חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בעיית גזים במערכת העיכול





    קישורי טקסט (לפרטים)




כל המידע העדכני ביותר על תמ"א 38 לחץ לפרטים

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תמ"א 38 תמא 38 מימד ניהול פרויקטים ניהול פרויקטים

נושא המאמר: מי יכול להוביל פרויקט לפי תמ"א 38
מאת: מהנדס יוחנן ג'רבי   שמור מאמר למועדפים

המלצות לביצוע פרויקט לפי תמ"א 38

מהי תמ"א 38?, תמ"א אלה ראשי התיבות של: תוכנית מתאר ארצית. תמ"א 38 זו תוכנית, שאושרה ע"י הממשלה בכדי לתת מענה ציבורי ואחראי לרעידת האדמה הגדולה, הצפוייה להיות באזורינו (ידיעה טרייה: בעיתון "גלובס" בתאריך 14/10/07 פורסמה ידיעה בדבר רעידת אדמה חזקה, שהורגשה היטב ביישובי בקעת הירדן באותו תאריך).

הרקע לאישור התוכנית, הוא הרצון של המחוקק להקטין את הנזקים שייגרמו לחיי האזרחים במדינה, שרובם מתגוררים בבניינים משותפים (בנייה רוויה), באמצעות חיזוק הנדסי של בנייני מגורים גבוהים (מעל 2 קומות). השיטה בתוכנית אומרת: "קבל זכויות בניה, ובתמורה תחזק את הבניין". (להרחבה בנושא תמ"א 38 הקורא מופנה אל הכתובת: www.meymad-eng.dpages.co.il/apage/3088.php .

כלומר, המהות של התוכנית היא בראש ובראשונה חיזוק הקונסטרוקציה של הבניין. המקור התקציבי לחיזוק הבניין יגיע מזכויות בנייה (תוספת קומה, בניה בקומת עמודים, תוספת אגף לבניין), שיינתנו לכם - הדיירים בבניינים הגבוהים. נציין כי השיפורים שיווצרו כתוצאה מחיזוק הבניין יכול להיות באופנים רבים: הקמת מעלית (במידה וזו חסרה), שיפור מראיהו החיצוני של הבניין באמצעות ציפוי באבן/חיפוי חיצוני/צביעה איכותית ודקורטיבית ועוד, שיפור איכות הפיתוח של הבניין, הכולל: לובי, אינטרקום, דלתות, ויטרינות, מערכת ביוב, מערכת מים, קירות תומכים, שבילים, גינון והשקיה, תאורה חיצונית ועוד.

נזכור כי פעולות הנדסיות בבניין ישן מחייבות את בדיקת מצבו הכולל של שלד הבניין, ובדר"כ נדרשות עבודות מורכבות של שיקום בטונים יקרות, תוך קבלת אחריות למצבו הכולל של הבניין.

המפתחות לאיפיון השידרוג לבניין הם:
• הייתכנות ההנדסית,
• הבדיקה הכלכלית.

תמיד, האלמנט ההנדסי יעמוד בראש מערכת השיקולים, ורק לאחר מכן יעמוד השיקול הכלכלי.

וכעת לשאלה הראשית שלנו: מי הגורם המומלץ להוביל את עבודות השידרוג לפי תמ"א 38?.

ננתח את כלל החלופות האפשריות:
• דייר חרוץ בבניין,
• מתווך נדל"ן,
• קבלן בניין רשום,
• מהנדס בניין, המסווג ב"תכנון מבנים",
• מהנדס בניין, המסווג ב"תכנון מבנים" המתעסק בניהול פרויקטים.

החלופה הראשונה, עשויה להיות מעניינת. מדובר באיכפתניק חרוץ שמובטח שבסוף הפרויקט הצבע והאלומיניום יהיו כהלכה, אבל הוא חסר בידע הנדסי ובהבנה עסקית ולכן הליך קבלת ההחלטות אצלו יהיה קשה מאחר והוא יהיה תלוי מאוד במתכנן ובקבלן. החלופה השנייה היא הגרועה ביותר. הפרויקט צפוי להיות עם שולי הרווח הגבוהים ביותר, כתוצאה מאי הבנה וידע עמוקים, אשר עשויים להיות הרסניים לפרויקט. החלופה השלישית היא חלופה סבירה לכאורה, אולם צפויים בה חוסר עיקביות בקביעת ההחלטות. כלומר הקבלן יתלבט ויתחבט רבות במהלך הפרויקט בשאלות הנוגעות לקביעת מה יהיה הערוץ המוביל בהחלטותיו: השיקול ההנדסי או השיקול הכלכלי (האם להשתמש בחומרים מתאימים אך יקרים, האם לבצע קירוי חדש ויקר מפלטות בטון דרוכות או שמע לחסוך ולהשתמש בתקרה הקיימת וכיוצ"ב)?

נותרו שתי חלופות הסבירות האחרונות. מהנדס בניין. אך נזכור שאין מדובר בעבודה תכנונית גרידא. לפנינו פרויקט הנדסי רב תחומי, הכולל: הנדסה, ניהול וכלכלה. מהנדס אזרחי, העוסק בניהול פרויקטים (תמחור, חוזים, התקשרויות, הפעלות של קבלנים ומתכננים) הוא הגורם המתאים ביותר להוביל פרויקט של שידרוג מבנה לפי תמ"א 38. כמובן, שהקבלן המבצע חייב להיות קבלן רשום, אשר יונחה הנדסית ותפעולית ע"י מנהל פרויקט מנוסה שהוא גם מהנדס אזרחי (מהנדס בניין), הבקיא בתכנון הנדסי. הקבלן המבצע חייב להיות דייקן, קפדן, עומד בלוח זמנים, אמין ומקצועי, כל זאת בנוסף להיותו קבלן רשום (שים לב, הוא לא חייב להיות זול, ולהיפך, קבלן זול הוא בדר"כ קבלן לא מועדף לעבודה מסוג זה).

הקורא מופנה למאמר מעניין נוסף בנושא "ניהול פרויקטים בהנדסה אזרחית", לפי הקישור:
http://www.article.co.il/ShowArticle.asp?id=2745


www.meymad-eng.dpages.co.il
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מהנדס יוחנן ג'רבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]