חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
Jimi Hendrix - ג'ימי הנדריקס - גיטריסט - גיטריסטים - אומן גיטרה - הנדקריס - הנריקס





    קישורי טקסט (לפרטים)




ספר גרפולוגיה באינטרנט - גרפולוגיה דוט קום
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אי רישום תקבול פסילת ספרים ניהול ספרים מס הכנסה עו"ד

נושא המאמר: פסילת ספרים בגין אי רישום תקבול - דיני מיסים
מאת: ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים


בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב (עמ"ה 1223/03) דחתה כב´ השופטת ברכה אופיר ערעור בגין פסילת ספרים על אי רישום תקבול של 7.5 ₪.

שתי מפקחות אשר עסקו בביקורת התרשמות (שומתית) ולא בביקורת ניהול ספרים, ראו כי בעל העסק, חנות למכשירי כתיבה, לא רשם שלושה תקבולים. האחד על סך 7.5 ₪ עבור חבילת חוצצים שהתקבל מידי לקוחה שעמדה לפני המפקחות בתור, ושני תקבולים נוספים על סך 35 ₪ ו- 10 ₪ שהתקבלו מידי המפקחות.

המפקחות לא פעלו על פי הנוהל ולא הזדהו בפני העוסק, לא דרשו את תגובתו בגין אי הרישום ואף לא מילאו דו"ח במקום, אלא בקשו לשלוח למקום חוליית ביקורת שהגיעה למקום העסק כעשרה ימים לאחר הביקור.

בבדיקת החוליה הביקורת לא נמצא רישום התקבול על סך 7.5 ₪ ותקבולים המתאימים לרכישות של מפקחות נמצאו אך לא ברצף המתאים. פקיד השומה החליט לפסול את ספרי העוסק לשנת 2000 על אי רישום התקבול של 7.5 ₪. כמו כן נפסלו ספריו של העוסק גם לשנת 1999 עקב הפעלת "תנאי" שהוטל עליו עם מציאת מחדל רישומי כשנה קודם לכן למשך 12 חודשים.

העוסק טען שלא קיבל תקבול על סך 7.5 ₪ אלא על סך 17.5 ₪ עבור חמישה סכינים (המתועד בספריו לאותו יום), לדבריו המפקחות התנהגו ברשלנות ובמגמתיות שהביאה לפסילת ספריו שלא כדין. העדר ההזדהות, אי מילוי דו"ח במקום העסק ואי מתן אפשרות לעוסק להגיב לממצאי הביקרות הינם מחדלים היורדים לשורש הפסילה ושיש בהם לטענת העוסק לפסול את פסילת הספרים.

לטענת העוסק, השיהוי הרב שנגרם מהמחדלים הנ"ל עד לבואם של צוות הביקורת כעשרה ימים לאחר מכן, העמיד מכשול מהותי בפניו להצדקת טענת אי הרישום, של תשלום שולי של 7.5 ₪.

בית המשפט קבע כי אי הזדהות בנסיבות המקרה אינו פגם היורד לשורש העניין וכן כי לנישום ניתנה הזכות להסביר את סיבת אי הרישום. כמו כן האיחור במתן תגובתו לא גרם לו לפגיעה משום שלא טען כי אינו זוכר את מה שטענו המפקחות, כי אם זוכר הוא מצב עניינים אחר (של רכישת סכינים).



לסיכומו של עניין זה קבע בית המשפט כי הפגמים בביקורת הראשונה היו פגמים חיצוניים שנרפאו על ידי הביקורת החוזרת. לטענת בית המשפט השאלה החשובה היא השאלה העובדתית, כלומר האם אכן העוסק לא רשם תקבול.

בערעור מס הכנסה בנושא פסילת ספרים, הנטל הראשוני הוא על פקיד השומה להראות לכאורה כי היה תקבול שלא נרשם, מכאן עובר הנטל לנישום הנדרש להציג סיבה מספקת לאי רישום המיוחס לו. הנטל שמוטל על פקיד השומה בהצביעו על קיום תקבול הוא ברמה הקרובה לזו שבפלילים.

בית המשפט קבע כי די היה בעדות של שתי המפקחות על מנת לבסס את קיומו של התקבול. עדותן נקבעה כמהימנה ולא נמצא בסיס לטענה כי השתיים תפרו גרסה לנישום שמטרתה הכשלתו. כמו כן דברי המפקחות גובו בדוחות שנערכו למחרת הביקורת ובעדויות של המבקרים. מכאן עבר הנטל להסביר את אי רישום התקבול לנישום.

בית המשפט לא קיבל את טענתו כי לא היה תקבול של 7.5 ₪. כמו כן דחה בית המשפט את הטענה כי אינו זוכר ונמנע ממנו לזכור תקבול פעוט כזה לאחר כעשרה ימים מקבלתו כאשר ישנו מחזור אינטסיבי של תקבולים. בית המשפט קבע כי דווקא העובדה כי תקבולים קטנים עלולים להיבלע ולהישכח במהלך יום של פעילות בעסק, היא המציבה את הרקע לחובת רישום מסודר של התקבולים בכל עסק, בסמוך לקבלתם, קטנים ככל שיהיו. מגבלות הזכרון האנושי הן המחייבות רישום בסמוך לקבלת התקבול. מטרת הביקורת החוזרת בעסקו של הנישום לא נועדה לבדוק את זכרונו של הנישום, אלא לבדוק את תקינות רישומיו.

דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי.

לשאלות לגבי המאמר: [email protected]


www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - אלי דורון, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]