חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוזרים לכושר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיני מיסים מועדים שומות מועדים להיווצרות שומות היווצרות שומה

נושא המאמר: ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - - שרון פישמן, עו"ד / [email protected]
מאת: המועדים להיווצרות שומות - דיני מיסים   שמור מאמר למועדפים

בע"א 1325/02 אריה דגן ואח' נ' פקיד שומה אילת , מדובר בחברה נישומה בשם אמדר לפיתוח עירוני בע"מ, אשר נוהלה ונשלטה ע"י הנישום - אריה דגן (הערעור הוגש על ידי החברה והנישום כאחד). לחברה הוצאו שומות מס הכנסה לשנים 1988-1992 שעליהן נסב הערעור.

לגבי שנות המס האמורות, למעט 1992, ראה פקיד השומה בחברה "חברה משפחתית" ובנישום כ- "נישום" (המייצג) כמשמעותם בפקודת מ"ה.

שומות הכנסות המערער נעשו מכוח הסמכות הקבועה בסעיף 147(א) לפקודה. שומות החברה לשאר השנים נקבעו בצווים "רגילים" מכח סעיף 152 (ב).

בבימ"ש המחוזי ערערו הן החברה והן הנישום על השומות והעלו מספר טענות: ראשית, כי השומות מכוח סע' 147 (א) הוצאו בחוסר סמכות הואיל וחתם עליהן פקיד השומה, ולא הנציב או מי שהוסמך על ידו כנראש על פי הוראות הפקודה; שנית, כי בשנת המס 1993, בעת שהגישה המערערת דו"חותיה לשנים 1988 עד 1992, היא הודיעה לפקיד שומה כי אין בכוונתה להיות עוד חברה משפחתית, ופ"ש דחה בקשתה זו בטענה כי מועד הבקשה צריך היה להיות מועד הגשת הדוחות על פי החוק, קרי אפריל של כל שנה לאחר שנת המס הרלוונטית, ולא מועד הגשתם בפועל, בענייננו - באיחור ניכר כאמור.

המערערים טענו כי הפרשנות שנתן פקיד השומה להוראות החוק היתה שגויה וכי כוונת החוק היתה כי ההודעה צריכה להינתן במועד בו הוגשו הדו"חות בפועל,אף אם הוגשו שלא במועד. שלישית, טענו הנישום והחברה, הצווים שהוציא המשיב לפי סע' 152 (ב) יצאו בסוף 1998, קרי לאחר שכבר הוגשו כל דוחות הנישום.

לפיכך, נטען, הפכה השומה העצמית שערך הנישום עצמו ונכללה במסגרת הדו"ח שהגיש, לשומה חלוטה ולפקיד השומה לא היתה עוד סמכות להוציא שומות, וזאת אף לאור הוראות סעיף 145 (א) 2 לפקודה.

רוב טענותיהם של המערערים נדחו את ידי בית המשפט המחוזי ומשום כך הוגש הערעור לבית המשפט העליון.



בית המשפט העליון דן בטענות השונות וקבע כי לעניין סעיף 147 (א) לפקודה, אין בעצם חתימת פ"ש ולא הנציב כדי לפסול את השומה עקב פרט טכני זה , הואיל ומי שהחליט בשומה היה הנציב, ופ"ש היווה רק את הגורם החותם, מה שלא פוגע במהותה של השומה, אשר הנה כדין.

לעניין מועד בקשת המערערת שלא להיחשב עוד חברה משפחתית קבע בית המשפט כי צדק המשיב בכך שסבר כי המועד למתן ההודעה דנן הנו מועד הגשת הדוח על פי חוק. המועד להגשת דוח על פי סע' 131 לפקודה נקבע בסעיף 132 על פיו הדוח יימסר לא יאוחר מ- 30 באפריל בשנה לאחר שנת המס בגינה מוגש הדו"ח. כמובן שאין מטרת המחוקק להעניק הטבה למי שלא הגיש הדוח במועד ולאפשר לו הודעה מאוחרת לפקיד השומה על כך שהחליט שלא להיחשב כחברה משפחתית.

פרשנות כזו, כך נקבע, אף משרתת את תכלית הסעיף אשר מטרתו לאפשר לפ"ש לדעת בכל שנה מהו מצב החברה הנישומה על מנת שיוכל לשומה שומת אמת.

לעניין טענת המערערים בדבר הוצאת השומות לאחר המועדים הקבועים בחוק, נקבע ע"י כבוד בימ"ש העליון כי דו"חותיו של המערער בשנים הרלוונטיות כלל לא כללו את הכנסתו המיוחסת לו מתוקף היותו "נישום" (קרי - הנישום המייצג את החברה המשפחתית).
על דו"חות חסרים אלו לא החל מירוץ ההתיישנות שכן היו אלו דו"חות "סתמיים" אשר לא אפשרו לפקיד השומה לבקר את השומה לשום את הכנסות הנישום לשנות המס האמורות, לא פקעה.

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י המועדים להיווצרות שומות - דיני מיסים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]