חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על טיפולי השלמה של חסר בטסטוסטרון - הורמון המין הזכרי





    קישורי טקסט (לפרטים)




מידע  : אסטרולוגיה סינית
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פאנג שווי מדע הוליסטי מרכז ג'וזף יו

נושא המאמר: פאנג שואי ומדע
מאת: מרכז ג'וזף יו לפנג שואי ואסטרולוגיה סינית   שמור מאמר למועדפים

פנג שואי ומדע
Elizabeth Moranו Master Val Biktashev
מבוסס על ספרי המאסטר ג'וזף יו
תורגם ע"י מרכז ג'וזף יו לפנג שואי
The Complete Idiot's Guide to the I Ching (Alpha Books, 2001)
The Complete Idiot's Guide to Feng Shui (Alpha Books, 2002)

מסורת מערבית אינטלקטואלית ו'הגביע הקדוש'
מימי קדם הפילוסופים והמדענים חיפשו אחרי ה'גביע הקדוש של הידע' – המקור, המבנה והסדר של היקום. עם כל המצאה חדשה המיתוסים הקיימים נופצו והוחלפו על ידי "אמת" חדשה, שלפעמים נמשכה מאות בשנים והושרשה בתודעה הקולקטיבית שלנו.
ב2500 השנים האחרונות קמה שורה של אישים בולטים שדעתם ו/או תגליותיהם המדעיות, חילקו את 'עולם המושגים' שלנו בהבנתנו, את העולם.
להלן סקירה היסטורית קצרה את התקופות שהשפיעו על תפישותינו ועיצבו את תודעתנו הרציונאלית – סקירת התקופות מבהירה כיצד למדנו לבודד, לפרק ולבסס באופן הגיוני את המידע ככלי להבנת השלמות של היקום והחיים בו.
• התקופה היוונית: פיתגורס (560-500 לפנה"ס) ואריסטוטליס (322-384 לפנה"ס) עיצבו את המתודות המדעיות(המערביות), המבוססות על היגיון ונימוק. מתודות אינדוקציה ודדוקציה עדיין משחקות תפקיד בחשיבה המדעית המודרנית.
• תקופת ניוטון: היקום, בתפישתו של הפיזיקאי האנגלי סר יזאק ניוטון (1642-1727) היה שחור ולבן. הבנתו את העולם "פשוטה" וטוענת שהיקום מנוהל על ידי כוחות מכניים קבועים. לדעתו, אנחנו מופרדים מהטבע ולפיכך יכולים להתבונן בעולם באופן אובייקטיבי. השגותיו של ניוטון ידועות היום כ'פיזיקה מכנית' או 'קלאסית'.
• תקופת ההארה: מאופיינת בעיקר ע"י משנתו של הפילוסוף הגרמני עמנואל קנט (1724-1804). המושג "הארה"הוציא את אלוהים מחוץ למשוואה המדעית וראה את הטבע כמבנה מכני בלבד. לפי קאנט, היקום לא יכול להיות מובן במלואו על ידי החושים בלבד. המיגבלות האלה מחייבות היעזרות בשיטות רציונאליות, כמו מתמטיקה.
• תקופת דארווין: כפי שנרשמה בספרו "מקור המינים באמצעות סלקציה טבעית" (1859) התיאוריה של דארווין (1809-1902) היתה מהפכנית ומעוררת מחלוקת. תורת האבוליוציה גרמה למחלוקת בקבוצות מדענים ואנשי דת.
חשוב לציין כי התגלמות ההבנות הנ"ל יצרו שינוי חשוב – חלה חלוקה בתפישת העולם בה המדע, דת, גוף ונפש מתנהלת במחנות מבוצרים שונים.
המדע המודרני של המאה העשרים ניפץ את מרבית התיאוריות הללו.
הכוחות המאחדים הכל לכל דבר - תורות הוליסטיות מודרניות
הגילויים של הפיזיקאים במאה ה-20 -זעזעו את העולם המדעי ותפסו את מקומן של הדעות הקלאסיות המושרשות הידועות כ'מכניקה הניוטונית'.
תפישת עולם חדשה החלה להיווצר, לפיה הטבע (והטבע האנושי) מאוחדים מטבע בריאתם ואינם סידרה של חלקים מופרדים. המדענים המודרנים ראו את היקום כרשת של מאורעות רצופים וקשורים זה בזה. הפרדיגמה המדעית – ה'שלם הוא סכום כל חלקיו', החליפה את את ההנחה המקובלת, שהחלקים הם האמצעי להשגת השלם.
הפנג שואי הקלאסי מדגיש את ה'סך הכל' - שלמות עשירה הבנויה מאיחוד הרמוני של החלקים. תפישה המנוגדת להנחה שאוסף של חלקים מובחנים ונפרדים (התחנות של 8 שאיפות החיים) יוצרים איחוד רופף. כפי שהמדענים ממשיכים את חיפושם אחרי "אמת צרופה". פנג שואי עוזר במתן דרך אלטרנטיבית או נקודות התייחסות חדשות לתודעה הקולקטיבית שלנו.
שתי תיאוריות מהפכניות ורבות השפעה התפתחו במאה ה-20 ושיחקו תפקיד מרכזי בשינוי שהתרחש בתפישת העולם המדעית ובתפישת העולם הכללית.



במובן הרחב של המילה, תגליות אלו איפשרו לנו לראות את "התמונה הגדולה", או ליתר דיוק - את המציאות ההוליסטית.
• תורת הייחסות - כפי שהוצגה על ידי הפיזיקאי אלברט איישטיין (1879-1955) טוענת שה'מסה' היא ביטוי שונה של אנרגיה. במילים אחרות, הספר שאתם קוראים עכשיו והכסא עליו אתם יושבים, הינם צורות של 'אנרגיה במנוחה'.
• הפיזיקה הקוואנטית נוסחה בשנות ה - 20 של המאה ה – 20 , ע"י נלס בור (1922-), מקס פלנק (1858-1947) וורנר הייסנברג (1910-1976). בין שאר הדברים פיזיקה קוואנטית מהווה חקר של אלמנטים תת-אטומים כמו אטומים ואלקטרונים. תמצית התורה הזאת חושפת את אחדות כל הדברים. עפ"י התפישה הזו, אין להשתמש בהפרדה כמתודה לקבלת הידע על הכל.
אם התאוריות הנ"ל נשמעות כמוכרות ומיושנות כבר והרעיונות שלהם איבדו את העוצמה והתשוקה תחשבו על שלוש התאוריות הבאות של שלושה מדענים מתקדמים וחדשניים:
• דוד בוהם (1917-1992). טען שהיקום יכול להיות מוצג כהולוגרמה בה כל חלק של הדמות כוללת בתוכו את התמונה השלמה. הוא סבר שהיקום הוא "שלמות בלתי שבורה ובלתי מופרדת" וקיימת מציאות ראשונית החבויה (פוטנציאל הקוואנטום) המספק מידע לגזע האנושי בכללותו ולסביבתו.
• רופרט שלדרייק (ביולוג מודרני). טוען שההתפתחות והאבוליוציה של האורגניזם כמו גםהתודעה האנושית מובלות ע"י כח הוליסטי אותו הוא מכנה השדה המורפי.
ספציפית, השדה המורפי היא תופעת טבע בה הצורה או המחשבה מופיעים גם בטבע. לפיכך יש סיכוי שהוא ישוחזר במין אחר ואם המחשבה קיימת, ייתכן ותופיע שוב אצל אדם אחר.
בטבע הדוגמאות הן ההוריקנים, גלקסיות והצורה הספירלית של קונכיית האצות. הגילוי הכמעט סימולטני של החשבון הדיפרנציאלי ב1675 ע"י המתמטיקאי-פילוסוף האנגלי סיר יסאק ניוטון, והמתמטיקאי-פילוסוף הגרמני גוטפריד לייבניץ (1646-1716) הן חלק מהדוגמאות להבהרת סוגיית ה'שדה המורפי'.
• אנדריו ניוברג (1967-) . מדען ניורולוגיה טוען שניתן להוכיח את קיום הכח העליון ע"י מעקב אחר פעולות מוחיות מסובכות כמו במצבי ריכוז עמוק, תפילה ומדיטציה. במצבים אלו "הקו" המפריד את ה"עצמי" מן העולם נעלם ויוצר השפעה של איחוד מיסטי עם אלוהים (או כח עליון, ים התודעה וכו).
הרעיון של סדר עולם הוליסטי הינו עמוק וראוי לחקר נוסף. "התמונה הגדולה" החלה להופיע . ככל שהמדענים של ימינו חוקרים לעומק ובקיאים יותר בשמי הכוכבים ובכך מצליחים לכמת ידע לרבים, מתבהרת התמונה שקיים איחוד המחבר הכל. הסינים הקדומים תמיד דגלו בקונספט זה. בינתיים אם נוכל לקבל את רעיוניהם של בוהם, של דרייק וניוברג, נוכל לשאוב מהמקור האינסופי של אפשרויות והפוטנציאל - זהו סימן ההיכר של הפנג שואי – לרתום את מקור הטבע לשיפור קיומנו.
צ'י – הכוח המקשר את כולם להכל.
הסינים קוראים למקור ההוליסטי הזה צ'י. למרות שאין בשפה שלנו תיאור מדויק של המילה, במיתולוגיה הסינית, הסינונימוס של צ'י זה "אנרגיה" – הכוח הטבעי או אינטלקטואלי המייצר אנרגיה.
אנרגיה בכל צורותיה (לדוגמא אנרגיה סולרית, מזינה או טבעית) היא רק אספקט אחד של צ'י אותו אנו מבינים דרך החושים שלנו (חמשת החושים: ראיה, שמיעה, טעם, ריח ומגע). למעשה צ'י היא הנחת היסוד של האנרגיה. צ'י הינו השדה האינפורמטיבי הדוחף את האנרגיה לנוע ולהשתנות.
צי' הינו הכוח החיותי, השלם והיסודי במרכז של כל הדברים. אם אנו מתארים את צ'י כזרם אנרגטי אנו שוללים ממנו את תכונותיו המטפיזיים (לכן אינו מזוהה עם החושים). אינטואיציה, חלומות, גורל, אמונה תפלה – מוסכם עלינו שהדברים האלה אמיתיים אך האם נוכל להוכיח את קיומם? לפיכך, ניתן לתאר את צ'י כ"נשימה קוסמית" או "נשימת החיים".
הרעיון של כוח הוליסטי ואינטראקטיבי בטבע איננו ייחודי לסינים. גם מדענים מערביים שותפים להנחה זו.
• יזאק ניוטון (1642-1727) ניסח את קונספט "רוח דקה" , כוח חשמלי השולט על האנושות והסביבה.
• דר. הרולד סקסטון בר (1889-1973) טען שאנרגיה חשמלית היא " המאפיין המאחד של הייקום". דר. הרולד סקסטון בר כינה את השדות החשמליים המקשרים "שדות החיים".
• דר. ניורן נורדנסטורם (1920-) גורס שקיימת רשת חשמלית מסובכת המפקחת על פעילות האיברים בגוף.
• דר. רוברט או. בקר (1923) מאמין שמוליכים חשמליים מחוברים למערכת העצבים בגוף ועובדים בתיאום, קבלה ,שליחה ואגירה של המידע בכל הגוף.
מדידות בעזרת מכשירים מדויקים וניסיונות מדעיים הובילו את חלוצי הרפואה המערבית למסקנה שאנרגיה אלקטרו-מגנטית היא המניע ההוליסטי והמרפא מאחורי התהליכים הביולוגיים. יש לזכור כי הקיום הפיזי והמכומת של מגנטיזם מתאר רק אספקט אחד של צ'י (ושום דבר יותר מזה). הרעיון של צ'י מכיל בעצמו תכונות נוספות הלא ניתנות למדידה דרך תפיסה חושית.

מספרים – השפה של היקום.
נשאלת השאלה – איך ניתן למדוד צ'י?, הרי הכוח אינו ניתן למדידה מלאה. התשובה טמונה במיספרים.
הסינים הקדומים הבינו שמיספרים מהווים את הקשר בין היקום (מקרו) והפרט (מיקרו). כאשר הסינים תרגמו את המיספרים ללשון האלים, המדע המודרני הוכיח שהמספרים הם הלשון של היקום.
המיספרים מדברים אלינו ודרכינו. למעשו אנו מותאמים לחוקי המתמטיקה של היקום. למשל, ניקח את סידרת פיבונצ'י, צורת מספרים שנחשפה ע"י מתמטיקאי במאה ה-13, לאונרדו דה פיסה, הידוע גם כפיבונצ'י. הסידרה מתחילה במספר 1 וכל מספר הבא הוא סכום של שני קודמיו.
: 0 + 1 = 1; 1 + 1 = 2; 1 + 2 = 3; 2 + 3 = 5. כך עד אינסוף.
1,1,2,3,5,8,13,21,34,55,89,144,233,… סידרת פיבונצ'י.
אם נחלק כל מספר בסידרה בקודמו נקבל שבר המתייצב בערך של 1.618034.
למשל , 2 [/] 1 = 2, 3 [/] 2 = 1.5, וכך הלאה עד שמגיעים ל
1597 [/] 987 = 1.618034, 4181 /] 2584 = 1.618034 וכך עד אינסוף.
המספר הזה נקרא מידת הזהב.
אולי על פני השטח "המידות הקדושות" לא נראות מאתגרות , המידות ומספרי פביונצ'י מופיעים בתחומים רבים הראוים לציון.
תחשבו על הדוגמאות המפליאות הבאות:
• תופעת טבע: ראשה של חמנייה ענקית מכיל שתי ספירלות שונות של גרעינים. 55 שורות פונות בספירלה נגד השעון ו - 89 בכיוון השעון. המידות של גלקטיקות, גלי האוקיאנוס, פרחים ועלים וכוורת ועוד דברים מתנהגים לפי מספרי הסידרה המופלאים.
• פרופורציות בגוף האדם: האצבעות שלנו מתאימות למספרי פביונצ'י. יש לנו 2 ידיים, בכל יד 5 אצבעות המחולקות ל3 חלקים ע"י 2 פרקי אצבע.
• אומנות ואדריכלות: האומנים לאונרדו דה וינצ'י (1452-1519) , אלברכט דיורר (1471-1528), אלברט פיטץ בלאוס (1829-1883) ופיאט מונדריאן השתמשו במודע ב"מידת הזהב" בעבודות שלהם. מלומדים רבים מאמינים שהפירמידות של גיזה נבנו לגובה המקורי של 5813 אינץ (5,8 ו13 הם מספרי פביונצ'י).
• מוסיקה ושירה: האוקטבה על הפסנתר מורכבת מ- 13 קלידים , 8 לבנים ו5 שחורים המסודרים בקבוצות של 2 ו3. החרוז הפואטי מורכב מ-13 פעימות של 5 שורות המקובצות ב-3 פעימות.
סדרת פבינצ'י ומידת הזהב הן רק דוגמא בודדת של סדרת מיספרים המתבטאים בחיי יומיום. מושגים מתמטיים טרנסדנטליים כוללים את Pi, את מספר האקספוננטה e, פרקטיקות אזוטריות של גימטריה ונומרולוגיה.
ניתן אם כך להבין שהמספרים מדריכים את התפתחותנו וללא ספק הם החומר של הטבע המקשר את כולם להכל.
במילים פשוטות הסינים ייחסו את 9 המספרים של לושו (Luoshu) , המיוחסים לסדרת הטריגרמות של השמיים עם 5 השלבים של צ'י (אש, מתכת, מים, אדמה ועץ) . אומנם זוהי הפשטה גסה מאוד של תהליך מסובך אך ניתן להבין שחמשת הפזות הפיזיות האלה איפשרו לחוקרים למדוד איך הצ'י משפיע על הרווחה שלנו. במרוצת הזמן האיסוף והאנליזה של המידע צירפה צורות מספריים עם אירוע אפשרי בחיי אדם.
בו זמניות (סינכרוניזצייה) – חקר של מקריות בעלי משמעות.
מה זה "מידע לא מקרי"? זה מתאר תופעה הנקראת סינכרוניזצייה, מילה שהוטבעה על ידי הפסיכילוג קרל יונג (1875-1961).
בקצרה, סינכרוניזצייה יכולה להיות מוסברת כתבנית של התרחשויות סימולטניות קשורות, היכולות להופיע כחפצים, מחשבות, רעיונות ואירועים (או קומבינציה שלהם) המחוברים יחד תחת נושא משותף הנותן משמעות לאדם הצופה בהתרחשות זאת. כפי שהוזכר כאן, המדענים המודרניים כמו דוד בוהם ורופרט שלדרייק הסבירו את הכוח המקשר ככמות הפוטנציאל ושדה מורפי בהתאם. לעינייננו, הסינים קראו לשדה ההוליסטי הזה של מידע – צ'י.
בפנג שואי קלאסי צירוף המספרים המופק על ידי מפת הצ'י של כוכבים מעופפים (שיטה בפנג שואי קלאסי) מייצג הסתברויות סינכרוניות. לדוגמא הסינים הבחינו שקומבינצית 2 (אדמה) ו 1 (מים) לעתים קרובות קשורות למריבות בין בני זוג, פירוד וגירושין. הצירוף של 8 (אדמה) ו9 (אש) מוליד אפשרות של חתונה והריון. 5 (אדמה) עם 1 (מים) משמעותם אפשרות של מחלות אוזן, כליות ומערכות הרביה. תפסתם את העיקרון?
אם יש לכם קושי בתפיסת קונספט אקזוטי זה יש כאן צירופי מקרים מיספריים מרחיקי לכת המרוכזים סביב נושא אחד ומצמררים את הזיכרון הקולקטיבי:
11 בספטמבר 2001-התקפת הטרור על בינייני התאומים של המרכז המסחרי העולמי בניו יורק ועל הפנטגון בקרבת ושינגטון.
כאן הזמן והמרחב (שני מבצרים של פנג שואי קלאסי) חברו בסינכרוניזצייה סביב המספר 11.
• ההתקפה קרתה ב - 9.11 . 9+1+1=11
• 9.11 זה היום ה - 254 של השנה. 2+5+4=11
• מרחוק מגדלי התאומים נראו כ - 11 ענק.
• המטוס הראשון שטרפד את המגדל הצפוני היה American Airlines טיסה #11
• המילים New York City, The Pentagon , Afghanistan מכילות 11 אותיות כל אחת.
האין זה מדהים אתכם? אין צורך להתמהמה על הפירוש הסימבולי של מספר 11 והעובדות היוצאות דופן הקושרות אותו למיתקפה על בינייני התאומים. תוכלו לנסח את מסקנותיכם לבד. הדוגמא כאן מתארת היטב את סינכרוניות המיספרים על עובדה טרגית אבל זכורה לנו היטב מן העבר הקרוב.
ראיית העולם החדש
הטמעה של האיזון העולמי מתחיל מכולנו. אנו מקווים שהראנו לכם שהחשיבה הבידולית לא תיתכן בקוסמולוגיה סינית. בכדי להבין פנג שואי והעקרונות שלו חייבים לראות את התמונה הגדולה, את המציאות ההוליסטית המקשרת את כולם עם הכל.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מרכז ג'וזף יו לפנג שואי ואסטרולוגיה סינית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]