כן קובע. ישנם מזונות מסויימים שמשפיעים לטובה על מערכת העצבים, מביאים להרגעה והרפייה וכניסה לשינה שלווה ומתוקה.

ספירת כבשים. טוב, אין בהכרח הכוונה באמת לספור כבשים, למרות שתתפלאו, יש אנשים שמיישמים שיטה עתיקה זו שסופרו עליה מליון בדיחות וזה באמת עוזר. יש משהו במונוטוניות שבספירה (ולא - זה לא חייב להיות כבשים :-) שמכניסה למעין מדיטציה או מעין מצב "משעמם" שבו המוח נרגע ונכנס לגלי אלפא והגוף שוקע לשינה.

השימוש בדמיון שלנו יכול לסייע למוח ולגוף להרגע ולהרדם. ישנן אלפי שיטות והרבה מאוד דברים שניתן לדמיין כדי לעזור לאדם להכנס למצב שינה.

תה צמחים להרגעה לא חסרים כאלה. יש צמחים בודדים ויש תערובות. מצאו משהו שיעשה לכם טוב או גשו לנטורופת להתאמה אישית של חליטת צמחים ו/או פורמולה מצמחי מרפא.

תוספי מזון
ג'ינסנג, ג'ינקו בילובה, דמיאנה, Q10, ויטמין C, אנטי-אוקסידנטים ועוד הם מעוררים. אם אתם לא בטוחים לגבי השפעה של משהו שאתם נוטלים, לכו על בטוח ואל תיטלו אותו בערב. אין כאן הכוונה לתוספים המיועדים לסייע לשינה ואותם רצוי לקחת בסמוך לשינה.
לסיכום
אני אף פעם לא מאמינה למישהו שהוא ניסה את ה-כ-ל. לפי המאמר הנוכחי, וודאי קיבלתם את הרושם שיש כל כך, אבל כל כך הרבה מה לעשות. אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה והכוונה מקצועית, גשו לנטורופת Rcp מוסמך "שיתפור" עבורכם את הטיפול האישי והטוב ביותר עבורכם. טיפול נטורופתי הוא הוליסטי, לוקח בחשבון גורמים רבים ואין מניעה לטפל אם אתם כבר נוטלים כדורי שינה .

לילה טוב וחלומות פז....

אודות הכותבת:


איה הוד נטורופתית מוסמכת, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית, מרצה בנושאי הריפוי הטבעי, מנהלת קליניקה פרטית המתמחה בתזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפואה פונקציונלית, אוליגותרפיה, הומוטוקסיקולוגיה, רפואת גוף-נפש, שיטת EFT ודמיון מודרך.
בעלת אתר בנושאי נטורופתיה ורפואה משלימה : http://www.ayahod.com
ליצירת קשר עם איה: 03-5250023,


cghu, ahbv
byurupyhv
bsush ahbv
bsusho
ahbv
khaui eahh ahbv eav khaui
thbxunbhv

www.ayahod.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איה הוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]