חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה כדאי לבצע איטום עם יריעות ביטומניות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צביעה צביעה תעשייתית צביעת מתכות צביעה באבקה

נושא המאמר: צביעה תעשייתית וצביעת מתכות באבקה
מאת: אריאל   שמור מאמר למועדפים

צביעת מתכות באבקה בשיטה אלקטרוסטטית

הצורך בהקטנת עלויות, צמצום זמן היצור, עליית מחירי האבץ לגילוון ודרישות מחמירות של איכות הסביבה הביאו גופים ומפעלי מתכת רבים לעבור לצביעה באבקות צבע אלקטרוסטטיות. בכתבה שבפניכם השתדלנו להביא לעיונכם סקירה מתומצתת של הנושא בעזרתם של שנים מאנשי התעשייה המתמחים בתחום, דן עמר מנכ"ל חברת "גוונים ( איבוק אפוקסי )" שבבעלותה מצבעות לצביעה באבקה ורן מנו מנהל "אוניברקול" החברה המובילה בייצור אבקות צבע בישראל.

מתחילת שנות ה- 70, מתוך הצורך לתת מענה לדרישות איכות הסביבה והבעיות האקולוגיות שנובעות משימוש בצבעים על בסיס ממסים אורגניים, למדה תעשיית המתכת להכיר את יתרונותיה הרבים של הצביעה באבקת צבע אלקטרוסטטית ומפעלים רבים עברו להשתמש בשיטה זו ולנצל את יתרונותיה. דן עמר, בעליה של חברת "גוונים" שבבעלותה מצבעות המתמחות בצביעה באבקה, מספר כי מאז הקמתו את המצבעה הראשונה לפני כ- 22 שנים ועד היום הוא נתקל במנהלי חברות רבות מתחום המתכת אשר במפגש הראשון, אינם מודעים ליתרונות השיטה, אולם תמיד לאחר ההתנסות הראשונה תגובתם היא "היכן הייתם עד היום?".

בישראל כיום ישנם מספר יצרני אבקות כאשר החברה המובילה בתחום היא חברת "אוניברקול צבעים" המשייכת לקבוצת "נירלט".
רן מנו, מנהל החברה מספר כי החברה שהיתה בבעלות משפחת הופמן נרכשה לפני כ- 8 שנים ביחד עם חברת נירלט על ידי חברת ההשקעות פולר וכיום החברה מתמחה בייצור אבקות צבע והינה הנציגה הבלעדית של אבקות הצבע תוצרת AKZO NOBELחברת הצבע הגדולה בעולם.

בכדי ללמוד ולהכיר את התחום יצאנו לביקור במצבעת גוונים בעפולה וביקשנו ללמוד מקרוב על תהליך הצביעה. נפגשנו את דן עמר, מנכ"ל מצבעות "גוונים" ורן מנו מנהל "אוניבקול" אשר ליוו אותנו וסקרו בפנינו את עיקרי הדברים המובאים בפניכם.

מהם היתרונות של צביעה באבקה בשיטה אלקטרוסטטית?

רן "היתרונות של שיטה זו רבים. תהליך הצביעה באבקה הופך את כל תהליך הצביעה ליעיל וקצר בצורה משמעותית. ברוב המקרים יש צורך בצביעה של שכבה אחת בלבד (אין צורך ביסוד + עליון) המגיעה לעובי ציפוי גבוה, 80 מיקרון ויותר כאשר איכות ההגנה הפונקציונלית והמראה הדקורטיבי גבוהים ביותר. התהליך רצוף ומבוקר ומאפשר אריזה מיידית לאחר סיום ביצוע התהליך, אין צורך להמתין לייבוש וניתן לצבוע בכל מזג אוויר.
היתרונות האקולוגיים משמעותיים אף הם. ההאבקה אינה מכילה ממסים אורגניים ובנוסף אינה חומר מסוכן. החומרים בהם משתמשים בתהליך הם ירוקים וידידותיים לסביבה.
האיכות של המוצר הצבוע באבקה הינה גבוהה ביותר הן במראה הדקורטיבי והן בתכונות המכניות. האבקה יוצרת ציפוי קשיח ומעניקה למוצר עמידות גבוהה בשחיקה גם לטווח הארוך והגנה מעולה מבעיות קורוזיה".
דן "חשוב להדגיש כי צביעת מוצר אינה רק עניין ויזואלי ואסתטי. אנו רואים מטרה חשובה יותר והיא הגנת המוצר לאורך זמן ולפיכך בשיטה זו של צביעה באבקה אנו רואים חשיבות רבה בתהליך הכנת המוצר לצביעה והתאמת הצביעה לדרישות המוצר"

מהו אופיין של המוצרים הנצבעים באבקה?

דן "באבקה ניתן לצבוע כל מוצר העשוי ממתכת. אנו צובעים מגוון רחב מאוד של מוצרים, החל מראשי ברגים וכלה בקונסטרוקציות גדולות וכבדות. כמו כן אנו צובעים, עמודי תאורה, קונסטרוקציות למבנים, גידור, לוחות חשמל, סטנדים לתצוגות, מדפים לאחסון, צנרת לכיבוי אש, חלקי זיווד ועוד מוצרים רבים. אנו מסייעים ומלווים יצרני מתכת רבים ולאחרונה בעיקר מגיעה הדרישה מיצרני הזיווד עבור ענף ההייטק, במעבר מצביעה רטובה לצביעה באבקה, דבר המסייע להם בהקטנת העלויות וזמני האספקה. התהליך נעשה על ידי העברת מפרטים וצביעת דוגמאות עד להתאמת התהליך והתוצאה לדרישות הלקוח הסופי".
רן "אנו מאמינים שבשנים הקרובות עקב העלייה במחירי האבץ, יעברו רבים ממפעלי המתכת לצביעה באבקה גם כתחליף לגילוון וצבע רטוב וזאת במטרה להקטין את העלויות ולשפר את איכות הגימור והמראה הויזואלי של המוצר."
מהו תהליך הצביעה באבקה בשיטה אלקטרוסטטית?

רן "התהליך כולל הכנת שטח המוצר הנצבע, צביעה באבקת צבע אלקטרוסטטית, קליה בתנור ואריזה. ברוב המוצרים התהליך הוא אוטומטי כאשר חלקי המתכת נתלים על מסוע ועוברים את כל שלבי התהליך עד לפירוקם ואריזתם.

תהליכי ההכנה מותאמים לכל אחד מסוגי המתכת וכוללים בין השאר "ניקוי חול" בגרגרי פלדה או חול בזלת ולחילופין הכנת שטח כימית המתבצעת באמבטיות התזה שונות או באמבטיות טבילה. תהליכים אלו מבטיחים ניקוי פני השטח וחספוסו ומבטיחים אדזיה ( הדבקה ) טובה של הצבע".

דן מסביר "מה שאתם רואים פה בעפולה זהו תהליך ההכנה האופטימלי לפח מגלוון וכולל 11 אמבטיות התזה. התהליך מורכב מהסרת שומנים בעזרת סבון, שטיפות במים, בחומר מעדן גרעין (פיקסודין), ציפוי באבץ פוספט, שטיפה חוזרת במים נטולי יונים ויבוש לפני צביעה. בעכו יש לנו שלושה קווי צביעה ושם בעצם אנו משתמשים בכל שיטות ההכנה בהתאם לאופי המוצר ודרישת הלקוח. חשוב להדגיש כי רמת ואיכות הצביעה נקבעת בעיקר על פי תהליך ההכנה שקדם לצביעה. העברת מוצר לצביעה באבקה מחייבת בדיקה יסודית של תהליך ההכנה והטיפול לפני הצביעה מאחר ומוצר שנצבע ללא תהליך הכנה מתאים עשוי להתקלף ולהחליד.

התזת אבקת הצבע נעשית באמצעות מערכת אקדחים אוטומטית על פי תוכנית בנויה בהתאם למוצר. כמובן שניתן להתערב גם ידנית היכן שנדרש. בזמן התזת אבקת הצבע מתרחשת טעינה חשמלית של אבקת הצבע בעוד שהמוצר הנצבע נטען במטען חשמלי הפוך למטען האבקה. כתוצאה ממשיכה חשמלית בין שני הרכיבים ישנה הידבקות של האבקה למוצר.

בשלב הקליה מתרחשת תגובה כימית של מרכיבי האבקה אשר יוצרת לבסוף את ציפוי הצבע על גבי המוצר. תנאי הקליה, טמפרטורה וזמן נקבעים בהתאם לסוג המוצר וסוג האבקה".

מהם הגוונים והאפקטים שניתן לקבל בצביעה באבקה?

דן "ניתן לצבוע באבקה את כל הגוונים הקיימים ברמות ברק שונות. כל אחד מהגוונים יכול להיות עם פני שטח חלקים, טקסטורה במספר דרגות וכן פני שטח מחוספסים- מגורען. ניתן אף ליצור משחקי צבע ולשלב אפקטים שונים וכן להתאים גוון ספציפי על פי דוגמא או דרישה המגיעה מהלקוח".

האם ניתן לצבוע באבקה גם מוצרים העומדים בחוץ או בקרבת ים?

רן "ודאי שכן. ישנן אבקות שונות כגון אבקות מפוליאסטר טהור המצטיינות בעמידות גבוהה גם בחוץ כמו כן קיימים מפרטים שונים של צביעה והכנת פני שטח המתאימים גם למוצרים המיועדים לעמוד בקרבת הים או בתנאי מזג אוויר קשים. עבור מוצרים שלא יכולים לעבור תהליך של גילוון חם ניתן גם להמליץ על תהליך של צביעת שכבת יסוד על בסיס צבע אפוקסי עשיר אבץ ושכבה שניה על בסיס פוליאסטר טהור. מוצרים שנצבעו בדרך זו עברו 3000 שעות בתא מלח כאשר התקן המחמיר ביותר לצביעה רגילה עומד על כ- 1000 שעות".

איזה בדיקות אתם עושים לבדיקת איכות המוצר הצבוע?

דן "בכל צביעה אנו מבצעים בדיקות מדגמיות או מלאות, על פי דרישת הלקוח. הבדיקות כוללות בדיקת עובי, קשיות, אדזיה, מתיחה, נגיפה ישירה ועקיפה, ברק וגמישות. זאת כמובן מעבר לבדיקה הויזואלית ביחס לכיסוי מתאים ופני שטח על פי הדרישה.

מהו תהליך הייצור של האבקה ?

רן "תהליך היצור כולל שקילת חומרי הגלם שכוללים שרפים, חומרי צבע ותוספים כימיים וערבובם. לאחר מכן החומר עובר תהליך שיחול ( דיספרציה) המתרחש בטמפרטורה של כ- 100 מעלות ומטרתו טחינת הפגמנטים ופיזורם בתוך מרכיבי האבקה. השלב הסופי הוא טחינת אבקת הצבע לחתך גודל גרגיר מוגדר על פי סוג האבקה.



האם אין מגבלות של גודל מוצר או מגבלות אחרות הנובעות מהשיטה האלקטרוסטטית?

דן "ישנם מספר מגבלות. מבחינת גודל מוצר, המוצר חייב להיכנס לתנור קליה. הקו החדש אצלנו בעכו שפועל מזה כחודש, מיועד גם למוצרים גדולים במיוחד. גודל התנור הוא 14 מטר אורך, 4 מטר רוחב ו- 3.5 מטר גובה. סה"כ יש לנו בעכו שלושה קווי צביעה לצביעה באבקת צבע.
מגבלה נוספת היא הצורך בקליה בתנור - מאחר והתהליך דורש קליה בתנור הרי שלא ניתן לצבוע מוצר שאינו יכול לעמוד בטמפרטורת הקליה. קיימת אצלנו מחלקה לצביעה רטובה ומוצרים כגון אלו חייבים לצבוע ברטוב.
בנוסף, צביעת המוצרים נעשית במפעלנו ולא במפעל של הלקוח או באתר הבניה מה שדורש שינוע המוצרים דבר העשוי להוות בעיה ליצרנים מסויימים. בכדי לסייע ללקוחותינו בנושא זה, בבעלותנו משאיות המשרתות את הלקוחות בכל רחבי הארץ. חשוב לי לציין כי למרות שהצביעה נעשית במצבעה, ניתן לבצע תיקונים והשלמות אצל הלקוח או ב"שטח" וזאת בצביעה רטובה בצבעים התואמים את גוון הצביעה באבקה.
ישנם פרויקטים המחייבים צביעה רטובה בשטח. בעבר ביצענו מספר פרויקטים גדולים לצביעה מחוץ למפעל, כשהאחרון שבהם היה צביעה פנימית של צנרת בקטר 18" באורך של 30 ק"מ המיועדת לפרויקט הגז. פרויקט זה נעשה בשטח מפעל "צינורות המזרח התיכון" בצריפין כשהם ייצרו את הצינורות ואנו ביצענו את הצביעה הפנימית. הצביעה נעשתה כמובן בצביעה רטובה".

האם ניתן לצבוע מוצרים שעברו תהליך של גילוון חם ?

דן "ניתן לצבוע גם מוצרים שעברו תהליכים של גילוון חם או קר וכן מוצרים שעברו תהליכי ציפוי שונים. המפעל שלנו בעכו נמצא במתחם צינורות המזרח התיכון בשכנות למפעל הגילוון. לקוחות רבים מוסרים מוצרים לגילוון ואנו מושכים ממפעל הגילוון את המוצר, צובעים ומוסרים ללקוח את המוצר מוכן וארוז".

במסגרת הביקור נפגשנו גם עם שניים מלקוחות המצבעה בעפולה השוכנים בשכנות למצבעה, לשמוע על התרשמותם וחוות דעתם על שיטת הצביעה באבקה. דן סיפר כי המצבעה בעפולה נרכשה על ידי גוונים לפני כשנתיים, מחברת תדיראן ומשרתת היום לקוחות רבים וביניהם "תדיראן מוצרי צריכה" המייצרת מזגני אויר ו"קריסטל תעשיות" אשר רכשה לאחרונה את מפעל היצור של מקררי אמקור.
הרומן בין גוונים לתדיראן החל בעקבות שריפת המצבעה הישנה של תדיראן לפני כ- 5 שנים. ___________- תדיראן מספר "עוד לפני שהאש כבתה נפלה ההחלטה להעביר את המוצרים, לצביעה אצל גוונים בעכו ואכן תוך מספר שעות גוונים כבר החלה לצבוע עבורנו. בכל תקופת ההקמה של המצבעה החדשה גוונים צבעה עבורנו, אנו היינו מאוד מרוצים מהאיכות ומהשירות וכשהחלטנו למכור את המצבעה החדשה היה זה אך טבעי לפנות ולעניין את גוונים. _________ מדגיש "צביעת המוצרים באבקה מקלה מאוד על תהליך היצור וזמינות החלקים. לא פעם קורה כי ישנו צורך דחוף בחלק מסוים ובזכות שיטת הצביעה ושיתוף הפעולה עם גוונים אנו יכולים לדעת כי נדרשות שעות ספורות בלבד, מרגע הגעת החלק מספק המתכת למפעלנו ועד להגעת החלק לקו הייצור כשהוא כבר צבוע ומוכן להרכבה".

_________ של קריסטל תעשיות "בחודשים האחרונים כחלק מהשיפור הרב שהושקע במקררים הושם דגש על המראה החזותי של המקרר. בסיוע רב של גוונים ואוניברקול הצלחנו ליצור התאמות בין צבעי הדלתות העשויות מ-ABS לגוף המקרר ולידיות הנצבעות על ידי גוונים". ביקור באולם התצוגה המפואר של קריסטל מלמד כי אכן רמת הצביעה הינה גבוהה ביותר.

לסיכום, נראה כי שיטת הצביעה באבקה אכן נותנת פתרונות איכותיים לקשיים הידועים בהם נתקלים יצרני מוצרי המתכת כמו דרישות איכות הסביבה, הצורך בהקטנת עלויות מול התחרות מבית ומחוץ ומול עליית מחירי האבץ, קיצור תהליך היצור ועמידות המוצר לאורך זמן. דן ורן מוסיפים לסיום כי חשוב להם מאוד להגביר את המודעות לצביעה בשיטה זו וכי ישמחו לארח כל גורם המתעניין בנושא על מנת להראות ולהסביר את הדברים מקרוב.

www.gvanim.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריאל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]