חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כמה עולה חתונה





    קישורי טקסט (לפרטים)




ראו גם מטבחי יוקרה  המטבח הדיגיטלי
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מטבחים מזון אוכל מסעדות

נושא המאמר: בין שבלונה ליצירתיות - שיטות עבודה במטבחים
מאת: זיו אייל - ייעוץ קולינארי   שמור מאמר למועדפים

בין שבלונה ליצירתיות
זיו אייל – ייעוץ קולינארי

אחת הדילמות המרכזיות בחייהם של מסעדנים הייתה מאז ומעולם תפקודו של המטבח.
למרות העובדה שבשנים האחרונות מושקעת מחשבה רבה וגם תקציבי ענק ביצירת אוירה בחלל האכילה, בברים מעוצבים להפליא, בפינות ישיבה המתאימות לאופי המסעדות, ועד לחדרי שירותים שלא היו מביישים סלוני פאר. המטבחים היו ונשארו לעקב אכילס של המסעדות ורבות רבות פגעו בעצמן עקב חוסר תשומת לב ראויה.
התוצאה לא פעם הינה עיכוב גדול בזמן הוצאת המנות, חוסר אחידות, תזמון לא נכון ותוצאות חלשות הנובעות מציוד לא מתאים.
כתבה זו עוסקת באותם היבטים שמהווים את ליבה של המסעדה – תפקודו של המטבח.
לא נדון בסוגי המנות או בטעמים משתנים של קהל, אלא באותן דילמות הניצבות לפתחו של מסעדן במהלך הקמתה של מסעדה או תוך כדי עבודתה השוטפת.
תשומת לב וחשיבה מעמיקה במהלך ההקמה תסייע למנוע בעייתיות במהלך העבודה השוטפת, הטמעת שיטות עבודה נכונות ומסודרות יהוו שלד יציב לבנייתו של מטבח ויסייעו לשרוד לאורך זמן.

הגודל כן קובע!!!
אחד השיקולים הראשונים הניצבים לפתחו של המסעדן בהקמת מסעדה חדשה היא גודלו של המטבח.
פעמים רבות מתקיים ויכוח נחרץ בין היזם, שאחראי על התכנית העסקית, ומנסה לייצר כמה שיותר מקומות ישיבה במסעדה, ובין השף או הטבח המבקש מטבח נוח ורחב לעבודה.
מבלי להיכנס למיקומו המדויק של הקיר המפריד בין המטבח ובין שטח ההסעדה, אין כל ספק כי קיים קשר ישיר בין מספר מקומות הישיבה במסעדה ובין גודלו הפיסי של המטבח.
מטבח קטן מידי לא יצליח לספק את ההזמנות בשעות הלחץ, זמן ההמתנה יגדל והלקוח לא יצא שבע רצון מהמסעדה.
התוצאה הסופית צריכה להימדד תמיד בפרספקטיבת לקוח: אף מסעדן לא רוצה שלקוח יצא מהמסעדה שלו לא מרוצה. תחילת שביעות רצונו של הלקוח היא בתכנון מטבח שיתאים מבחינת גודלו הן לתפריט והן למספר מקומות הישיבה במסעדה.

ציוד המטבח וסידורו
נכון, שוק הפשפשים הוא תמיד האופציה הקורצת מבחינת סדרי גודל של מחיר לציוד מטבחים.
מחירו של ציוד מטבח חדש יהיה תמיד כפול ממחיר משומש. כדאי רק לזכור שהכלל השחוק שטוען שמי שקונה בזול משלם בסוף ביוקר עובד שעות נוספות במטבחי מסעדות.
תנור משומש במחיר מבצע עלול לקרוס בדיוק באמצע הסרוויס ולך תמצא עכשיו אלטרנטיבה כשהמסעדה מלאה.
מהצד השני, ליין בישול חדש יעלה לנו הון ולכן, אם אין לנו את התקציב לקנות חדש הפשרה היא איפשהו באמצע. נקנה תנור חדש אבל משטחי נירוסטה משומשים. נקנה תנור משומש רק אם יש עליו אחריות ורק אם יש לנו את מי להקפיץ בעשר בלילה לתיקון חירום.
סידור המטבח הנכון יעשה במקומות גדולים כקטנים בצורה זהה.
הסתכלות על זרימת מזון החל מכניסת הספק, דרך אחסון מתאים, שטיפה וטיפול, בישול והוצאת מנה.
גם במטבח מיניאטורי חשוב שיהיה פס קר אפילו אם הוא מכיל רק מקרר דלפק ומשטח עבודה מעליו. כך גם הדבר לגבי פס חם, שיכיל בתוכו את אביזרי הבישול אחד ליד השני.
ההסתכלות על המטבח באופן שכזה תאפשר בחינה מקצועית של הוצאת כל מנה, מיקום הצלחות בהתאם ותפעול המטבח בצורה אופטימלית.




יצירתיות או תבניות עבודה
מי שבוחר במטבח כדרך חיים יודע שלא הכסף מנחה אותו. גם לא החיים הטובים והנוחים. יש פה המון שעות על הרגליים בין סירים רותחים ושמן. יותר שעות של קילוף ירקות ושטיפת סירים מאשר בישולים, טעימות ותיקוני תיבול. ובכל זאת יש לא מעטים שבאים מתוך בחירה כאשר אחד הגורמים המרכזיים הוא היצירתיות הרבה והיכולת להביא את עצמך לידי ביטוי במטבח.
למרות כל האמור לעיל, בסופו של דבר, אחרי שבנינו תפריט, צריך להגיש אותו ללקוחותינו מידי יום. אפשר לעשות מנות ספיישל, אפשר לשנות לפי עונות השנה. אבל התפריט בחלקו הגדול נשאר על כנו ומביא איתו את בעיית הבעיות של המטבח הישראלי – העקביות.
קשה לספור את הפעמים בהם התאכזבנו מביקור שני במסעדה. כל מלצר יספר לנו שהמשפט הכי שגור בפי הלקוחות הוא "החלפתם טבח? פעם שעברה זה היה יותר טעים.."
אז איך בעצם שומרים על המנה שתצא גם מחר עם אותו קישוט, באותו טעם בדיוק, באותו גודל???
התשובה היא בתבנית העבודה. הקושי לשמור על אחידות הוא כל כך גדול ומושפע מכל כך הרבה משתנים כמו חומרי גלם מתחלפים, עובדים חסרי ניסיון ואפילו כלי בישול שונים, שחייבים, על מנת להצליח, לבנות דפוסי עבודה אחידים וכן, גם נוקשים.
עבודה בתבנית שמוכתבת אינה מאפשרת לטבח את היצירתיות שאותה הוא מחפש. המתכון כתוב, לכל סוג מזון יש כלי מידה או משקל קבוע, זמן הבישול נתון ואין חופש לשינויים.
יש פה סירוס מסוים של היצירתיות, אבל הבטחה לשמירה על אחידות המוצר וזה שווה לא פעם יותר מזהב.
מבלי לחלק ציונים למסעדות כאלו ואחרות, אפשר להבחין בקלות כי הטובות עובדות לפי הספר, והספר מבחינתן הוא נוהלי העבודה שנקבעו בעבר והם מיושמים אחד לאחד כל יום וכל שעה.

אז לא צריך להבין מהנכתב כאן כי אין מקום ליצירתיות במטבחים. נהפוך הוא, בענף תחרותי ומשתנה כל כך חייבים ליצור מנות חדשות, לעניין את הקהל, לגרות את דמיונו ואת חושיו ולהעיז לשלב חומרי גלם חדשים.
כדאי רק לא לשכוח כי הקהל שלנו עקבי בטעמו ובמידה ויחזור אלינו פעם נוספת הוא יבקש את אותה המנה ויצפה לקבל אותה בדיוק כפי שהוגשה לו בעבר. עם אותו רוטב, באותו הטעם, באותה איכות בדיוק, והוא לא יסלח לנו אם נשנה את טעם המנה מביקור לביקור.

הכותב משמש כיועץ לעסקים בתחומי המזון והאירוח
http://www.allbiz.co.il/coffeebiz


www.allbiz.co.il/coffeebiz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל - ייעוץ קולינארי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]