חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המילון השלם להבנת עולם הריביות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי פילוסופיה אושר הצלחה

נושא המאמר: מהי מהות הבחירה החופשית שיש לאדם ?
מאת: להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il   שמור מאמר למועדפים

מהי מהות הבחירה החופשית שיש לאדם ?

בחירה חופשית. מהי מהות הבחירה החופשית שיש לאדם ? האם הבחירה היא אכן כפשוטה ? האם אדם באמת יכול לבחור לעשות כרצונו ? האם אדם כפוף לכללים כלשהם שמונעים ממנו לבחור ? מהו הטווח שבו אדם יכול לבחור מה לעשות ? עד כמה קיימת בחירה לאדם בתחומים שונים ? כיצד באה לידי ביטוי הבחירה של האדם ? האם אדם יכול לבחור לשלוט גם במחשבות שלו ? האם אדם בוחר מה להרגיש ? מה גורם לאנשים לחשוב שאין להם יכולת לבחור ? מה גורם לכך שנדמה לאדם שאין לו בחירה ? האם אדם באמת עושה כל דבר מתוך בחירה חופשית ? האם אדם בוחר לכעוס ? האם אדם בוחר לטעות ? האם ההרגלים שלנו אנחנו עושים אותם מתוך בחירה ? כיצד תהיה מודע טוב יותר ליכולת שלך לבחור ? מה הקשר שבין בחירה חופשית לבין מודעות לתת מודע של האדם ? האם בחירה חופשית היא אמונה או משהו שניתן להוכחה ? מה עלינו לעשות במקרים שבהם אין לנו בחירה ? האם קיימות אצל האדם בחירות מנוגדות ? מה קורה כשאדם בוחר בשני דברים הפוכים ? עד כמה האדם שולט בבחירה החופשית שלו ? מהי מהות הבחירה ?

לכל אדם יש בחירה לעשות כרצונו. מהות הבחירה היא כפשוטה. אנשים לפעמים רגילים לחשוב בטעות כי אין להם בחירה וכי הם חייבים להתנהג כפי שהם מתנהגים. דבר זה נובע בגלל ההרגלים הרעים שלהם. בגלל שהם לא חונכו מגיל קטן לצורת התנהגות נכונה, בגלל שהם המון שנים רגילים לחשוב בצורה מסוימת, לדוגמא: לא רגילים לחשוב בצורה חיובית, רגילים לכעוס, להתעצבן, לקנא, להיעצב וכיו"ב תכונות רעות שונות, אנשים נדמה להם שהתכונות הפחות חיובית שלהם הן חלק מהם ונדמה להם כי אינם יכולים לשנות את דרכים ולרכוש דפוסי התנהגות חיוביים יותר. אנשים אלו לעיתים נדמה להם כי בדברים מסוימים אין להם בחירה. אך כנ"ל טעות היא בידם, בידי האדם הבחירה המלאה לעשות כרצונו. כל דבר אבל כולל כל דבר אפילו הדבר הקטן ביותר באפשרותו של כל אדם לבחור האם לעשותו או לא.

כפי שכבר התבאר אדם לא יכול לחשוב 2 מחשבות שונות במקביל מה שמאפשר בעצם לך כאדם לחשוב בכל רגע נתון על מה שאתה רוצה. מאחר שהמחשבה שלך היא זו שיוצרת את המציאות שלך לכן בעצם באפשרותך ליצור את המציאות שלך כרצונך ולעשות כרצונך בכל תחום ועניין. אין שום דבר אבל ממש שום דבר שמישהו עושה אותו ללא שהוא רוצה לעשות אותו. לפעמים נדמה לאדם שהוא עושה את הפעולות שלו בצורה אוטומאטית אבל בפועל אין הדבר כך. בידי האדם בכל רגע בחירה מלאה לבחור מה ברצונו לעשות, על מה ברצונו לחשוב, מה ברצונו להרגיש, הכל כולל כל דבר בשליטתו של האדם. למרות שלעתים נדמה שכאילו ההרגל הוא המציאות, אין הדבר כן. אדם עושה דברים אך ורק בגלל שהוא בוחר לעשות אותם.

בדוק כל פעולה שאתה עושה ותראה שאתה עושה אותה כי אתה רוצה לעשות אותה. בוודאי אתה שואל, איך זה יכול להיות ? מה פתאום, הרי אני מאוד לא רוצה לעשות משהו מסוים ובכל זאת אני עושה אותו, אז מה פתאום לומר שאני רוצה לעשות אותו ? מה פתאום לומר שאני בוחר לטעות ? דע כי טעות היא בידך, זה נכון אומנם שאתה רוצה לעשות פעולה מסוימת, אבל יש משהו אחר שאתה רוצה לעשות יותר, יש לך תיעדוף גדול יותר למשהו אחר. ואתה כאדם בוחר לעשות את הפעולה והדבר שאותו אתה רוצה יותר. לדוגמא, אתה רוצה לקום בבוקר לעבודה בזמן, אבל בפועל אתה קם מאוחר למרות שהשעון מצלצל ואתה ממשיך לישון. זה נכון שאתה רוצה לקום בזמן אבל אתה רוצה יותר דבר אחר שהוא להמשיך לישון. אתה בוחר להמשיך לישון כי אתה לא רוצה מספיק לקום, לפחות לא כמו שאתה רוצה להמשיך לישון.

קיימת באפשרותך דרך לבדוק האם באמת אתה רוצה מספיק משהו מסוים. בדוק את עצמך בצורה כנה. נניח שאתה רוצה להישאר רגוע אבל מישהו מכעיס אותך ואתה כועס. הטיפשות שלך באותו הרגע גורמת לך לרצות לכעוס על אותו אירוע מהמון סיבות, ובגלל דברים שאתה רוצה יותר מאשר לא לכעוס בגלל זה אתה בוחר לכעוס ולהתעצבן. כן, אתה בוחר לכעוס, זאת בחירה שלך. גם אם תתכחש לכך זה לא ישנה את המציאות שאתה בוחר לטעות ולכעוס. אילו הדבר החשוב לך ביותר בחיים היה לא לכעוס, לא היית כועס. אילו היית יודע שאם אתה כועס אתה נניח מת, לא היית כועס. למה ? כי אתה באמת לא היית רוצה לכעוס. מה שבעצם אומר שלמרות שאתה רוצה לא לכעוס עדיין יש רצונות אחרים חזקים יותר, שאתה אולי לא מודע אליהם מספיק, שהם בעצם גורמים לך לבחור לעשות כל דבר שאתה עושה.

גם כל שאר הדברים שאתה עושה מתוך הרגל, אתה בוחר לעשות אותם בכל רגע מחדש. כן, כל הטעויות שאתה מודע אליהן ושאתה ממשיך לעשות אותן הן מתוך בחירה. גם חוסר הלמידה והידע שלך מה בדיוק אתה אמור לעשות גם הוא נובע מתוך בחירה שגויה שלך. מה שקורה זה שבגלל הקושי לשנות הרגלים, אתה מעדיף ובוחר להמשיך לטעות למרות שאתה רוצה לעשות אחרת. נכון אתה לדוגמא לא בוחר לא שלעוף באוויר כמו ציפור, למה ? כי זה משהו שאינו ניתן לביצוע בגלל חוקי הפיזיקה. אבל לעומת זאת כל דבר אחר שהוא בר ביצוע, כל דבר שלא נוגד את חוקי הפיזיקה, כל דבר כזה למרות שנראה לך שזה הדבר הכי קשה בעולם לבצע אותו עד בלתי אפשרי, דע כי אתה בוחר שלא לבצע אותו.

ברגע שתדע שהבחירה היא בידך לעשות כרצונך אתה תרגיש כאדם חופשי. אתה פתאום תרגיש שאתה יכול לעשות הכל, שאין שום דבר שעומד בפניך, שאתה מסוגל לעשות כל דבר שתרצה. אם תצליח לראות כיצד כל פעולה שאתה עושה נובעת מבחירה שלך, אם תצליח להיות מודע לתת מודע שלך ולראות כיצד באמת כל פעולה שאתה עושה נובעת מרצון של התת מודע לעשות את אותה הפעולה למרות שלפעמים נדמה מעל פני השטח שהמודע רוצה משהו אחר, אם תצליח להגיע לרמת מודעות לתת מודע כזאת שתראה בחוש כיצד כל פעולה שלך נובעת מבחירה חופשית, באותו הרגע תהיה אדם חופשי ומאושר. כי אתה בעצם תוכל לדעת כיצד לשלוט בכל דבר ורצון שלך.

בנוסף לכל הנ"ל אומר שגם אילו לא היתה בחירה לאדם לעשות כרצונו, עדיין היית חייב להאמין שהבחירה המלאה היא בשליטתך. למה ? כי אין לך שום אלטרנטיבה אחרת. גם אם באמת זה לא בשליטתך, גם אם המציאות שלך נובעת מאיזה גורל, עליך להאמין ולחיות בצורה היחידה שיכולה להביא אותך להצלחה והיא על ידי אמונה שהכל בשליטתך. אתה יכול לשנות רק דברים שהם בשליטתך ושבאפשרותך לשנות אותם. ולכן אם ברצונך להשיג משהו עליך להאמין שהוא אפשרי לביצוע ושאתה יכול לבחור האם לעשות את אותו הדבר גם אילו המציאות היא הפוכה. אך כמובן כנ"ל לשמחתך הבחירה היא בשליטתך, לכן מספיק שתהיה כנה עם עצמך ומודע לעצמך יותר, אתה תראה בחוש שהכל בשליטתך ושביכולתך לעשות כל דבר. בהצלחה.

המאמר עסק ב תיעדוף, יכולת, מודעות, קושי, שליטה, כוח המחשבה, כעס, פעולות חיוביות קטנות, תת מודע, בחירה, דפוסי התנהגות, גורל, חשיבה חיובית, כוח המחשבה ועודמאת להצליח בכח המחשבה EIP.co.il -

מהי מהות הבחירה החופשית שיש לאדם ?

תהנה מעוד מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, פסיכולוגיה, בטחון / הערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.


קישור לאתר המקור: www.eip.co.il/?key=122


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]