חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אור כחול





    קישורי טקסט (לפרטים)




פרוק חברות מרצון

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס גרמניה מיסוי גרמניה נדל"ן גרמניה נכסים גרמניה

נושא המאמר: מערכת המיסוי בגרמניה - ניתוח שיטת המס בגרמניה תוך התייחסות ליזם הישראלי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - יניב ארליך, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

בשנת 2000 בוצעה רפורמה מקיפה במערכת המס בגרמניה, שיישומה הסתיים בשנת 2005. במסגרת הרפורמה הופחתו שיעורי מס החברות, שיעורי המס השולי על היחיד ואף רווחה המדרגה הראשונה החייבת במס.

גרמניה ממסה, עקרונית, בהתאם ל "שיטת המקור"; קרי, על מנת שהכנסה מסוג כלשהו תהא חייבת במס עליה לצמוח מאחד המקורות המוגדרים בחקיקה. בין המקורות ניתן למנות הכנסות מעסק, ממשלח יד, מחקלאות ומיערנות, ממשכורת, מרווחי הון, מהשכרה ושכירות ואף סעיף סל המאגד בתוכו "הכנסות אחרות".

הקוד הגרמני (ה- BGB) מבחין בין הכנסות הנובעות מנדל"ן המוחזק כנכס עסקי, לבין נדל"ן המוחזק כנכס פרטי. על מנת שמקרקעין ייחשבו לנכס עסקי, עליהם להיות בקשר עם הכנסות מעסק, הכנסות ממשלח יד או הכנסות מחקלאות. הכנסות אלה תהיינה נתונות למס הכנסה, כאשר אם הנכס מוחזק על ידי חברה הוא תמיד ייחשב כנכס עסקי.

חברות בגרמניה מחויבות הן בתשלום מס מוניציפאלי והן בתשלום פדראלי.

המס המוניציפאלי נקרא מס מסחר (Trade Tax) ושיעוריו נעים בין 12% לבין 20%, כאשר מס זה מותר בניכוי כהוצאה לחברה.

המס הארצי מורכב ממס סטנדרטי בשיעור של 25% וממס "סולידריות" (Solidarity Tax). מס "הסולידריות" הוטל במטרה לסייע במיזוג מזרח ומערב גרמניה ושיעורו הינו 5.5%. מס זה לא מוטל על הכנסות החברה, אלא כתוספת על המס הסטנדרטי (כלומר שיעור מס החברות האפקטיבי הנו 26.375%).

בהתאם, המיסים שיוטלו על הכנסות חברה מוגבלים בשיעור מס מקסימאלי בגובה 38.5%.

שיעורי המס על יחידים תושבי גרמניה נעים פרוגרסיבית במדרגות בין 15% לבין 42%, עליהן מתווסף מס "סולידריות" בשיעור 5.5%. הכנסה עד לגובה 7,664 יורו פטורה ממס ומעליה מדרגת המס הראשונה.

יחידים שאינם תושבי גרמניה חייבים במס הכנסה בלבד על הכנסות שמקורן בגרמניה, כאשר כללי חישוב ההכנסה החייבת במס זהים לאלה החלים על תושבים. יחד עם זאת, מדרגת המס הראשונה עבור מי שאינם תושבי גרמניה הנה גבוהה יותר ושיעורה עומד על 25%. לא ניתנות הטבות לבני זוג.

יחיד המפיק רווח הון מנכסים לא מסחריים פטור, עקרונית, ממס, למעט מקרה בו רווח ההון נחשב לרווח ספקולטיבי, קרי, החזקה בנכס לתקופות קצרות מהמינימום הקבוע בחוק. שיעור המס במקרה זה יהא זהה לשיעור המס השולי על היחיד.

רווח הון ממכירת ניירות ערך ונכסים אחרים חייב במס אם תקופת החזקתם קצרה יותר מ- 12 חודשים, כאשר עבור החזקה מעל תקופה זו ניתן פטור. במקרה ולא חל פטור ימסו בגרמניה 50% מהרווח ממכירת המניות.

רווח הון ממכירת נדל"ן ימוסה לפי שיעור המס השולי הרגיל החל על היחיד אם המקרקעין נמכרו עד 10 שנים מיום רכישתם. אם המקרקעין הוחזקו לתקופה ממושכת יותר, יינתן פטור ממס.

על רווח הון, שנוצר לחברה יחול מס חברות, בדומה לכל הכנסה אחרת של החברה. למרות זאת, רווח הון, שנוצר ממכירת נדל"ן ונעשה בו שימוש תוך 4 שנים לרכישת נדל"ן חלופי, פטור ממס (אם מדובר בבניין חדש שנבנה, ניתן להאריך את התקופה שבה על החברה להשתמש בריווח לרכישת נכס חלופי, כתנאי לפטור ממס על מכירת הנכס הקודם, ל- 6 שנים). רווח הון, שנוצר ממכירת מניות, שהחזיקה בהן חברה גרמנית, פטור ממס, בין שהחברה המוחזקת הנה תושבת גרמני ובין שלא.

על נדל"ן בגרמניה מוטלים, בנוסף למיסים שתוארו עד כה, במסגרת רווח ההון, גם מס רכישה ומס מקרקעין (Land Tax). מס הרכישה הנו בשיעור של 3.5% והוא מוטל על רכישת נדל"ן וכן על רכישת נכס דומה בדמות מניות של חברת נדל"ן (ברכישת 95% ומעלה ממניותיה). מס זה הנו מס מוניציפאלי, שמיועד לרשות המקומית שבה ממקום הנכס.

מס רכוש מוטל בשיעור של כ- 0.35% משווי הנכס, כאשר מחירו מתואם על פי מכפיל שונה בין אזור אחד למשנהו ובכפוף לסוג השימוש בו, על פי שומה שמוצאת בכל שנה (לרוב השווי הקבוע בשומה, נמוך משמעותית משווי השוק).

האמנה למניעת כפל מס בין ישראל לבין גרמניה בנושא נדל"ן מקנה זכות מיסוי ראשונית למדינה, שבה נמצאים המקרקעין (מדינת המקור), כאשר למדינת התושבות ניתנת זכות מיסוי שיורית, כנגד מתן זיכוי בגין מיסיה של המדינה האחרת .

המדובר על הכנסות ממקרקעין, ובכלל זה הכנסות משכירות או ממכירת מקרקעין, ולרבות מכירת מניות של חברה המחזיקה במקרקעין (חברת מקרקעין).

ככל שמדובר על מכירת מניות של חברה המחזיקה מקרקעין, ברוב אמנות המס, אין כל חשיבות למקום מושב החברה. אולם, באמנה בין ישראל לגרמניה נקבע תנאי ייחודי לגבי חיובם במס של רווחים בגין מכירת מניות של חברת מקרקעין. לפי תנאי זה רכוש החברה, שמניותיה נמכרות, חייב להיות מורכב רק מנכסי מקרקעין ורכוש נוסף הנחוץ להפעלת המקרקעין, כך שהן המקרקעין והן הרכוש האמור, מצויים במדינת המושב של אותה חברה.

יוצא איפוא שעל מנת שיחול מס רווח הון בגרמניה, על החברה להיות תושבת גרמניה ועל הנכסים להיות מצויים בגרמניה.

לשאלות או ייעוץ צרו קשר במייל: [email protected] או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - יניב ארליך, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]