חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול הומיאופתי בבעיית התנהגות בכלבה - טיפול הומיאופתי - בעיית התנהגות - וטרינר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ארץ ישראל עולם אהבה כוח עליון

נושא המאמר: גיאוגרפיה רוחנית
מאת: קבלה לעם   שמור מאמר למועדפים

מן החרמון בצפון אל ים המלח בדרום, מן המלכות אל הבינה – אחת היא ארץ ישראל, ואחת היא הנשמה
ברחבי העולם חיים מיליארדי אנשים. נהוג לחשוב שבכל אחד מהם יש מטען רוחני, מעין נשמה פרטית משלו. אולם המקובלים מספרים לנו, שקיימת נשמה אחת יחידה שכוללת בתוכה את כל הנשמות. הם מסבירים, שכולנו מרכיבים את הנשמה הנצחית והשלמה הזו, ונמצאים בה בחיבור ובאהבה אינסופיים.

אם כך הם הדברים, מדוע איננו מרגישים קשורים זה לזה, מדוע איננו מרגישים את האהבה בינינו? מכיוון שאנחנו מפורדים זה מזה, מנותקים איש מרעהו על ידי מעטפת של אגו.

אז מה עלינו לעשות כדי להרגיש את הנשמה הכללית? עלינו להתחבר בינינו.

חכמת הקבלה נכתבה במטרה להדריך את האדם כיצד לגלות את נשמתו, ולהביא אותו להרגיש עד כמה הוא מחובר עם שאר הנשמות באחדות נפלאה ונצחית. היא מלמדת אותנו את החוק הכללי, שלפיו פועלת המציאות כולה – "חוק האהבה והנתינה". אם נפעל בהתאם לחוק הזה, נרגיש מיד את הנשמה הכללית, לא לאחר המוות, אלא כאן, במהלך חיינו בעולם הזה.

אין לי ארץ אחרת
האר"י, אחד מגדולי המקובלים בהיסטוריה, כותב בספרו "עץ חיים", שיש מקום אחד בעולם שלנו שמבוסס ובנוי כל כולו על חוק האהבה והנתינה – זוהי ארץ ישראל.

לא לחינם היא נקראת כך: המילה 'ארץ' – מלשון 'רצון', ו'ישראל' – מלשון ישר-אל. זהו מקום המיוחד לכל אדם שיש בו רצון להגיע ישר אל הבורא, לתכונת האהבה והנתינה.

על ישראל מאיר כוח עליון מיוחד, שמושך את כל הנשמות החיות בה לאחדות. בדומה לשמש – המאירה בדרך אחרת באזורים שונים, כך שבמקום אחד קר ובשני חם, גם הכוח העליון מאיר בצורה שונה על חמישה אזורים שונים בארץ ישראל.

כתר החרמון
סוג ההארה הראשון נקרא "כתר".

הכל מתחיל מהכתר, מהראש. זהו החלק הנעלה ביותר, כמו מחשבה שממנה נולד הכל. אין זה מקרה שהר החרמון מסמל את ההארה הזו. החרמון הוא החלק הלבן, הטהור והגבוה ביותר של ישראל. וכמו שהכתר הוא מקור כל החיים, כך החרמון הוא המקור והראש למים שמביאים את החיים לשאר חלקי הארץ.

שם הרי גולן
ההארה השנייה נקראת "חכמה".

החכמה היא החלק שנותן את החיים, והיא מהווה מימוש של המחשבה, של הכתר. "אור החכמה" הוא האור שמביא את החיים לכל, ובלעדיו לא יתקיים דבר. המים שזורמים מהחרמון דרך נהרות ונחלים נאספים למרגלות החרמון, באזור השני בארצנו – רמת הגולן והגליל – והם מסמלים את אור החכמה.

"הוי, כנרת שלי…"
ההארה השלישית נקראת "בינה".

חכמת הקבלה מלמדת שזהו החלק האצילי והנעלה ביותר. הארה זו מבטאת את הנתינה המוחלטת, ובעולם שלנו היא מסומלת על ידי הכנרת, מאגר המים שנותן חיים לכל הארץ, ומעביר אותם מבלי להשאיר דבר לעצמו.

ירושלים של זהב
"ארץ ישראל יושבת באמצעיתו של עולם, וירושלים - באמצעיתה של ארץ ישראל"

(מדרש תנחומא, פרשת קדושים, סימן י').

"החיים" שזורמים מהכנרת, מגיעים אל החלק הרביעי שעליו מאיר הכוח העליון, אל מרכז הארץ. בקבלה, החלק הרביעי מכונה "זעיר אנפין" (פנים קטנות).

אם עד כה דיברנו על ראש ועל מחשבות, "זעיר אנפין" יסמל את הגוף על כל חלקיו: לב, ריאות, כבד... זהו ממש "מפעל לייצור חיים" שמביא את כל השפע שהיה במחשבה, בתכנון, אל מרכז הארץ. לא לחינם במרכז הארץ יש ריכוזים של חקלאות ענפה ושל אוכלוסיה, ואין זה מקרה שכאן מצוי ליבו של העולם, ירושלים. בזוהר כתוב על כך: "וגם ירושלים היא כך בין שאר הארצות כמו לב בין האיברים. ועל כן היא באמצעו של כל העולם כמו לב שהוא באמצע האיברים" (פירוש הסולם, זוהר פנחס, עמ' נ"ב). ירושלים מסמלת את ספירת התפארת, שנמצאת ממש במרכזו של "זעיר אנפין".

"ים המוות הכחול בלאט ינוע…"
החלק החמישי והאחרון שעליו מאיר הכוח העליון נקרא מלכות, והאזור בארץ שמסמל אותו הוא ים המלח.

ים המלח מייצג את מצבנו האגואיסטי הנוכחי, שבו כל אחד חושב רק על עצמו, ולכן זהו המקום הנמוך ביותר בעולם, מקום שאינו יכול לתת שפע לסביבותיו. אין זה פלא שאת ים המלח מכנים 'ים המוות' – האגואיזם פשוט לא יכול להעניק חיים.

"… בשדות האור של ארץ ישראל…"
"לכן הקדים מידת הרחמים ושיתפה במידת הדין, שעל ידי השתתפות הזו נעשתה גם המלכות, שהיא מידת הדין, כלולה מניצוצי השפעה שבכלי של בינה" (רב"ש, שלבי הסולם כרך א', "ענין החסד", מאמר ד', תשמ"ו).

למי מיועדים כל המחשבה, האהבה והחיים שהיו בכתר?

דווקא ה'מלכות', החלק האגואיסטי ביותר, נוצרה במיוחד כדי לקבל את כל מה שהיה במחשבה, בכתר. זהו החלק שזקוק יותר מכל לחיים ולשפע שיש בכוח העליון. וכשהוא יקבל אותו, ים המלח יהפוך למקור חיים גדול עוד יותר מהכנרת עצמה. המלכות תתעלה אז ותהפוך מחלק חסר חיים לחלק אצילי ונותן שפע כמו הבינה. את המצב הקבלי המיוחד הזה מכנים המקובלים: ספירת המלכות ש"עולה" לספירת הבינה.

ואיך כל זה קשור אלינו? כשעם ישראל יתחיל להתקרב ולדמות את עצמו לחוק הרוחני של אהבה ונתינה, הוא ירגיש מיד את שורשיו הרוחניים, את הכוחות שפועלים עליו, ויפעל איתם בהרמוניה. אז כל אחד מאיתנו ירגיש את עצמו כחלק מנשמה אחת גדולה ונצחית, שבה כל החלקים פועלים באחדות ובאהבה מוחלטת. אז נחיה במצב המושלם ביותר – נפסיק להרגיש לחצים מבפנים ומבחוץ ונחווה הנאה אינסופית. זה יקרה מכיוון שנחיה באיזון עם הכוח העליון הפועל על הארץ שלנו, על המקום שנועד לנו, לנשמתנו המאוחדת.

קבלה לעם-גיאוגרפיה רוחנית:http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epopup/2524

לצפייה בסרט: "ירושלים שבלב": מסע עם הרב המקובל ד"ר מיכאל לייטמן אל מסתרי נשמת העולם:http://kab.tv/?item=1622

www.kab.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קבלה לעם שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]