חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מעצבי השנה 2009 בתחום שמלות הכלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אוטומציה מערכת ביתית

נושא המאמר: אוטומציה
מאת: אורן לוי   שמור מאמר למועדפים

החיבור בין מערכות מחשב למערכות חשמל עורר את דמיונם של מדענים רבים כבר באמצע המאה ה-20. הצורך בטכנולוגיה הדומוטית ( קישור בין מחשב למוצר) היה ברור. בנוסף, ספרי וסרטי מד"ב המתארים מערכות אילו כגון אודיסאה בחלל ועוד יצרו תחושה כי טכנולוגיה זו הינה זמינה להמונים.
בשנת 1975 פיתחה חברה בשם פיקו אלקטרוניקה מסקוטלנד מערכת לצורך שליטה על מוצרים ביתיים מרחוק.זו היתה הטכנולוגיה הדומוטית ( קישור בין מחשב למוצר) הראשונה. טכנולוגיה זו נקראה על ידם בשם קוד ? X10.השם X10 ניתן למערכת מאחר והם ניסו ללא הצלחה ב-9 ניסויים שונים להפעיל על ידי פקודות מרחוק ציודי קצה ( ציודי הקלטה- למען הדיוק), וזו הטכנולוגיה הנפוצה ביותר עד היום לשליטה על מערכות ביתיות.
יתרונה הגדול של המערכת היה בכך שלא נדרש היה להפעיל את ציודי הקצה באמצעות מגע ישיר, אלא לשלוח פקודות לציודי הקצה ולהפעיל אותם. הפקודות יכלו בהתחלה לפעול על בסיס רשת החשמל הקיימת ומאוחר יותר- גם על בסיס רשתות אלחוט. שילוב רשתות תקשורת על בסיס רשת החשמל הוכחה בזמנו כשילוב מנצח לאוטומציה ביתית בגלל חוסר הצורך בבניית תשתית מקבילה ובגלל עלות מוצרי הקצה. עד שנת 2003, טכנולוגיות אילו שיגשגו למרות שהיו אמינות פחות מרשתות נפרדות לתקשורת ולחשמל. בשנת 2003 יצאו לשוק טכנולוגיות חכמות יותר עליהם נדבר במאמרים הבאים.
במקביל- כאמור, התפתחה תפיסה שונה של הפרדת רשת התקשורת להעברת הפקודות ורשת החשמל. תפיסה זו גרסה בזמנו כי יש מערכות משולבות הינם אמינות מאוד ואכן- השוק המסחרי אימץ אותם. בגלל מרכיב העלות המשמעותי, מערכות אילו כמעט ולא הגיעו ללקוחות הביתיים.
אוטומציה ביתית הינה תפיסה המאפשרת לך לנהל את כל הבית לצורך אבטחה, נוחות שליטה ובקרה. התפיסה נשענת על כך שמערכות הבית שלך ברובם מורכבות ואינם מאפשרות לך למצות אותם עקב חוסר ההיכרות עם טכנולוגיה, חוסר הזמן בהבנת כל המרכיבים, חוסר יכולת לנהל מספר מערכות בו זמנית ועוד.
רוב מערכות הניהול מאפשרות חיבור של ציודי הקצה בבית ובמשרד ללוח פיקוד ייעודי ולמחשב ביתי. לוח הפיקוד מקושר בחיבור ישיר או עקיף למערכות השונות ומנהל אותם באמצעות פקודות. בציודי הקצה מותקנת יחידה נשלטת המקבלת את הפקודות, מבצעת אותן ומחזירה חיווי על ביצוע הפעולה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך הופכות יחידות הקצה לחכמות יותר, קטנות יותר ולשמחתנו- זולות יותר.
ברוב הטכנולוגיות הנמצאות כיום בשימוש, לוח הפיקוד מחובר ישירות לכל המערכות בבית. ניתן לחלק את המערכות הבתיות בדרך כלל לשלושה סוגים:
* יחידות נשלטות המבצעות פקודות מלוח הפיקוד.
* יחידות שליטה.
* יחידות חיווי.
יחידות נשלטות הינן ציודי הקצה הרגילים ? מנורה, אשכול תאורה, מזגן,שער חשמלי,תריס רגיל ותריס רפרפה, קומקום חשמלי,דוד, טלויזיה, DVD, ובקיצור- כמעט כל מערכת קיימת שאנו מכירים בבית ומחוברת לחשמל.
יחידת שליטה הינה כמובן מתג רגיל או חכם. ליחידה זו מצטרפים בבית חכם מספר יחידות שליטה נוספות שהראשון בהן הינו המחשב רגיל או אלחוטי. בנוסף למחשב יש יחידות רבות כגון שלט אלחוטי, טלפון רגיל וסלולרי, כל מחשב מרשת האינטרנט ( כמובן- עם סיסמאות ואבטחת מידע).
בבתים בהן מותקנות מערכות חכמות משולבות ישנם רכיבי שליטה שהוגדרו ע"י לוח הפיקוד כ"מתגים". גלאי נפח ביתי יכול להפעיל ולכבות מוצרי חשמל, גלאי פוטו-אלקטרי משנה את מצב התריסים בבית, גלאי קרן יכול לסגור את השער החשמלי ועוד. המשמעות היא שניתן להפעיל תרחישים אוטומטיים שאינם קיימים בדרך כלל בלוחות פיקוד מיושנים.
יחידות חיווי הינם בדרך כלל ציודים הקיימים בבית ובעצם שילובם עם מערכת הפיקוד הן הופכות ליחידות חיווי. כל רמקול או אינטרקום בבית יכול לשדר עדכונים על הקורה בבית. למשל, כניסת אדם זר לחצר יכולה להפעיל תרחיש משולב בו האור נדלק, הרמקולים משמיעים נביחת כלבים, והטלוויזיה בחדר שינה עוברת באופן עצמאי לערות של המצלמה החיצונית ומציגה לבעל הבית את הקורה בחצר. דוגמא נוספת היא התקרבות בצורה מסוכנת למעקה החיצוני של הבית עליית הזאטוט במדרגות בצורה המסכנת אותו. במקרה זה- האינטרקום במטבח משמיע אזהרה קולית ( בעברית כמובן) כגון " זהירות ? הילד מתקרב למעקה".
תרחישים אילו, אשר היו עד כה מנת חלקם של סרטי מד"ב או אנשים בעלי רמת הכנסה גבוהה מאוד, מגיעים היום כחלק בלתי נפרד ממערכות עממיות יחסית.


www.i-feel.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אורן לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]