חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מוצרי ספיגה של אולטראלייף בזמן מלחמה - תחתון סופג SLIPACTIV - סדינית הפלא - בריחת שתן - שלפוחית רגיזה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חיים שלמים קבלה מטרה נשמה

נושא המאמר: מהי חכמת הקבלה ?
מאת: קבלה לעם   שמור מאמר למועדפים

מטרת הקבלה
מהי חכמת הקבלה ובמה היא מועילה לאדם?

הדעה הרווחת בציבור היא שהקבלה עוסקת בעניינים רחוקים ומופשטים כמו נשמות וגלגולים, מיסטיקה, קמעות וגימטריות, ורבים חושבים שהיא מיועדת לאנשים מיוחדים בלבד.

כיוון שאיננו מבינים עד כמה חכמת הקבלה נחוצה וחשובה לכל אדם ולכלל האומה, אנו דוחים אותה, כדבר שאין לנו צורך בו. אבל האמת היא שאין לנו דבר חשוב יותר מחכמת הקבלה, ומשום שאיננו משתמשים בה, הצרות הולכות ומתגברות והגלות נמשכת.

השגחת הבורא היא השגחה מטרתית
כל בריה מתפתחת בתהליך גידול איטי והדרגתי עד שהיא מגיעה לבסוף למצבה השלם והטוב. דוגמה לכך היא הפרי שעל העץ. כל עוד שהפרי לא הבשיל לגמרי, הוא נראה הפוך מהמצב הסופי שאליו הוא עתיד להגיע. למעשה, ככל שהפרי יפה ומתוק יותר בסוף התפתחותו, כך הוא יותר מר ואינו ראוי למאכל במצבי התפתחותו.

הבהמה נולדת מפותחת אך כמעט שאינה משתנה במהלך התפתחותה. לעגל בן יומו יש כוח ושכל לשמור על עצמו. האדם, לעומת זאת, נולד כשהוא כמעט נטול חושים וחסר דעת, אולם בסוף התפתחותו הוא רוכש דעת רחבה.

אם מישהו שאינו מכיר את העולם שלנו היה מסתכל על תינוק ועגל שזה עתה נולדו, הוא היה אומר בוודאי שהתינוק לא יצליח בחייו גם כשיגדל, ואילו על העגל היה אומר, "הנה נולד נפוליאון חדש".

מכל האמור לעיל עולה המסקנה שהשגחת הבורא על האדם היא בעלת מטרה, אך מטרה זו תתגלה רק בסוף ההתפתחות, בסוף הדורות. לכן רק מי שכבר רואה את האנושות בכל מצבי התפתחותה עד שלמותה, רק הוא יכול שלא להירתע מהצורות המקולקלות שבדרך.

השאלה היא איך אפשר לראות את המצב העתידי?

התפתחות מדעת ולא מדעת
המקובלים הם אלה שמשיגים את מצב ההתפתחות הסופי שאליו אנו עתידים להגיע. מתוך השגתם אומרים לנו המקובלים שהשגחת הבורא היא השגחה מטרתית, והיא זו שמכריחה אותנו להתפתח כדי שנהיה מסוגלים לקבל את הטוב שהבורא הכין בעבורנו.

מצבנו הסופי והדרך אליו נקבעו עבורנו מראש, כלומר אנו חייבים לעבור את כל מצבי ההתפתחות. חכמת הקבלה עוזרת לנו להבין את מצבי ההתפתחות שלנו ולגלות שהם לטובתנו. בכך אנו נדבקים אל הבורא ששולח לנו את מצבי ההתפתחות, מצב אחר מצב. אם נבין ונסכים עם שלבי ההתפתחות, המצבים שנעבור בחיינו יורגשו כטובים. אך כל עוד לא נבין את שלבי ההתפתחות ולא נסכים לפעולות הבורא עלינו, חיינו ימשיכו להיות מלאי טרחה וייסורים.

בהבנת מחשבות הבורא, אנו מזרזים ההתפתחות שלנו ובדרך טובה ומהירה מגיעים לתכלית, לקבלת חיים נצחיים ומלאים שלמות וטוב.

מכאן מובן ההבדל בין הדתות השונות לחכמת הקבלה. הדתות השונות רק נותנות לנו תקווה לשכר טוב. הקבלה, לעומתם, מעניקה לנו את האפשרות להפוך את חיינו להרפתקה נעימה. זהו רצון הבורא. בהרגשת הייסורים אנו מקללים את הכח העליון, ובהרגשת הטוב אנחנו מברכים אותו ומגיעים מהר יותר לתכלית קיומינו, שהיא חיים שלמים ונצחיים.

קבלה לעם:מטרת הקבלה
http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epopup/2219


www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה לעם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]