חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תולדות ההגמוניה הנשית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכינה לעיצוב מכינה לעיצוב ואדריכלות תיק עבודות עיצוב פנים

נושא המאמר: מכינה לעיצוב ואדריכלות – מה צריך לכלול קורס עיצוב פנים
מאת: אדריכל בנצי לוי   שמור מאמר למועדפים

" ... המרחב כאן הוא המחשבה עצמה ... " ( בודריאר )

עיצוב פנים הוא תחום מעולם האדריכלות . העוסקים בו מופקדים על התכנון הארכיטקטוני של סביבת האדם בביתו, במקום מגוריו ובאזורי הבילוי, הפנאי והקניות שלו.
מושם דגש על הממדים האסתטיים, תרבותיים, טכנולוגיים, כלכליים וסביבתיים.
נדרשת ממעצב הפנים התייחסות והקשר לעיצוב המעטפת של המבנה כמו גם הבנה בחומרים שונים, צבעים, מערכות ותשתיות, כלים סניטאריים, פרטי תאורה, ריהוט ועוד.
שיפור איכות החיים, הגידול בשעות הפנאי והתפתחות הטכנולוגיה – המלווים בהתקדמות כלכלית, הביאו למערכת דרישות ענפה מאדריכלי ומעצבי הפנים בכל הנוגע לרווחת המשתמשים, מיצוי חומרי הבנייה ומוצריהם המודרניים ועיצוב מקומות מחיה ותפקוד בהתאם להגדרות דרישות פונקציונאליות או עיצוביות .


מתכונת הלימודים מכינה לעיצוב פנים

קורס עיצוב פנים הנערך במסגרת מכינה לעיצוב ואדריכלות יכלול בניית תיק עבודות לעיצוב פנים והכנה מיוחדת לקראת מבחני הכניסה במכללות בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון ועוד.
ההרצאות צריכות לכלול נושאים בתכנון ובתרגול כמו היסטוריה ותיאוריה של עיצוב פנים וריהוט, תכונות וטכנולוגיות של חומר גמר, נוחות (אקלימית, תרמית אקוסטית וכו') ריהוט ומוצרים, צבע טקסטיות והיבטים כלליים בעיצוב חללים פנימיים וריהוט.

בתרגילי התכנון הסטודנטים צריכים לתכנן פרויקטים בסדר גודל בינוני ולהוכיח יכולת עיצובית והבנה טכנית.

בהרצאות ובתרגילים יש להדגיש את המאפיינים של סוגי המבנים השונים כגון: מבני חינוך, מגורים, בתי מלון, משרדים, מסעדות, מבני דת ועוד...

הקורס צריך לכלול מספר סיורים לימודיים בארץ במקומות הרלוונטיים לנושאי הקורס.
הקורס אמור לכלול כמה מאות שעות.


מטרת התוכנית

תוכנית הלימודים מיועדת להכשיר סטודנטים בעיצוב חללים פנימיים ואלמנטים של ריהוט, כמעצבי פנים.
הסטודנטים ילמדו את המרכיבים הטכניים והאסטטיים של העיצוב, כך שבוגרי הקורס יוכלו לתכנן חללים פנימיים וריהוט.


תכני המכינה לעיצוב פנים

היסטוריה

היסטוריה של התפתחות סגנון עיצוב הפנים – מקלאסיקה יוונית ועד ימינו
התפתחות הסגנון האדריכלי של עיצוב הפנים והריהוט לאורך ההיסטוריה של התרבות המערבית
בקורס יוגדרו, יודגמו וינותחו הסגנונות החשובים שהתפתחו, ויוצג התחביר להבנת משמעות הסגנון האדריכלי.


עיצוב בסיסי
היכרות נרחבת עם עולם העיצוב, מושגים כלליים בעיצוב ומושגי יסוד בעיצוב גרפי (תקשורת חזותית), עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה, עיצוב טקסטיל, עיצוב תכשיטים, אנימציה, אומנות, עיצוב פנים ואדריכלות.

הכרת מושגי יסוד של האומנות הפלסטית, עיצוב בכלל ועיצוב פנים וריהוט בפרט. היכרות עם מגוון רחב של חומרים, עיצוב דו ותלת ממדי של אובייקטים, תאור מרחבי שלהן, הצבתם בחלל ובחינה ביקורתית של היצירה. הקורס יינתן באמצעות סידרת תרגילים להכרת ויישום טכניקות שונות, העברת מסרים ורעיונות, עיצוב אובייקטים ועיצוב חלל (יחידת אחסון, פנל דלת דקורטיבי, מעקה מתכת, תקרה דקורטיבית ומדרגות).


שרטוט והבעה גרפית

הסברת יסודות החשיבה הגרפית והכרת השפה הגרפית למעצבי פנים, לימוד ותרגול שיטות ואמצעי הבעה גראפית.
שפת השרטוט, קומפוזיציה דו מימדית, אקסונומטריה, פרספקטיבה וקומפוזיה תלת מימדית, רישום ושרטוט צורות תלת ממדיות, אור וצל, טכניקות עבודה בעיפרון ועפרונות צבעוניים, רפידוגרפים, וצבעי מים.


תיאוריה – מושגים רעיונות ותפיסות בעיצוב פנים וריהוט

השראה לתכנון, ארכיטקטורה כשפה, יצירות מופת של אדריכלים ומעצבים נבחרים והשוואת התחביר הייחודי שלהם, תיאוריות שונות על מורכבות וסתירות בארכיטקטורה ועיצוב פנים. השפעת הסביבה האירופאית והבניה המקומית הערבית על זהות עיצוב הפנים בארץ, יהיו בין הנושאים שיוצגו.


מוצרים וחומרי גמר

היכרות עם מגוון החמרים והמוצרים העומדים לרשות המתכנן, אפשרות שילובם בחלל הפנים, אפיון התכונות המייחדות אותם, טכניקת השימוש בהם והשילוב ביניהם.
אבן, שיש וקרמיקה, טקסטילים ושטיחים,עץ ומוצריו, פולימרים וחמרים ייעודיים, מתכות וזכוכית, שימוש בצבע וטקסטורות.
תינתנה הרצאות, יערכו תרגילי תכנון, יוצגו הדגמות של יצרנים שונים ויערכו סיורים במפעלים ואולמות תצוגה של יצרנים וספקים מובילים .


ריהוט

הכרת ריהוט מופת. חומרים וטכנולוגיות ואפשרויות השימוש בהם ליצירת ריהוט.

פרויקטים לתכנון סוגי ריהוט שונים:
ריהוט נייד כגון שולחנות,כסאות, ארונות. ריהוט קבוע, נגרות בנין כגון ארונות וחיפויי קיר שונים, דלתות דקורטיביות ושילובן בחלל,ריהוט סדרתי תעשייתי – משמעות ייצור בסדרות גדולות וריהוט מתמחה – למשרדים מוסדות חינוך ועוד.


פרוייקט – סטודיו תמטי

שעורי הפרויקט יינתנו בצורת סדנה עם הנחיות אישיות ודיונים קבוצתיים.
בכל סמסטר יינתן לפחות פרויקט אחד בו יידרשו הסטודנטים לתכנן ולעצב חלל פנים על כל מרכיביו. דגש יינתן על חלוקת החלל, הגדרת אופי וסגנון החלל, תכנון כל דפנות החלל, הריהוט והאביזרים לרבות בחירת חומרים צבעים וטקסטורות.

פרויקטים לדוגמא:
דירת מגורים- חדר שינה , מטבח. חלל ציבורי כמו חדר בבית-מלון, חללים מסחריים כמו משרד, לובי בבית משרדים, חנות ספרים, בית קפה, בר, מסעדה.

ההגשה בצורת תוכניות רעיוניות וכן תוכניות מפורטות לביצוע.


תקציר

עיצוב פנים הוא תחום מעולם האדריכלות . העוסקים בו מופקדים על התכנון הארכיטקטוני של סביבת האדם בביתו, במקום מגוריו ובאזורי הבילוי, הפנאי והקניות שלו.
קורס עיצוב פנים צריך לכלול בניית תיק עבודות לעיצוב פנים והכנה מיוחדת לקראת מבחני הכניסה במכללות בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי חולון ועוד.
ההרצאות צריכות לכלול נושאים בתכנון ובתרגול כמו היסטוריה ותיאוריה של עיצוב פנים וריהוט, תכונות וטכנולוגיות של חומר גמר, נוחות (אקלימית, תרמית אקוסטית וכו') ריהוט ומוצרים, צבע טקסטיות והיבטים כלליים בעיצוב חללים פנימיים וריהוט.



מילות מפתח

מכינה לעיצוב, מכינה לעיצוב ואדריכלות, תיק עבודות, מכינה ירושלמית לעיצוב, מכינה ירושלמית לעיצוב ואדריכלות, שורשים מכינה ירושלמית לעיצוב, לימודי עיצוב, לימודי אדריכלות, עיצוב, מסלול לעיצוב פנים, מכינה לעיצוב פנים, מכינות, עיצוב אופנה, מכינה לעיצוב אופנה, עיצוב גרפי, מכינה לעיצוב גרפי, תקשורת חזותית, מכינה לתקשורת חזותית, ארכיטקטורה, מכינה לארכיטקטורה, עיצוב תעשייתי, מכינה לעיצוב תעשייתי, עיצוב בגדים, מכינה לאדריכלות, מכינה לאומנות, הכנה לבחינות כניסה, ראיונות אישיים, מעצבים, נחלת שבעה, מימוש פיקדון חוק קליטת חיילים משוחררים, מכינות, קורסים, סטודיו פתוח, לימודים, לימודי מכינה, בינתחומית, בצלאל, שנקר, טכניון, אוניברסיטת תל-אביב, המכון הטכנולוגי, המכללה למנהל, תרגול, מכללות, עיצוב מוצר, אדריכלות-סטודיו, לימודי מכינה, ירושלים, בירושלים, ירושלמית, רישום, ציור, צבע, שמן, פחם, הדמיה, איור, בית ספר, גראפי, גרפיקה, טקסטיל, תאורה, צילום, הצלחה, סטיילינג, קונספט, לימודי תעודה, מסלול אקדמי, אנימציה, עיצוב קרמי, גלריה, מודל מורפולוגי, מודל אינטואיטיבי, קומפוזיציה, צורה, טכניקות בצבע, פירוק והרכבה, סדנת קריאה, רישום קלאסי, חשיבה יצירתית.


אתר:
מכינה לעיצוב ואדריכלות
קידום אתרים


אודות הכותב:
אדריכל בנצי לוי הוא מייסד "שורשים" – מכינה לעיצוב ואדריכלות הממוקמת בשכונת נחלת שבעה במרכז ירושלים. אתר: מכינה לעיצוב ואדריכלות
בוגר המחלקה לארכיטקטורה בצלאל. בוגר מגמת ארכיטקטורה בבוסטון ארכיטקטור סנטר בארה"ב. קיים תערוכות רישום וציור. עבד במשרדי אדריכלים בארה"ב ובישראל. בשנת 1995 ייסד את המכינה לעיצוב ואדריכלות בנחלת שבעה המיוחדת והציורית. המכינה קולטת לתוכה תלמידים הנהנים מן הלימודים ומשכונת נחלת שבעה עצמה, המהווה נדבך חשוב באווירת הלימודים, בשל הארכיטקטורה הנפלאה והמיוחדת שלה ובשל מיקומה במתחם אורבני בלב ליבה של ירושלים ובסמוך לחומות העיר העתיקה.

www.hamehina-sho.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אדריכל בנצי לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]