חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת המיסים בגרמניה - שיטת מקור - רווח הון - גרמניה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קוביה הונגרית קובייה הונגרית קוביה הונגרית פתרון לפתור קוביה הונגרית

נושא המאמר: קוביה הונגרית - לפתור קוביה הונגרית עפ"י פרידריך
מאת: אסף   שמור מאמר למועדפים

כבר למעלה מ-30 שנה אנשים בכל רחבי הגלובוס "שוברים את הראש" בניסיון לפצח את הצעצוע הקסום. הקוביה ההונגרית העסקיה העסקיה מעסקיה וכנראה גם תעסיק מתמטיקאים רבים. עשרות ממיליארדי מיליארדים של צירופים אפשריים. אשר את כולם ניתן לפתור בפחות מ-26 מהלכים ע"פ ההוכחה האבסולוטית ונראה כי ניתן לפתור אותם, את כולם ב-18 מהלכים.
בתחילה, השתמשו בשיטות לא יעילות , מסורבלות ואיטיות בכדי לפתור את הקוביה, אך במשך הזמן בעזרת מחקר ממושך וחשיבה מאומצת, אנשים הורידו ודחקו את הסף למספר המהלכים הנדרשים להם לפתור את הקוביה בעל פה. הערה: באליפות העולם של 2007, הוזכה היה מתחרה פולני אשר פיתח שיטה יעילה ביותר לפתרון קוביה הונגרית. האיש האמור הצליח לפתור את הקוביה ב-35 מהלכים. ענף תחרותי חדש נפתח - Speedcubing. האיגוד הבינלאומי מקיים משנת 2003 תחרויות לפתרונות בזק של כל מיני פאזלים - משחקי חשיבה מבית Rubik's אשר לכאורה, נראים בלתי פתירים בעליל. האירועים כוללים מיני תחרויות שונים:
4X4X4 בעיניים פתוחות ובנפרד בעיניים מכוסות.
5X5X5 בעיניים פתוחות ובנפרד בעיניים מכוסות.
2X2X2
פאזלים נוספים: Megaminx, Pyraminx, Square-1, Rubik's Clock, Rubik's Magic, Rubik's Master Magic

המתחרים בתחרויות משתמשים בכל מיני שיטות לפתרון קוביה הונגרית, ביניהן נמנית השיטה של פרידריך - שיטה מאוד פופולרית בקרב פותרי הבזק. השיטה של פרידריך (אשר נקראת על שם הוגת השיטה - ג'סיקה פרידריך) מתבססת על פתרון הקובייה "Layer By Layer" או בעברית - שכבה אחרי שכבה. הכוונה היא שתחילה פותרים את שתי השכבות הראשונות ולאחר מכן פותרים את השכבה השלישית - מבלי לפגוע בשתי השכבות הראשונות. מי שניסה להתעסק עם קובייה הונגרית בחייו, ודאי ישאל - כיצד זה ייתכן? התשובה היא אלגוריתמים. אלגוריתמים משמשים בכל השיטות לפתרון קוביה הונגרית. בכדי לפתור את הקובייה ללא כל חומר עזר, עליך לזכור בעל פה אלגוריתמים. אלגוריתם הוא רצף מהלכים מסוים. כל אחד זוכר את האלגוריתמים הרלוונטים לשיטה שבעזרתה הוא פותר את הקובייה.

השיטה של פרידריך לפתרון קוביה הונגרית:

1) יצירת צלב על הפיאה הראשונה. כלומר, סידור ארבע הקוביות הצדדיות שבפיאה הראשונה של הקוביה ההונגרית לפי המרכזים של הפיאות האחרות. שלב זה הוא ספונטני ואינו דורש אלגוריתמים. הצלב מסייע לפתור את השכבה הראשונה ואת השכבה שמעליה של הקוביה ההונגרית.
2) סיום שתי השכבות הראשונות (קישור עם הסבר על השכבות בתחתית העמוד). בכדי לבצע את השלב הזה עליך ביעילות להיות מנוסה בפתרון הקוביה. במידה ואינך מנוסה, עדיף שתפתור 3 מהפינות של הפיאה הראשונה ולאחר מכן פתור 3 מהקוביות הצדדיות של השכבה השנייה ע"י ניצול ה"חור" שישנו בפיאה הראשונה (הפינה שלא שמנו) את שתי הקוביות האחרונות יש למקם באמצעות אלגוריתמים (קישור בתחתית העמוד). טיפ לסיום השכבה השנייה יחד עם הראשונה: לעיתים קרובות, במהלכים הסופיים ממש של השכבה השנייה (במהלך ביצוע האלגוריתם), תגיע למצב שבו את יכול לסיים את הקובייה ב-4 מהלכים מסוימים או ב-4 מהלכים אחרים. בחר מביניהם את זה שבסופו חלק מהצלב של השכבה השלישית כבר עשוי. האלגוריתמים ממצב שבו הצלב חסר לחלוטין רוכים איטיים ומייגעים יותר.
3) התאם באמצעות אלגוריתם 1 (מתוך 57 אלגוריתמים, קישור למטה) את השכבה העלינוה.
4) סדר את השכבה העליונה באמצעות אלגוריתם 1 (מתוך 27 אלגוריתמים, קישור למטה).

באתר המקושר נמצאים קישורים לאלגוריתמים, והסברים על השכבות.

euchv vubdrh,
vubdrhv

www.stoys.co.il/rubiks_cube.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אסף שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]