חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לוגו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסוי פראג מערכת המיסוי בצ'כיה -שיטת המס בצ'כיה תוך התייחסות ליזם הישראלי במערכת הצ'כית - דיני מסים - מיסוי בינלאומי מערכת המיסוי בצ'כיה -שיטת המס בצ'כיה תוך התייחסות ליזם הישראלי במערכת הצ'כית - דיני מסים - מיסוי בינלאומי

נושא המאמר: מערכת המיסוי בצ'כיה -שיטת המס בצ'כיה תוך התייחסות ליזם הישראלי במערכת הצ'כית - דיני מסים - מיסוי בינלאומי
מאת: אלי דורון, עו"ד - פסטליך אורי, משפטן וחשבונאי / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

בשנים האחרונות חל גידול בהשקעות הישראליות בצ'כיה. זאת לאחר שבמשך מספר שנים, לאחר חידוש היחסים בין המדינות לא ניכרה פעילות השקעתית רבה, זאת בניגוד לנעשה ברומניה, הונגריה ובפולין שם היקף ההשקעות הישראליות רק גדל. בצ'כיה קיימים מספר יתרונות מרכזיים: מיקום בלב אירופה, אחוז גבוה של משכילים, תשתית מפותחת, כח עבודה מיומן ובעלות נמוכה יחסית.

מבוא
לאחר מלחמת העולם השנייה נכללה צ'כוסלובקיה בגוש הסובייטי והונהג בה משטר קומוניסטי. בשנת 1968 פלשו אליה הרוסים והנהיגו בה את המשטר הקומוניסטי. המשטר הקומוניסטי נפל בשנת 1989, והשלטון בצ'כוסלובקיה הוחלף לשלטון דמוקרטי במה שנקרא "מהפיכת הקטיפה".
בחודש ינואר 1993 נפרדו צ'כיה וסלובקיה לשתי מדינות עצמאיות. התהליך נעשה בהסכמה. בשנת 1999 צ'כיה הצטרפה לנאט"ו ולאחר מכן לאיחוד האירופי במאי 2004. צ'כיה חברה בארגונים בין לאומיים נוספים כגון: OECD, EBRD, OECD, WTO, UN, ILO, IMF.
כלכלת צ'כיה היא אחת הכלכלות היציבות ביותר מבין מדינות הגוש הקומוניסטי לעבר. המשק הצ'כי גדל בשנים האחרונות בהתמדה בשיעור שבין 1.5 ל- 4 אחוזים בשנה. הגידול נבע בעיקר מהגידול ביצוא ובהשקעות זרות.המטבע הצ'כי, הקרונה, מומר באופן חופשי. בשנה שחלפה התחזקה הקרונה באופן משמעותי מול הדולר האמריקאי ומול היורו.
החוק הצ'כי מאפשר הקמת חברות זרות בצ'כיה או הקמת משרדים מייצגים לחברות הזרות. פראג היא עיר הבירה ומרכז העסקים של צ'כיה. אחוז האבטלה הגבוה בצ'כיה הוא מוקד בעייתה הכלכלית של המדינה והוא עומד על כ-10% (8.1% בשנת 2006).

מס חברות
חברות מקומיות ממוסות גם על פעילותיהם מחוץ למדינה ולאו דווקא על הכנסות ממקור צ'כי. חברות זרות ימוסו רק על הכנסות ממקור צ'כי. מבחן תושבות החברה היא אם הנהלתה יושבת בשטח רפובליקה הצ'כית. שיעור המס חברות עומד על 24%. שיעור המס דיבידנד לבעל מניות הינו 15%. לא מוטל מס על דיבידנד לחברות בת. היחס לשותפויות היא כעל גוף שקוף, כלומר כל שותף ימוסה על חלקו בשותפות.

מס יחיד
יחיד ממוסה גם על הכנסותיו שמחוץ לרפובליקה הצ'כית. מבחן התושבות לצרכי מס בצ'כיה הוא אם יש לו בית קבע בצ'כיה או שנמצא בצ'כיה לפחות 183 ימים בשנה. המס המוטל על היחיד הינו מס מדורג (פרוגרסיבי) כמו בישראל אך עד לשיעור 32%. המס דיבידנד המוטל על יחיד הינו 15%.

מס רווח הון
מס רווחי הון ממוסה גם בחברות וגם אצל פרטיים לפי המס המוטל על הכנסתם. יחיד פטור ממס רווח הון אם מוכר נכס לא מסחרי שהוחזק לפחות 5 שנים, או אם מוכר דירת מגורים שהיה דר בה שנתיים. רווחים שהופקו ממכירת מניות יחיד בחברה בע"מ פטורים ממס, אם החזיק בהם לפחות 5 שנים.

מס עקיף - מע"מ
המע"מ המוטל ברפובליקה הצ'כית הינו בשיעור 19%. ישנם מוצרים מועדפים על ידי הממשלה אשר הטילה עליהם שיעורי מס נמוכים יותר, לדו' אוכל ותרופות ששיעור המס העקיף עליהם הינו נמוך ושיעורו 5%. השכרת קרקעות או בניינים פטורה ממע"מ, כמו כן מימון, שירותי ביטוח, שירותי בריאות וחינוך גם כן חל עליהם פטור.

מס דיבידנד, ריבית ותמלוגים
שיעור המס על דיבידנד וריבית הינו 15%. שיעור המס על תמלוגים הינו בשיעור 25%. המיסים יכולים להשתנות בהתאם לכללים אירופים. הרפובליקה הצ'כית חתומה על למעלה מ-70 חוזים ובריתות בין-מדינתיות, ומאמצת את רוב הבריתות הישנות עוד מהיותה צ'כסלובקיה.

לשאלות או ייעוץ צרו קשר במייל: [email protected] או בטל': 04-8526693 או 03-6127446


www.adviser.co.il
קישור לאתר המקור: www.shukasakim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - פסטליך אורי, משפטן וחשבונאי / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]