חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
יחסי ישראל והאיחוד האירופי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עמותות עמותה עמותות עו"ד עמותה עו"ד

נושא המאמר: מנגנוני הפיקוח על עמותות - דיני עמותות
מאת: אלי דורון, עו"ד - אורי פסטליך, משפטן / [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - אורי פסטליך, משפטן / [email protected]


מתנדבים ומלכ"רים מחזיקים כיום כ-10% משוק העבודה בישראל. ע"פ הרשם כ-27,000 עמותות רשומות כיום בישראל כאשר בכל שנה חל גידול במספר העמותות הנרשמות ובמספר העמותות הנפסלות והנמחקות. הפיקוח גובר משנה לשנה אך הבדיקות אינן ממצות והרשויות מתקשות לבדוק ולנבור בפנימיות המתרחש.

כך למשל לפני שנתיים נבדקו כ-12,300 עמותות, נחקרו לעומק כ-530 עמותות, ולעומת זאת בבדיקת שטח מסיבית נבדקו 53 עמותות.

רוב העמותות עושות עבודת קודש בכל תחומי החיים, אם בתרומה לחברה, אם בסיוע לקשישים ונזקקים, אך בקול תרועה רמה נשמעות גם זעקות שחיתות בקרב המחנות. ניהול שאינו תקין יוצר פרובוקציות ורעש תקשורתי וכך נדחקים הצידה אלפי עמותות ועובדיהם המסורים.

נשאלת השאלה: מהיכן נפתחה הרעה?

ניתן לחלק את הפרצה לשני חלקים: מחד הקלות החוקית ברישומה של העמותה, ומאידך כוח האדם הדל העוסק בבדיקת וחקירת העמותות למיניהם.

בסעיף 1 לחוק העמותות, המגדיר את קיום זכות ייסוד עמותה נא': "שני בני אדם או יותר החפצים להתאגד כתאגיד למטרה חוקית שאינה מכוונת לחלוקת רווחים בין חבריו, רשאים לייסד עמותה; העמותה תיכון עם רישומה בפנקס העמותות". גם בסייגים לרישום העמותה נרשם בסעיף 3 משפט קצר: "לא תירשם עמותה אם מטרה ממטרותיה שוללת את קיומה של מדינת ישראל או את אופייה הדמוקרטי, או אם יש יסוד סביר למסקנה כי העמותה תשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות", ולסיום תשלום של 759 ₪ כדי להשלים את המשימה.

הפרצה השנייה אשר גורמת לאי בדיקות וחקירות יסודיות בדבר שחיתויות היא כוח האדם הדל העומד לרשות רשם העמותות בעבודתו.

הפרצה מוכחת ע"י השחיתויות השונות הנחשפות באמצעי תקשורת, או דרך דוחות המבקר ודוחות הרשם, ששם לפתע נשמע קול זעקה על כך שמנהל עמותה או עובד שלה נוהג לאורך שנים "לגזור קופונים" על חשבון המדינה או תורמים.

הנתון המעניין הוא שרק 53 עמותות המהווים 0.2% מכלל העמותות נבדקו בדיקת שטח, ורק 530 עמותות המהווים 2% נחקרו, ופחות מחצי מכלל העמותות נבדקו.


נשאלת השאלה המתחייבת: מה ניתן לעשות כדי לאכוף את המתרחש בזירת העמותות? כיצד ניתן להשיב את אמון הציבור?

לפני מספר שנים התקבלה הצעת חוק הקוראת להציג את שכר חמשת הבכירים בכל עמותה, דבר אשר הביא לתגובות חיוביות מצד רואי חשבון העוסקים בביקורת חקירתית לחשיפת שחיתויות, אך יחד עם זאת לאחר זמן שמו לב כי אין חובת הצגת שמותם של מקבלי השכר, או חובת הצגת שכר עובדים אחרים, אך בכל אופן דובר בצעד חיובי.

נראה בכל אופן שהסתפקות בצעדים אלו אינו מספק, וכי יש ליצור שקיפות גבוהה יותר, כיוון שאין ספק שהציבור הוא כלב השמירה החזק ביותר.

הנתונים המוצגים באתרי האינטרנט השונים אינם מלאים, לדוגמא באתר הרשם, מספר העמותות המנויות כמקבלות קצבה ממשלתית עומד על כ-300 עמותות, סכום הנמוך פי כמה מאשר אמור להיות מוצג. כמו כן באתר החשב הכללי המעביר את התמיכה נעדר פירוט שמות העמותות הנתמכות וכמו כן הסכומים אשר הגיעו לידיהם.

בארה"ב קיים אתר אינטרנט הנקרא "גייד-סטאר" אשר נסרקים ומועלים אליו מדי שנה דוחות של עשרות אלפי מוסדות המצהירות על היותם ללא כוונת רווח.

בישראל לעומת זאת אין חובת פרסום דוחות, ולכן רובן המכריע של העמותות כלל אינו טורח לפרסם את דוחותיהן לעיני הציבור. יתכן שאם היה נעשה כפי המצוי כיום בחברות ציבוריות הנהלות העמותות היו חוששות כפליים לפני נקיטת צעדים כלשהם כיוון שהיו חשופים לעין כל. כלומר כדי ליצור מנגנון פיקוח במצב כה פרוץ יש להגביר את השקיפות, להגדיל את כוח האדם האמון על הפיקוח ולחדד את החוקים כך שדרך התנהלות העמותות תהיה ברורה ושקופה יותר.



דורון טיקוצקי עמיר מזרחי עורכי דין ונוטריון הינו משרד העוסק בין השאר בדיני עמותות.

לשאלות או ייעוץ בנושא אנא פנה במייל:
[email protected]
או בטל' (חיפה): 04-8526693 או בטל' (ת"א): 03-6127446

www.adviser.co.il
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - אורי פסטליך, משפטן / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]