חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מציאת עבודה באמצעות חברת כוח אדם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תרומה תרומות

נושא המאמר: עמותת "ידיד" מפעילה פרוייקטים קהילתיים רבים ברחבי הארץ.
מאת: עמותת ידיד   שמור מאמר למועדפים

הקמת "ידיד" היא תולדה של חזון חברתי חדש. אירועים מרכזיים בישראל חשפו שבר גדול בחברה הישראלית. ככל שחלפו השנים התברר כי לצד הצלחת קיבוץ הגלויות מתגלה כשלון מיזוג הגלויות. מדינת ישראל הפכה יותר ויותר לחברה שבטית סקטוריאלית. במקום השתלבות וקשר בין עולים חדשים וותיקים, אשכנזים וספרדים, עשירים ועניים, ימין ושמאל, כמו גם בין מגזרים נרחבים אחרים, מתקיים תהליך הפוך, של התנכרות עד כדי ניתוק מהאתוס הציוני וסכנת התפוררות החברה.

"ידיד" פיתחה חזון של ברית חברתית המבוססת על שותפות, הידברות וסיוע הדדי. מייסדי העמותה שמו להם מטרה להעצים את השכבות החלשות בחברה ולקרב אותן לערכים של דמוקרטיה, פלורליזם, אזרחות פעילה, שלום, שוויון, צדק וקדמה, תוך בניית גשר בנין לבין קבוצות אחרות באכלוסיה. בעשייתה משקיעה "ידיד" בעתידה של החברה הישראלית.

"ידיד" הוקמה בנובמבר 1997 והחלה בפעילות העצמה ברמה האישית והקהילתית בקרב שכבות חלשות ועולים חדשים. במישור המקומי מתבצעת פעילות העמותה הן בדרך של הגשת סיוע פרטני בהתמודדות עם מצוקות יום-יומיות והן בדרך של הקניית כלים לאחריות קהילתית ולהשתתפות פעילה בחיים בחברה דמוקרטית. במישור הארצי מתבצעת פעילות העמותה בדרך של מאבקים ציבוריים ומשפטיים לשינוי מדיניות.

נכון להיום מפעילה "ידיד" שלושה עשר מרכזי זכויות ברחבי הארץ: קרית שמונה, חצור הגלילית ,נצרת עלית , נצרת, חיפה, תל אביב, אשדוד, אשקלון, שדרות, אופקים, רהט, קרית גת ודימונה ובשנה הקרובה בכוונתה לפתוח חמישה מרכזים נוספים. בכל אחד מן המרכזים הללו מתקיימת שיגרה של קבלת קהל, הנהנה מייעוץ ומסיוע חינם בפתרון בעיות ומצוקות ברמת הפרט. הפונים המגיעים אל העמותה הנם חסרי ידע באשר לזכויותיהם, ואין להם כלים מספיקים להתמודד עם הקשיים והמכשולים הניצבים בפניהם. יתרה מכך, אחרי שניים של מצוקה הם איבדו את האמונה ביכולתם לשנות את מצבם, ובקרב העולים מתווספים לכך גם קשיי שפה. בנוסף לטיפול בפרט משמשים מרכזי הזכויות כמוקד לפעילות קהילתית וחינוכית, שנקבעת על פי הצרכים (עולים חדשים, אמהות חד הוריות, ילדים, בני נוער, מובטלים וכיוב'), שהמכנה המשותף לכולן הוא הקניית כלים לשינוי מציאות החיים האישית והחברתית. חשוב לציין כי מעבר להעצמה ברמת הפרט והקהילה, משמשים מרכזי הזכויות של "ידיד" כמקום למפגש ודיאלוג בין אנשים מסקטורים שונים בחברה הישראלית, שבחיי היום יום אינם נתקלים זה בזה, בזכות העובדה שפעילות העמותה מתבצעת בעיקר באמצעות מתנדבים המגויסים מכל שדרות החברה ומאמינים בעיקרון של ערבות הדדית.

"ידיד" מגייסת ומכשירה את מתנדביה מתוך הקהילות. ותיקים ועולים. צעירים וגמלאים, עשירים ועניים, נוטלים חלק בקורסי ההכשרה ובפעילות שהעמותה מקיימת. מרגש לראות כיצד חלק מהפונים שקיבלו עזרה מהעמותה הופכים בהמשך הדרך בעצמם למתנדבים פעילים במסגרתה. עולים חדשים מסייעים לחדשים מהם, ומשמשים להם גשר לקליטה קלה יותר במדינה ובחברה אליה זה מקרוב באו. העובדה כי עתה הם בתפקיד הקולטים משמשת עבורם הוכחה להתערותם המהירה בחברה.

מעבר לפעילות המתבצעת במסגרת מרכזי הזכויות, מקיימת העמותה פעילות לשינוי מדיניות במישור הארצי והלאומי, בדרך של מאבקים ציבוריים, יוזמות לשינוי חקיקה, עתירות לבג"ץ וכיוב'. את ציר הפעילות הזה מובילה המחלקה המשפטית של העמותה (לעיתים תוך שיתוף פעולה עם עמותות וארגונים אחרים), ועד היום היא זכתה להצלחות בסוגיות שונות שהעלתה על סדר היום הציבורי. בנוסף לפעילותה בתחומי פניות הפרט ומאבקים ציבוריים, מקיימת "ידיד" מגוון של פעילויות חינוכיות וחברתיות שיש בהן כדי להקל על עולים חדשים את המעבר בין התרבויות ולחשוף אותם-ואיתם ותיקים-לתחומים ולנושאים שהם חלק מהתנהלותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מדובר בפעילות ענפה של תוכניות חינוכיות, הרצאות, סיורי היכרות במוסדות ממל וסיורים באתרים שהם בעלי זיקה לציונות ולמורשת תנועת העבודה ההיסטורית. כך, מאות רבות של עולים ותיקים המשתתפים בפעולות העמותה, מתוודעים, לראשונה בחייהם, להיסטוריה של ההתיישבות בארץ לעיסוק בסוגיות של ליברליזם ומורשת ישראל.


שלושת מרכיבי היסוד של "ידיד"

צדק חברתי

"ידיד מאמינה באנשים שעוזרים לעצמם. לאחר העזרה האישית, כך אנו מאמינים, מגיעה תורה של העזרה לאחרים. זוהי משמעותו של הסיוע ההדדי.

למרות ש"ידיד" מאמינה כי חובת הממשלה להעניק רשת של בטחון חברתי שתאפשר לכל אזרחיה חיים בכבוד, ברור כי במדינה מערבית אין השלטון המרכזי מסוגל למלא את צרכי האוכלוסיות השונות במלואן. כל הרוצה להבין צדק חברתי מהו מוזמן לבקר, בשעות הפעילות, באחד ממרכזי הזכויות של "ידיד" ולצפות בעבודת הקודש של המתנדבים המקבלים קהל.

למעלה מ-350 מתנדבים מטפלים בעשרות אלפי הפונים ל"ידיד" מידי שנה. חלקם הגדול של המתנדבים היו בעצמם פונים שנזקקו לעזרה ולאחר שהצליחו לסייע לעצמם החליטו כי הדרך הטובה ביותר בעולם לתרום לקהילה היא על ידי העזרה לחבריהם. המתנדבים הם הבסיס לעבודת מרכזי הזכויות. כל מתנדב עובר קורס הכשרה במסגרתו הוא לומד שיטות של קבלת פנייה, חוקים ודינים שונים, תקשורת בין אישית ועוד. רק בתום קורס ההכשרה הבסיסי יכול המתנדב להתחיל לפעול כמטפל ומסייע לפונים. המתנדבים עוברים הכשרות והדרכות רבות הן כקבוצה והן כיחידים.

חלק נכבד בעבודת מרכזי הזכויות של "ידיד" נתון בידיהם של עשרות המתנדבים התורמים מהידע המקצועי שלהם ומשעות עבודתם לטובת הקהילה שבתוכה הם חיים, עורכי דין, עובדים סוציאליים, פסיכולוגיים, רואי חשבון וניהול, כל אלה מקדישים שעות רבות, חינם אין כסף, לסייע לפונים במרכזי הזכויות.

קהילה

הדלת הפתוחה והיכולת לאתר אוכלוסיות הזקוקות לצרכים מיוחדים הם אחד ממוקדי הכח של "ידיד". "ידיד" מאמינה כי באמצעות פעילות קהילתית שיטתית וארוכת טווח ניתן לחזק את הביטחון העצמי של התושבים וליצור מנהיגות קהילתית מקומית. חיזוק הביטחון העצמי מסייע להתמודדות טובה יותר עם מצבים של משבר בעבודה או במשפחה, משברים כלכליים וחברתיים, משברים תרבותיים או חסרי מידע ואי ידיעת הזכויות המגיעות לכל אחד ואחת.

פעולותיה של "ידיד" בקהילה מתקיימות לאחר ניתוח צרכים מפורט אשר במהלכו מאתר כל מנהל מרכז את הנושאים המרכזיים הדורשים סיוע קהילתי ואשר אינם מטופלים באמצעות גופים נוספים הפועלים בקהילה.

הפעילות הקהילתית מבוססת על עקרונות היסוד של "ידיד"-צדק חברתי, שוויון, פלורליזם ודמוקרטיה. ברוח ערכים אלה אנו מכוונים את הידע והסיוע שאנו מעניקים.

חינוך

החינוך וההשכלה הם בסיס לחברה יציבה, הוגנת ומתפתחת. ב"ידיד" אנו מנסים להעניק כלים ומיומנויות אשר יאפשרו לתלמידי כיתות א' להתחיל את לימודיהם ברמה אחידה, לחזק את תלמידי כיתות ג'-ה' בכל הקשור לתגבור וסיוע במיומנויות לימודיות הנחוצות להם, למנוע נשירה של תלמידי כיתות ז' ועוד.

חינוך לדמוקרטיה והסטוריה של מדינת ישראל חוקיה ומנהגיה הם אחד הנושאים הבולטים בפעילות החינוך שלנו, בקרב נוער ומבוגרים כאחד וכן ההכרה כי אנו מסוגלים לחיות יחד כחברה רב תרבותית המסוגלת להפנים את מרכיביה השונים וצרכיהם.

רשימת תורמים 2006
The Abraham Fund Initiatives

American Jewish Joint Distribution Committee

Ameinu

Kathryn Ames Foundation

Anonymous

Anonymous

Anonymous

Ted Arison Foundation

Arnow Family Foundation

Ashdod Municipality

Ashkelon Municipality

Ann Bardacke

The Baron de Hirsh Fund

Bateman Corporation

The David Berg Foundation

The Jacob and Hilda Blaustein Foundation

Boston Jewish Community Women’s Fund

Jack Chester Foundation

Naomi and Nehemiah Cohen Foundation

The Saul and Amy Cohen Foundation

Combined Jewish Philanthropies, Boston-Haifa Connection

Crown Family Foundation

Dimona Municipality

Rita and Harold Divine Foundation

Dobkin Family Foundation

Dorot Foundation

ECI

Dr. and Mrs. Jerome P. Ehrlich

The Engelberg Foundation

Lois & Richard England Family Foundation

Paul Erstein

Everett Philanthropic Fund

FJC, A Foundation of Donor Advised Funds

The Ford Foundation

Friends of Ashkelon (individual Israeli donors)

June Baumgardner Gelbart Foundation

Susie and Michael Gelman

Abraham Gertzman Fund of the Jewish Federation of Metropolitan Detroit

The Rosalinde and Arthur Gilbert Foundation

Richard and Rhoda Goldman Fund

Archie Gottesman

Paula and Jerry Gottesman

Sally Gottesman

Greater Miami Jewish Federation

David Grin and Limor Yoash

Stella and Charles Guttman Foundation

The Hadassah Foundation

Joseph and Sally Handleman Charitable Foundation

Arnold Hiatt

Isaac Indik

Israel Venture Network

Jewish Agency for Israel

Jewish Community Alliance of Lancaster

Jewish Federation of Alabama

Jewish Federation of Central California

Jewish Federation of Greater Seattle

Jewish Federation of Metropolitan Chicago

Jewish Federation of Orange County

Jewish Federation of San Francisco

Jewish Federation of Southern Arizona

The Mayer and Morris Kaplan Family Foundation

Harry Kramer Memorial Fund

The Zanvyl and Isabelle Kreiger Fund

Stichting Levi Lassen

Pat and Nan Lavin

Richard Levinson and Susan Newman

Staci Light

Matan Israel (United Way of Israel)

Joseph and Harvey Meyerhoff Family Charitable Funds

Ministry of Immigrant Absorption

Ministry of Industry, Trade and Employment

National Council of Jewish Women

New Israel Fund

Ofakim Municipality

The Pears Foundation UK

Pfizer Pharmaceuticals Israel (Ltd.)

Abraham and Sonia Rochlin Foundation

Rosenzweig-Coopersmith Foundation

Janet Rous

William and Dorris Rubin Endowment Fund, JCF of Southern AZ

Robert Russell Memorial Foundation

Henry Saltzman

Dr. René Salzberg, Basel-Switzerland

Wendy Zerwitz Schenker

Samuel Sebba Charitable Trust

Ronald A. Sedley

Shoresh Foundation

Alan B. Slifka Foundation

Holly Cowan Shulman and John Stagg

Tel Aviv Municipality

UJA Federation of New York

UJA Federation of Northern New Jersey

UJC Ethiopian National Project

United Jewish Communities of MetroWest New Jersey

United Jewish Community of York Foundation

United Jewish Israel Appeal

The Harry and Jeanette Weinberg Foundation

Dr. David Weiss and Dr. Nora Gold

Women’s Endowment Foundation of Greater Seattle

www.yedid.org.il/donation.asp


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עמותת ידיד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]