חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיצד פותרים חלום?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ערעור מס הכנסה מס הכנסה עו"ד זכות מנהלית זכות ערעור

נושא המאמר: זכות הערעור כנגד רשויות המס הינה "זכות מנהלית"
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

סעיף 353 א' לחוק החברות תשנ"ט- 1999 (להלן: " חוק החברות") קובע:

"הוגשה לבית משפט תביעה על ידי חברה או חברת חוץ, אשר אחריות בעלי המניות בה מוגבלת, רשאי בית המשפט, לבקשת הנתבע, להורות כי החברה תיתן ערובה מספקת לתשלום הוצאות הנתבע אם זכה בדין, ורשאי הוא לעכב את ההליכים עד שתינתן הערובה, אלא אם כן סבר כי נסיבות העניין אינן מצדיקות את חיוב החברה או חברת החוץ בערובה או אם החברה הוכיחה כי יש ביכולתה לשלם את הוצאות הנתבע אם יזכה בדין".

נשאלת השאלה, האם הסעיף הנ"ל חל גם כאשר מדובר בערעור על דחיית שומה בענייני מסים? ומה תעשה חברה שאין ביכולתה להפקיד ערבות כמבוקש? האם זה יתכן?!

סוגייה זו נדונה בעמ"ה 578/04, 579/04 מסעוד אברהים נ' פקיד שומה באר שבע (פורסם באתר נבו). פקיד השומה באר שבע ביקש לחייב את המערער בהפקדת ערובה להבטחת תשלום הוצאותיו בערעורים על דחיית השגותיו. פקיד השומה סמך בקשתו זו על הוראת סעיף 353 א' לחוק החברות ועל הנתונים העולים מחומר הראיות, לפיהם אם יידחו הערעורים – ספק רב אם יהיה בידי המערערים לשאת בהוצאות המשיב, אם ייפסקו בפסה"ד.

ביום 11.5.06 דן בית המשפט בבש"א 2117/06 [בע"ש 1553/05], בבקשה זהה במהותה ומצא כי הוראת סעיף 353 א' לחוק החברות אינה מתייחסת ל"תביעה" שעניינה ערעור המוגש ע"י חברה כנגד רשות המס [באותו העניין דובר על ערעור "עוסק" לפי חוק מע"מ].

דיון והכרעה מפי כב' השופט יוסף אלון:

ברמה המהותית של הדברים, יש להבחין הבחנה של ממש בין תביעה המוגשת ע"י חברה באחת מעילות התביעה "האזרחיות" לבין ערעור המוגש ע"י חברה כנגד שומות מס שהוצאו לה ע"י הרשות.

זכותו של נישום לערער על דחיית השגותיו לרשות המס, מהווה "זכות מנהלית" המוקנית לנישום באשר הוא, וזאת כחלק בלתי נפרד משרשרת הליכי השומה ההשגה והערעור, המהווים יחדיו מקשה אחת.



והראיה – הגשת הערעור על דחיית ההשגה מעכבת מניה וביה את גביית סכומי המס שבשומה עד לתום בירור הערעור. [כאמור בסעיף 91 לחוק מע"מ].

הוא הדין בערעור נישום על דחיית השגתו בפני פקיד השומה, כאמור בסעיף 184 לפקודת מס הכנסה.

התניית זכותו של עוסק או נישום – יחיד כחברה – להגשת הערעור על דחיית השגתו על השומה שהוצאה כנגדו ע"י הרשות – כמוה כסיכול זכות הערעור הקנויה לו או למצער - צמצומה ברמה הפוגעת מהותית באותה הזכות.

הוראת ס' 353 א' הנ"ל, מבטאת איזון שאיזן המחוקק בין זכות החברה-התובעת ל"יומה בביהמ"ש", לבין זכותו של הנתבע להבטחת הוצאותיו אם תידחה התביעה.

לעומת זאת, חברה המבקשת לערער כחוק כנגד דחיית השגתה על שומת המס, אותה זכות הערעור אינה מגלמת בתוכה רק את זכותה לגשת לערכאות המשפט, אלא בראש וראשונה את זכותה המובנית עפ"י דין למצות הליכי הבחינה והבירור של השומה שהוצאה כנגדה ע"י הרשות.
בהקשר דברים זה, התניית זכות הערעור על דחיית ההשגה בהפקדת ערובה, כמוה למעשה כהתניית עצם זכות ההשגה על השומה בהפקדת ערובה, לפיכך בית המשפט דחה את בקשתו של פקיד שומה באר שבע.

דורון טיקוצקי עמי מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי


שאלות לגבי המאמר נא לשלוח למייל: [email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]