חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרסום חינם בעזרת מאגר הלקוחות הקיימים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יזמות עסקים מערכת המס בגאורגיה (שיטת המס בגרוזיה) - ניתוח שיטת המס בגרוזיה תוך התייחסות ליזם הישראלי מערכת המס בגאורגיה (שיטת המס בגרוזיה) - ניתוח שיטת המס בגרוזיה תוך התייחסות ליזם הישראלי

נושא המאמר: מערכת המס בגאורגיה (שיטת המס בגרוזיה) - ניתוח שיטת המס בגרוזיה תוך התייחסות ליזם הישראלי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אסף הופמן, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

מדינות רבות במזרח אירופה כגון רומניה ומלטה, היוו בעבר יעד מועדף בקרב קבלנים ואנשי עסקים ישראליים, וזאת בשל הצפי כי מדינות אלו יצטרפו בעתיד למדינות החברות באיחוד האירופאי ובשל קיומן של עתודות קרקע רבות במדינות אלו המהוות כר נרחב להשקעות.

אלא, שכיום, יעדים אלו אינם פופולריים כבעבר, וזאת לאור הפגיעה ברמת הרווחיות והתשואה שניתן להפיק מהשקעות מקומיות במדינות אלו. הביקושים הגבוהים מצד גורמים זרים וההיצע ההולך וקטן של עתודות להשקעה כמו גם הצטרפותם למדינות האיחוד האירופאי ובמקביל התייקרות הנדל"ן הופכים את יעדים אלה לאטרקטיביים פחות ופחות. לפיכך, ישראליים רבים תרים אחר יעדים חדשים, אשר מחד, מספיק בשלים לקלוט השקעות ממקורות זרים, ומאידך טרם נוצל הפוטנציאל העסקי הגלום בהן.

נדמה, כי אין חולק שגאורגיה עונה להגדרה זו. מדינה צעירה זו אשר הייתה מאז ומתמיד צומת דרכים תרבותית וגיאוגרפית ואשר נהנת מיופי טבעי עוצר נשימה, הפכה למדינה המסבירה פניה ליזמים ומשקיעים זרים. כך לדוגמא, בעוד בשנת 1995 עמד מספר המדינות שותפות הסחר של גאורגיה על 68 מדינות בלבד, עומד כיום מספר זה על מעל ל - 125 מדינות. כמו כן, בהתאם, היקף הסחר של גאורגיה גדל בשנים אלו בלא פחות מ - 500.

נתונים אלו משתלבים עם פרסומו של הבנק העולמי, לפיו גאורגיה קפצה בתוך שנה אחת ממקום 112 למקום 37 בעולם במונחי "קלות עשיית עסקים".
בעשור האחרון, נהנתה גאורגיה מפיתוח כלכלי רחב ממדים, וזאת הודות לעזרתה של קרן המטבע העולמית והבנק העולמית, תוך כדי שהקרן משבחת ביצועיה בכל הקשור לשיעורי צמיחה יציבים ושיעורי אינפלציה נמוכים והתקדמות בתהליכי רפורמות מבניות (תהליך של הפרטות).

לא בכדי נחשבת גאורגיה לאחת המדינות המתקדמות ביותר מבין מדינות הגוש המזרחי בכל הקשור לרגולציות כלכליות. אף הבנק העולמי לא חסך תשבחותיו, בקובעו כי גאורגיה הינה מדינה המובילה בקרב מדינות העולם בביצוע רפורמות מבניות-כלכליות. לאור האמור, נדמה, כי הגל של רומניה, לטביה, צכיה ודומותיהן חלף, זאת בשל הקושי להגיע לרמות רווחיות גבוהות כבעבר במדינות אלה. לפיכך, ישראלים מחפשים יעדים חדשים, עובדה אשר הפכה את גאורגיה, לאחרונה, ליעד מועדף בקרב משקיעים ישראליים.

בשל הביקוש הרב לפעילות כלכלית/עסקית בגאורגיה, תובא להלן סקירה כללית של מערכת המיסים במדינה זו, אשר עברה רפורמה רחבה בשנת 2005:
בניגוד לנהוג בישראל בה מערכת המיסוי הינה פרוגרסיבית, שיעור מס הכנסה המוטל על היחיד בגאורגיה הינו שיעור מס קבוע העומד על 12%, ללא קשר לגובה הכנסתו של היחיד.
מס החברות הנהוג בגאורגיה הינו בשיעור של 20%.

מיסוי היחיד בגאורגיה
באופן כללי, תושבי גאורגיה משלמים מיסים על הכנסה, שהופקה בגאורגיה ומחוצה לה, בכפוף לפטורים מסוימים כגון פטור על פנסיה ודמי מזונות. כדי שפלוני יעלה כדי הגדרת תושב גאורגיה, עליו לשהות בגאורגיה מעל 182 ימים במשך תקופה של 12 חודשים המסתיימת בשנת המס. תושבי חוץ, אשר מפיקים הכנסה בגאורגיה ישלמו מס הכנסה רק בגין הכנסה שהופקה ממקורת בגאורגיה. מס הכנסה בגאורגיה, כאמור, עומד על שיעור של 12%. שיעור מס זה רלוונטי להכנסה מעסק, משכורת, נכסים דלא-ניידי ורווחי הון. דיבידנד וריבית המשולמים ליחיד כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 10%.

מס חברות בגאורגיה
חברה תושבת גאורגיה, היא חברה אשר התאגדה ונרשמה בגאורגיה או חברה אשר מסמכי היסוד שלה מעידים כי כתובתה החוקית היא בגאורגיה או חברה אשר מנוהלת מגאורגיה. חברה תושבת גאורגיה חייבת במס על כלל הכנסותיה בעולם (כולל הכנסות זרות מדיבידנד ורווחי הון) ללא קשר למקום הפקתן/צמיחתן. מנגד, חברות זרות חייבות במס רק בגין הכנסות אשר הופקו ממקורות בגאורגיה ובגין רווחים הנובעים ממוסד קבע בגאורגיה בלבד. מס החברות בגאורגיה עומד על שיעור של 20% ללא קשר לזהות החברה (חברה מקומית או חברה זרה). שיעור מס מיוחד בגובה 10% קיים על הכנסה מגילוי וניצול של מקורות גז ונפט.

מעסיקים בגאורגיה, בניגוד למועסקים, מחויבים בתשלום ביטוח לאומי (Social security contributions)בשיעור 20% בקשר למשכורת המשולמות לעובדים תחת חוזי העסקה. תשלום זה מהווה הוצאה מוכרת לצורך תשלום מס חברות.
רווחי הון בידיהן של חברות מקומיות ממוסים כמו כל הכנסה עסקית רגילה וכפופים לשיעור מס חברות רגיל (20%). הפסד שהיה לחברה כתוצאה מפעילות עסקית או פעילות הונית ניתן להעברה עד ל - 5 שנים קדימה.

ניכויי מס במקור
דיבידנדים או תמלוגים המשולמים ע"י חברה גרוזינית לחברה אחרת תושבת גאורגיה אינם כפופים לניכוי מס במקור. יחד עם זאת, בהיעדר הסדר שונה באמנות למניעת כפל מס, דיבידנד או תמלוגים המשולמים ע"י חברה גרוזינית לחברה זרה, שאין לה מוסד קבע בגאורגיה, נתונים לניכוי מס במקור בשיעור של 10%. ריבית המשולמת ע"י חברה תושבת גאורגיה לחברה אחרת ללא קשר לזהותה (חברה גרוזינית או חברה זרה) ממוסה במקור בשיעור של 10%.

לייעוץ, שאלות או פגישה בנושא, צרו קשר במייל: [email protected]
או בטל': 04-8526693 או 03-6127446

www.adviser.co.il
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אסף הופמן, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]