חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ליווי פסיכו רוחני





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אדם אור נשמה חלום

נושא המאמר: בין חלום למציאות
מאת: קבלה עם   שמור מאמר למועדפים

שאלות ותשובות מתוך תוכנית הטלוויזיה "שאל את המקובל"
שאלה: כיצד הקבלה מתייחסת לחלומות? איך לפרש חלומות, ולהוציא מהם רמזים או עצות לחיים?
תשובה: חלום הוא תופעה גופנית, פיזיולוגית – ולראיה, גם חיות חולמות. לחלומות אין קשר לנשמה או לרוחניות. החוויות שעליהן אנו חולמים, הן בסך הכול תוצאה ממאורעות חיינו השונים. בזמן החלום מוחנו ממשיך לעבוד ולעבד את החוויות שעברנו, בדומה למחשב, הוא מאתחל מחדש ופורק את עצמו מכל אותן התרשמויות שצברנו במהלך היום. בזמן החלום אנו "מסדרים" את המידע שנצבר ומאחסנים אותו בתאי הזיכרון שבמוח.

שאלה: ובכל זאת, מדוע בספרים הקדושים, וביניהם גם בספר הזוהר, אנו רואים התייחסות רחבה לנושא החלומות ולפירוש חלומות?
כל הספרים הקדושים מתארים אך ורק את המציאות הרוחנית, את התפתחות הנשמה, ולא את האירועים שקורים בעולם הזה. מכאן נבין, כי גם באותם סיפורים על חלומות מדובר על הבחנות רוחניות שהאדם חווה בנשמתו.

למשל, אדם שמגלה את אור הבורא בתוך נשמתו, נקרא "ער". במצב אחר שבו האור מסתלק מנשמת האדם, נקרא שהאדם "נכנס לחלום". כשהאדם מתעורר מהסתלקות האור ונשמתו חוזרת להתמלא באור הבורא, זה נקרא שהוא "התעורר ליום חדש". כאמור, מדובר על תיאור גילויים רוחניים שמרגיש המקובל בנשמתו, ולא על תופעות פיזיולוגיות שאנו מכירים מהעולם שלנו כחלומות. המקובל יכול לחוות את המצב הרוחני שנקרא "חלום", גם כשהוא ער, משום שעל פי הקבלה, הנשמה נבדלת מהגוף לחלוטין, ואין שום קשר ביניהם.

שאלה: למה אין היום מנהיגים כמו פעם? יש תחושה שהמנהיגים של היום דואגים בעיקר לכיס הפרטי שלהם ושל המקורבים להם. מנהיגים כמו ולאדימיר פוטין וג'ורג' בוש – או שהם נגועים בתאוות שליטה בלתי מוגבלת, או שהם מחפשים איך להרוויח כסף על חשבון העולם כולו. גם בארץ המצב לא מזהיר, בלשון המעטה. מדוע המנהיגים בזמננו מושחתים כל כך?
תשובה: האנושות מתפתחת היום מהר מאוד בכיוון של הכרת הרע – הכרה שהיא נשלטת על ידי האגו ההולך וגדל. המערכות החברתיות שבנינו במהלך ההיסטוריה במטרה לקשר בין האנשים, קורסות היום. הן קורסות מכיוון שנבנו מתוך האגו האנושי, שמנוגד למערכת הטבע.

האגו שממשיך לגדול ולהתפתח, גורם למנהיגים לשלוט בדרך של כוחניות, ולרדוף אחר תהילה ופרסום. למרות שכרגע קשה לנו להרגיש בכך, מדובר בהתפתחות טבעית וחיובית של האנושות; המודלים שיכשלו יאפשרו לנו לאתר את המנהיג האמיתי.

מנהיג אמיתי יכול להיות רק אדם בעל תפיסת מציאות כוללת – רוחנית וגשמית. מצבו המתוקן והשלם מאפשר לו להבין שהוא צריך לשרת את הכלל ולפעול למענו. נוכל לזהות מנהיג כזה רק לאחר שנתנסה ונראה, כי מנהיגי ההווה אינם משרתים את האינטרס של הכלל, אלא רק את האינטרס הפרטי הצר של עצמם.

בעבר היו אמנם מנהיגים בעלי חזון שהקריבו את חייהם הפרטיים למען החברה, אולם הם עסקו באידיאלים ארציים, ולכן נכשלו.

שאלה: מה צריך לקרות על מנת שיתגלה ויעלה לשלטון מנהיג אמיתי?
הקבלה מלמדת שאין מנהיג ללא עדה. אם לא יתעורר בעם צורך שינהיגו אותו, לא יקום מנהיג אמיתי. כמו כן, צריכה להיות התאמה בין רצון העם לבין תכונות המנהיג הרוחני שהוא בוחר לו. אם העם יבין את המקום השפל בו הוא נמצא, ויבקש עזרה אמיתית כדי להתגבר על המצב, יגיע המנהיג הרוחני הנכון שידריך את האנשים ויוביל אותם לדרגת קיום עליונה.

להיות מנהיג אמיתי זה לא מקצוע שלומדים באוניברסיטה, אלא זה דבר שתלוי במבנה הפנימי של האדם, בשורש הנשמה שלו. נקווה שיתעורר בנו הצורך האמיתי, ואז יתגלה המנהיג שידריך אותנו לשגשוג ולהתקדמות בעולם הרוחני ובעולם הזה.

קבלה לעם:לינק מקורי למאמר"בין חלום למציאות" -http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epopup/5912

מערכת"קבלה לעם"

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה עם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]