חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טכניקות מצוינות לפרסום – באנרים בפורמט רחב בעלות נמוכה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי פילוסופיה אושר הצלחה

נושא המאמר: מהי שמחה ? מהו שורש השמחה ? כיצד לשמוח בצורה חזקה יותר ?
מאת: להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il   שמור מאמר למועדפים

מהי שמחה ? מהו שורש השמחה ? כיצד לשמוח בצורה חזקה יותר ?

שמחה ועצבות. מהו שורש השמחה ? מהו המכנה המשותף של כל השמחות והדברים המשמחים ? האם כולם שמחים מאותן הסיבות ? מה המכנה המשותף של כל מה שגורם לאנשים לשמוח ? מהי שמחה שלמה ? כיצד ניתן להגיע לשורש השמח ולהנות ממנו ? כיצד מודעות עצמית יכולה לגרום לשמחה ולעצב כאחד ? כיצד להגדיל את השמחה ולהימנע מעצבות ? עד כמה קל לשמוח / להיות עצוב ? למה השמחה זמינה עבורנו כל כך בקלות ?

כל השמחות שרוב ככל האנשים שמחים, אין שמחות שלמות והשמחה שאדם שמח אינה שמחה בשלמות. ניקח לדוגמא אירוע של חתונה, כל אחד מהמשתתפים באירוע שמח בצורה אחרת. ישנם אנשים ששמחים מהאוכל והשתייה, ישנם אנשים ששמחים מהמוזיקה, ישנם כאלו ששמחים מכל מיני דברים אחרים שיש באירוע, מכך שהם פוגשים חברים ומשפחה וישנם את אלו ששמחים מעצם החתונה עצמה. החתן והכלה שמחים מעצם החתונה עצמה, הם אינם שמחים מהאוכל וכיו"ב הם שמחים מעצם החתונה. בקיצור כל אחד שמח מסיבה אחרת, אבל אף אחד אינו שמח מכל הסיבות כולן ביחד ואפילו מי שכן שמח מכל הסיבות ביחד, עדיין הוא אינו שמח מכל הסיבות ביחד כסיבה אחת אלא מכל סיבה בנפרד. ז"א עדיין הוא שמח מכמה דברים במקביל אבל הוא לא שמח מכל הסיבות כגורם וכסיבה אחת. בנוסף יכול אפילו להיות מישהו שיהיה באירוע ושלא ישמח משום סיבה, אדרבה הוא יצטער בחתונה כי אולי הוא דווקא רצה את הכלה עבורו או עבור בנו, או שהוא אינו מרוצה מעצם החתונה מסיבה אחרת ואם כן למרות שכולם שמחים הוא עצמו לא שמח מכלום ומשום סיבה.

אבל השמחה הגדולה יותר היא מגיעה מהשורש שלה. ז"א אם אדם שמח מהשורש והסיבה של כל הדברים המשמחים, במקרה כזה השמחה שלו שלמה יותר וגדולה יותר, כי אז הוא מצליח להנות מכל השמחות כמקשה אחת וכסיבה אחת עם המון עוצמה. אם אדם מצליח להתחבר לסיבה השורשית והפנימית שיוצרת את כל השמחות כולן, הסיבה שבגללה כל אחד שמח ממשהו אחר, אם אדם מצליח להתחבר לשורש של כל הדברים המשמחים ונהנה מהשורש עצמו, אז בעצם הוא שמח יותר בצורה חזקה יותר.

אך מהו שורש השמחה, מהו הגורם והמכנה המשותף שיוצר את כל השמחות כולן ? הגורם לשמחה הוא עצם הרצון של האדם שמתמלא. ז"א כל אחד מאלו ששמחים כל אחד מסיבה אחרת, מה שבפועל גורם להם לשמוח זה לא המוזיקה/האוכל וכיו"ב, אלא השמחה של האדם נוצרת כאשר יש מצב שבו מתמלא הרצון שלו, כאשר אדם רוצה משהו והרצון שלו מתמלא. מי שרוצה לשמוע מוזיקה טובה, שמח כשהוא שומע מוזיקה טובה. מי שרוצה שינמיכו את המוזיקה, נהנה אם ינמיכו את אותה המוזיקה גם אם היא טובה. ז"א שלא המוזיקה גרמה לו לאדם לשמוח, אלא עצם מילוי הרצון שלו הוא זה שגרם לו לשמוח. שמחה כזו נקראת "שמחה פשוטה" שמגיעה מעצם מילוי רצון בצורה פשוטה, היא מתעלמת מהגורמים שיצרו את השמחה, היא מתרחשת בעצם בגלל מילוי הרצון של האדם. קיים רצון, הוא מתמלא ויוצר שמחה, בצורה פשוטה ללא תלות באירוע כזה או אחר.

רצון הוא חסרון, כשאדם רוצה משהו, אז בעצם באותו הרגע חסר לו משהו. כאשר הרצון מתמלא אז בעצם מילוי הרצון יוצר אושר ושמחה. זה הרי המכנה המשותף שיוצר את מהות האושר, מצב שבו הרצון של האדם והמציאות שלו הם אחד, שאין שום שינוי בין הרצון שלו למציאות, אז קיים אושר. נמצא אם כן ששורש השמחה הוא מעצם מילוי הרצון בכללותו ולאו דווקא באירוע כזה או אחר.

אם כן מי שמצליח להנות מעצם זה שהרצון שלו מתמלא ומתרחש, הוא בעצם מצליח להנות מהשורש של כל השמחות ואם כן השמחה שלו גדולה יותר, כי הוא יכול להנות מכל הדברים במקביל כמקשה אחת וכסיבה אחת פשוטה יותר וחזקה יותר.

בפועל זה אומר שאדם צריך להרגיל את עצמו לשמוח ולהנות מהשורש של השמחה, דהיינו מעצם מילוי הרצון שלו. לא כדאי לתלות את השמחה בגורמים כאלו ואחרים, כי אז השמחה מוגבלת לאותם הגורמים, רצוי ללמוד להנות מעצם זה שקורה משהו שרצית שיקרה, מעצם מילוי הרצון עצמו גם בצורה הפשוטה ביותר. זו שמחה פשוטה יותר שקל מאוד להשיג אותה, כי כמות המקרים שבהם קורים דברים שעולים בקנה אחד עם הרצון של האדם הם די הרבה.

בטבע ובעולם הדברים שאדם צריך הכי הרבה הם הכי שכיחים והכי זולים. האוויר לנשימה הוא בחינם והוא הרבה יותר שכיח ממים שעולים כבר כמה שקלים, אבל עדיין הם זולים בהרבה יותר ושכיחים הרבה יותר מאשר יהלומים שהם הכי פחות נצרכים לחיותו של האדם. כנ"ל השמחה, בגלל שהיא כל כך חשובה לכן היא זמינה בצורה מאוד שכיחה ופשוטה. זאת הסיבה שבגללה במקום לרצות להיות מאושר, כדאי פשוט להיות מאושר כבר עכשיו, כי האושר עצמו בבסיסו זמין לכל אחד בכל זמן ומקום. כשאדם מלמד את עצמו לשמוח משורש השמחה, דהיינו מעצם זה שרצון שלו התמלא, אז בעצם חייו טובים ומאושרים יותר, כי הוא יכול לשמוח הרבה יותר מאשר מי שחושב שרק דבר כזה או אחר גורמים לו לשמחה.

נקודה נוספת למחשבה. כל השמחות שיש לאדם באירועים כאלו ואחרים הן זמניות בלבד. לדוגמא שמחה של חתונה או לידת ילד, השמחה היא זמנית בלבד, כי אם נסתכל על הסוף, הרי סוף אדם למות ואם כן על מה השמחה ? ברגע שאתה שמח מעצם מילוי הרצון, השמחה היא גדולה יותר, כי בעצם היא משתחררת מהתלות בגורם הזמני וכך היא יציבה יותר ונכונה יותר באותו הרגע.

אם כן כאשר אתה לומד לשמוח מעצם מילוי הרצון שלך ולא רק מאירועים גדולים כאלו ואחרים אתה מרוויח המון דברים. ראשית קל לך יותר לשמוח, קיימות עבורך הרבה יותר סיבות ואירועים להיות בהם שמח. השמחה שלך יכולה לכלול את העוצמה של המון סיבות כי היא קשורה לשורש השמחה ולכן היא חזקה יותר. בנוסף כשאתה לומד לשמוח מהרגע עצמו ומעצם מילוי הרצון עצמו, אז בעצם זה לא משנה שלבסוף הרגע נגמר, אתה בכל מקרה שמח מעצם מילוי הרצון באתו הרגע ולא תולה את השמחה שלך במשהו עם סוף ותכלית.

אך דע, כי ככל שתעלה את עצמך למדרגה גבוה יותר של שמחה, אתה עלול ליפול בעצבות יותר בקלות. הכיצד ? כי כאשר אדם מתמלא בשמחה רק מדברים מסוימים ולא מכל דבר שממלא את רצונו, אז הוא גם כן בדרך כלל לא יכנס לעצבות מכל דבר שנוגד את רצונו. אם אתה תגיע למצב כזה שבו את מסוגל להתמלא בשמחה מכל דבר חיובי שקורה לך, דהיינו בכל מצב שבו רצון כל שהוא שלך מתמלא, במקרה כזה אתה גם עלול להיעצב ולהגיע לעצבות מכל דבר שלילי שיקרה לך, גם הקטן ביותר ולו רק בגלל שהוא לא עולה בקנה אחד עם הרצון שלך. ברגע שאדם בעל מודעות ומודע לעצמו יותר, אז הוא כמובן יכול להיות שמח יותר בקלות, אך גם עצוב יותר בקלות. כי בפועל מה זה משנה איזה דבר שלילי קרה, אם הוא נוגד את רצונו של האדם על פניו זו סיבה מספיק טובה לעצבות ולכעס, כי הרצון של האדם לא מתקיים ואז בעצם המודעות של האדם עלולה להיות לו לרועץ.

אך דע כי על ידי חשיבה חיובית אדם יכול להנות מכל העולמות, מצד אחד לדעת להנות מכל דבר קטן ומצד שני לא לכעוס אפילו לא מדבר גדול. כפי שהתבאר השלמות המוחלטת היא להיות מסוגל להיות דבר והיפוכו במקביל. כך גם כאן, מצד אחד להיות בתכלית המודעות לרצון, שכל מילוי רצון קטן גורם לשמחה, אך מצד שני להיות כביכול בקצה ההפוך לגבי כעס, שלא לכעוס ולהיות בעצבות גם אם רצון ממש גדול אינו מתמלא, גם אם יש משהו שנוגד את הרצון של האדם בצורה ממש גדולה בכל זאת להיות שמח. בדיוק כמו שאדם חכם כועס מאוד לאט ונרגע מאוד מהר אז בנוסף הוא גם שמח מאוד מהר מכל דבר ולא נופל לעצבות משום דבר, כי החכם יודע לאחוז בחבל בשתי קצותיו, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. וכל זה כמובן על ידי חשיבה חיובית, שיוצרת לאדם שמחה גדולה, לשמוח משורש השמחה ומעצם מילוי הרצון אך לא ליפול לשום עצבות גם אם יש משהו שמבטל את הרצון לגמרי.

לסיכום, כדאי שתתרגל להיות שמח גם מהדברים הפשוטים ביותר, על ידי זה שתתחבר לשורש השמחה, על ידי זה שתתרגל לשמוח מעצם זה שהרצון שלך והמציאות תואמים זה את זה. כך גם השמחה שלך תהיה גדולה יותר, יציבה יותר וחזקה יותר. בהצלחה.

המאמר עסק ב מודעות, עצבות, שמחה, אושר, רצון, דבר והיפוכו, מכנה משותף, שלמות, חשיבה חיובית, כוח המחשבה ועודמאת להצליח בכח המחשבה EIP.co.il -

מהי שמחה ? מהו שורש השמחה ? כיצד לשמוח בצורה חזקה יותר ?

תהנה מעוד מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, פסיכולוגיה, בטחון / הערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.


קישור לאתר המקור: www.eip.co.il/?key=199


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י להצליח בכוח המחשבה EIP.co.il שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]