חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנות לפסח





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צמצום הוראות החיסיון במס הכנסה צמצום הוראות החיסיון במס הכנסה צמצום הוראות החיסיון במס הכנסה צמצום הוראות החיסיון במס הכנסה

נושא המאמר: צמצום הוראות החיסיון במס הכנסה - טענת חיסיון - דיני מיסים
מאת: ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - שרון פישמן, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


לפני זמן מה ניתן פסק דין תקדימי בו נדרש מפקח ממס הכנסה להתייצב למתן עדות בבית המשפט בגין מחלוקת כספים בין בעלי הדין.

עסקינן בת.א 18523/03, החברה הכלכלית לחיסכון נ´ בירנבאום אלי, בו דובר בתובעת שהנה חברה העוסקת במתן שירותים פיננסיים, אשר העניקה לטענתה שירותים לנתבע ודרשה בגין כך תשלום הימנו. הנתבע התקשר עם התובעת בהסכם על פיו היא תהא זכאית לקבל 15%, מכלל הזיכויים שתשיג עבורו אצל רשויות המס, בעקבות ארוע לב שעבר הנתבע. לאחר החתימה על ההסכם דנא, קיבל הנתבע זיכוי ע"ס כ- 40,000 ₪, ונתבקש מאת התובעת לשלם לה את המגיע לה על פי ההסכם האמור.

הנתבע סירב בטענה כי התובעת לא עשתה דבר לקבלת הזיכוי, קרי לא סיפקה לו כל שירות, וכי הזיכוי הנ"ל נתקבל אצלו בעקבות פנייתו האישית לרשויות המס, ואשר על כן לא מגיעה לתובעת כל תמורה שהיא.

התובעת מנגד טענה כי רו"ח מטעמה פנה אל רשויות המס לקבלת ההחזר, ובעקבות פנייתו של הנ"ל נתקבל ההחזר לנתבע כאמור. לטענת הנתבע היה בקשר עם מפקח מס אשר הודיענו כי לא נעשה על ידי התובעת דבר, בעוד שמנגד טענה התובעת כי אותו מפקח מס היה בקשר עם נציגה ופעל בנדון.

לאור המלצת ביהמ"ש זומן אותו מפקח מס ליתן עדות בבית המשפט בקשר עם הטענות הנ"ל של הצדדים. תשובת מפקח מס הכנסה לזימון הייתה כי לאור סעיפים 234 , 232 לפקודת מס הכנסה חלה עליו חובת סודיות והוא מנוע לגלות מידע שהגיע אליו במסגרת תפקידו.



בית המשפט דן בסוגיית החיסיון על פי הסעיפים הנ"ל וקבע כי מטרת החיסיון הנה למנוע מסירת ידיעות ופרטים אשר הגיעו לפקיד במהלך ישיר של עבודתו והקשורים ישירות למילוי תפקידו.

בענייננו אין המדובר בנושאים כנ"ל, כי אם במסירת מידע עובדתי באשר לדרכי הטיפול בתיק הנתבע. אי העדת מפקח השומה תגרום – כך נקבע - לעיוות דין.

מטרתו של בית המשפט הנה הגעה לחקר האמת ולשם כך דרושה העדת המפקח. מטרת עדותו של המפקח הנה למנוע פגיעה בזכות הקניין המעוגנת בחוק יסוד. בנוסף אין דומה כי החיסיון נועד למטרה לשמה עסקינן בתיק זה, ולאור האמור סירובו של המפקח להתייצב היתה שלא כדין ובית המשפט ציווה על המפקח להתייצב ולהעיד כנדרש.

שאלות לגבי המאמר שלחו למייל: [email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - שרון פישמן, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]