חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על הקשר בין תזרים המזומנים לאורך חיי מוצר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מזונות מזונות ילדים עורך דין למזונות ביטוח לאומי

נושא המאמר: גביית מזונות - הוצאה לפועל - ביטוח לאומי
מאת: עו" סנדרוביץ   שמור מאמר למועדפים

גביית מזונות, הוצאה לפועל, ביטוח לאומי

פסיקת בית המשפט לענייני משפחה או בית בית הדין הרבני, בנוגע למזונות אישה או ילדים, לרבות מזונות זמניים, המחייבת את האב, מאפשרת לאישה לפנות אל לשכות ההוצאה לפועל או למוסד לביטוח לאומי לצורך גביית המזונות.
סוגייה זו מאוד טעונה, משום שחרף סופיות הדיון, על הבעל להפקיד את הסכום שנקבע עבור מזונות ילדים, מידי חודש לידי חשבון הבנק של האישה.
אבות רבים מערימים קשיים בנושא זה, בין היתר, מסיבות נקמה או מקושי כלכלי אמיתי.
לאור נסיבות המקרה, ניתן לפנות לביטוח לאומי או ללשכות ההוצאה לפועל לצורך ביצוע פסק הדין.

הוצאה לפועל
פסק דין במזונות, מאפשר לאישה לגשת ללשכות ההוצאה לפועל, ולגבות את חובה.
לרשותה של מערכת ההוצאה לפועל, אמצעים רבים לנקוט סנקציות, כנגד אבות שלא עומדים בתשלומי המזונות.
דרך הפנייה: על האישה לפנות למדור פתיחת תיקים בלשכת ההוצאה לפועל, ולבקש "טופס פתיחת תיק". יש למלא את הטופס במלואו על מנת שניתן יהיה לפנות לחייב. כמו כן יש לשלם אגרה.
לצורך מסירת אזהרה וביצוע ההליכים, על האישה למסור את הפרטים המלאים של החייב, כולל מספר ת.ז., כתובת, מספרי טלפון וכדומה.
לבקשה יש לצרף את פסק הדין המקורי, מבית המשפט או בית הדין, לפי העניין, ותצהיר שהאישה אינה גובה את חובה דרך המוסד של ביטוח לאומי.
ניתן להגיש בקשה, שחוב המזונות יגדל אוטומטית, ללא צורך בעידכונו מידי חודש. במקרה זה, מוטלת על האישה החובה לעדכן את לשכת ההוצאה לפועל, עבור כל חוב ששולם לה.

לאחר הגשת הבקשה לפתיחת תיק, תשלח אזהרה על פתיחת תיק לחייב על ידי לשכת ההוצאה לפועל, בצירוף שובר תשלום בגין חובו בדואר רשום, כולל אישור מסירה, לאור הפרטים שמסרה האישה. מסירת פרטים לא נכונים תעכב את הבקשה.
על פי כללי ההמצאה, האזהרה תימסר ישירות לחייב או לבן משפחה הגר עמו, והנחזה להיות מעל גיל 18 שנים, שיקבל את האזהרה לידיו.
בנסיבות, ניתן להמציא את האזהרה על ידי הדבקתה על דלת בית החייב. במקרה זה, לא ניתן יהיה לנקוט נגד החייב בהליכי מאסר, שכן אין זו "המצאה מלאה" של האזהרה. לפיכך, דרך זו פחות יעילה.
יש לעקוב אחר ההליכים בלשכות הוצאה לפועל.
אם החוב לא שולם בתום 21 ימים ממועד מסירת האזהרה, ולא ניתן צו לעיכוב הליכים, ניתן לפעול באחת הדרכים הבאות:
1. עיקול כנגד רכושו ונכסיו של החייב. ניתן לבקש עיקול על זכויות במקרקעין, הרשומים על שם החייב. לבקשה יש לצרף נסח טאבו מרשם המקרקעין, המעיד כי הזכויות על שמו של החייב. במידה ויש בידי החייב מקרקעין, אולם אינם רשומים על שמו, יש לפנות בבקשה מתאימה לסעד הצהרתי.
2. ניתן לעקל מיטלטלין הרשומים על שם החייב או מצויים בידו. ניתן לעקל זכויות שנצברו במקומות העבודה, כספים המצויים בידי צד ג', הליך זה כרוך בכך, שלאחר בקשת הזוכה והבקשה לעיקול נכסים/כספים שמצויים בידי צד ג', על צד ג' להשיב ללשכת ההוצאה לפועל, אם מצויים אצלו הכספים/הנכסים השייכים לחייב. במידה וצד ג' מודיע ללשכת ההוצאה לפועל, כי הנכסים/הכספים של החייב מצויים בידו, על האישה להגיש בקשה למימוש.
3. במידה ובוצעה "המצאה מלאה", לפי התקנות, ניתן לפנות בתום 21 ימים, ממועד מסירת האזהרה לחייב, ולדרוש נקיטת הליך של מאסר אם במהלך 21 יום ממסירת האזהרה לידי החייב, הוא:
א. לא הגיש לראש ההוצאה לפועל בקשה בטענת "פרעתי" או "התנגדות לביצוע שטר".
ב. לא שילם את מלוא החוב. בדרך זו, רואים את החייב כמשתמט מתשלום חובותיו.
4. ניתן לפנות לראש ההוצאה לפועל בבקשה לעיכוב יציאת החייב מן הארץ, אם קיימת סכנה שהחוב לא ישולם. צו העיכוב יציאה מן הארץ, יעמוד בתוקפו עד לתשלום כל החוב, אלא אם כן, הגיעו הצדדים להסדר שהחייב ימציא ערבים שיחוייבו בחוב, במידה והוא ישהה מחוץ לארץ ולא יעמוד בחוב המזונות או שיחליט לא לחזור.

חובה על האישה לדווח על כספים ששולמו, על חשבון החוב, ללשכת ההוצאה לפועל בה מתנהל התיק. זאת על מנת לסגור התיק נגד החייב או לקזז את הסכום ששולם.

ביטוח לאומי
מרגע שהאב אינו עומד בתשלומי המזונות שנפסקו על ידי בית המשפט, ניתן לגשת לסניף הסמוך של ביטוח לאומי, עם תעודת זהות ופסק הדין למזונות. מומלץ להיוועץ בטרם הגשת הבקשה, משום שלעיתים, ייתכן וסכום המזונות שייתקבלו מהביטוח הלאומי, יהיו נמוכים יותר מהסכום שניתן יהיה לגבות.

המסמכים הרלוונטיים להגשת הבקשה:

1. שני עותקים מפסק הדין מאושרים על ידי הערכאה המתאימה.
2. אישורים על הכנסות האישה.
3. אם נפתח בנסיבות תיק בהוצאה לפועל, אישור על סגירת התיק.
4. אישור מהבנק על כך, שהמבקשת היא בעלת החשבון שאליו יועברו המזונות.
5. המצאת פרטים על החייב, לרבות דרכי התקשרות.

www.getnow.co.il




www.getnow.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו" סנדרוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]