חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה זה בכלל גלווניק ספא ואיך הוא קשור למתיחת פנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




שמאות מקרקעין | שמאי מקרקעין | אורן שמני
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס נכסים בולגריה נדל"I בולגריה השקעות בולגריה

נושא המאמר: השקעות ישראלים בבולגריה - נדל"ן ומקרקעין בבולגריה תוך התיחסות ליזם הישראלי בתוך מערכת המשפט בבולגריה
מאת: אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית / [email protected]

אם הייתם פונים ליזם או קבלן, לפני מספר שנים ומעניינים אותו בהשקעה בבולגריה, הייתם וודאי נתקלים בהרמת גבה. עד לפני מספר שנים, בולגריה לא היוותה מוקד משיכה אטרקטיבי עבור משקיעים זרים ובפרט בקרב היזמים הישראלים. אולם בשנים האחרונות, חלה מגמה הפוכה המאיצה את הצמיחה ואת ההשקעות בקרב משקיעים ויזמים בעולם.

לא אחת דובר על כך, שבולגריה נהנית מיציבות פוליטית ואווירה חיובית לעסקים ולמשקיעים כאחד. הכלכלה הבולגרית צומחת באופן מתמיד בשנים האחרונות, כוח האדם מיומן וזול, עלויות נמוכות, מיקום אסטרטגי, ירידה באינפלציה, ירידה בשעורי האבטלה וכיו"ב. אין כל צל של ספק, כי הסיבה לפריחתה של בולגריה נעוצה בבין היתר בעובדה של הצטרפותה לאיחוד האירופי.
כפי שהובהר לעיל, כוח האדם בבולגריה הוא מן החסכוניים ביותר באירופה. המשכורת החודשית הממוצעת בבולגריה היא מהנמוכות באיחוד האירופי, ונעה בסביבות 144 יורו לחודש. על מנת לסבר את האוזן יובהר, כי המשכורת בבולגריה עומדת על כמחצית מהמשכורת הממוצעת ברומניה, ופחות מרבע מהמשכורת הממוצעת בפולין ובצ'כיה.

כניסתם של יזמי הנדל"ן לבולגריה הייתה מתונה בהרבה מכניסתם של אלה לרומניה. ההשקעות והפעילות הנדל"נית בשנים האחרונות התמקדה בעיקר בבנייה למגורים ובבנייה לתיירות נופש. מחירי הדירות בסופיה דומים ברמת המחירים לבוקרשט ואינם זולים במיוחד. מדובר על סכומים הנעים בין 1,000 ל-1,700 יורו למ"ר. רוב הדירות הן בנות 2 או 3 חדרים. עם זאת, בשונה מרומניה, בבולגריה מעדיפים הרוכשים פרויקטים שבנייתם הושלמה או נמצאת בשלבי גמר (ולא פרויקטים על הנייר).
כך גם לגבי מחירי השכירות של הנדל"ן המשרדי, שעלו אף הם במספר אחוזים במהלך 2006-2007. המחירים עמדו בסוף 2006 על כ-21 יורו למ"ר לחודש, והתייצבו על אותה רמת מחירים כמו במדינות מרכז ומזרח אירופיות אחרות. התשואה בגין הנדל"ן המשרדי עמדה על כ-9%.

הנדל"ן המסחרי, הוא הענף הפורח והמשגשג ביותר בתקופה זו. הסיבה שבעטייה, טמון פוטנציאל רב בפיתוח הנדל"ן המסחרי, נעוץ בעובדה שבבולגריה כיום יש רק שישה קניונים גדולים. סך השטח המסחרי בקניונים אלו מסתכם ב- 106 אלף מ"ר, כלומר מדובר בשטח ממוצע של כ-17.5 אלף מ"ר לקניון. לשם השוואה נציין, כי שטחו של הקניון הגדול בפ"ת הוא כ-25 אלף מ"ר.

אין ספק, כי שיפור מצבה הכלכלי של בולגריה, צפוי להביא לביקוש דירות מגורים מצד משפרי הדיור. עם זאת, כיוון שהשכר הממוצע בבולגריה הוא כמחצית השכר הממוצע ברומניה ורמת המחירים כמעט זהה, ייתכן מאוד שהגידול בביקוש לדירות מגורים, יהיה איטי יותר.

מכל המגזרים הנדל"נים, נראה כי המגזר המבטיח הוא הנדל"ן המסחרי. כיום רוב פעילות המסחר מתנהלת ברחובות מרכזי הערים. ואולם עם השיפור במצב הכלכלי והעלייה במספר כלי הרכב, מתחילות להיווצר בעיות חניה, והביקוש לשטחי מסחר חדשים יתנקז לכיוון של קניונים.
אין זה סוד, כי בולגריה, כמו רומניה שכנתה, סובלת מרמה גבוהה של שחיתות וביורוקרטיה מגבילה. עוד יותר מרומניה, בולגריה סובלת מפעילות של פשע מאורגן. רבים סבורים, כי השחיתות לרבות ההשפעות הפוליטיות על קבלת ההחלטות בעסקים ממשיכה להוות בעיה רצינית בסביבת ההשקעות של בולגריה. בעיות אלו משליכות באופן ישיר על שוק הנדל"ן.

לסיכום, ניתן לומר שבולגריה כיום מזכירה את רומניה של פעם ונדמה, כי שוק הנדל"ן בבולגריה הוא בעל פוטנציאל רב לפיתוח ולצמיחה כלכלית מואצת ואלו הם רק חלק מהסיבות בגללן, ישנם רבים אשר מתחילים להתעניין בבולגריה לשם השקעה.

לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל: [email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

מס בולגריה nx cukdrhv bfxho cukdrhv bfxho ccukdrhv vaegu, ccukdrhv bski ccukdrhv nhxuh cukdrh nhxho ccukdrhv vaegu, hartkho ccukdrhv

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]