חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפקת אירועים ? לא כל כך מסובך מסתבר!!!!





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יוגה שיעורי יוגה תנוחות יוגה יוגה תל אביב

נושא המאמר: תנוחות היוגה
מאת: יוגה סנטר - גבי דורון   שמור מאמר למועדפים

מאפייניהם ויתרונותיהם של סוגי התנוחות השונים ביוגה: תנוחות עמידה, תנוחות ישיבה, פיתולים ועוד.

תנוחות ישיבה

תנוחות ישיבה ביוגה יוצרות חופש בתנועת הברכיים, מפשעות, קרסוליים וכפות הרגליים .
מועילות לאברי הרבייה ומערכת השתן.
מטפלות באי סדירויות של המחזור.
מטפלות בברכיים, מפרקי הירכיים ונוקשות בקרסוליים וכפות הרגליים.
משקיטות את המוח ומפחיתות מתח חרדה .

ברוב המקרים, אורח החיים המערבי מכתיב אופני יציבה וישיבה מאד מוגבלים. ישיבה על הרצפה אינה חלק מרפרטואר הפעולות השגרתיות של האדם המערבי. רוב האנשים אינם מסוגלים לשבת על הרצפה עם גב זקוף. טווח התנועה של המפרקים והשרירים המרכזיים של האגן והרגליים הולך וקטן בעקבות "אי שימוש" ובעקבות כך הסירקולציה לאיברים הפנימיים של הבטן הרבה פחות יעילה. הרבה מבעיות הגב הן תוצר של "אי שימוש" במפרקים מרכזיים אלה של הרגליים.

ההתארכות הוורטיקלית של עמוד השדרה יותר קלה לתפיסה והבנה מאשר ההתרחבות ההוריזונטאלית של השדרה. שרירי השדרה מפתחים את יכולת ההתארכות האנכית קודם להתפתחות היכולת האופקית להתארכות והתרחבות. למעשה ניתן לומר זאת גם על האינטיליגנציה האנושית- היא מתפתחת אנכית מהר יותר מאשר אופקית.
ההתפתחות הוורטיקאלית של האינטיליגנציה מסמנת גדילה חד כיוונית המתכווננת למטרה אחת, בעוד ההתפתחות האופקית של האינטילגנציה מסמנת גדילה רב כיוונית תוך התכוונות מפושטת יותר. האבולוציה החד כיוונית, כיוונה הוא כלפי מעלה והיא מתפתחת תוך השגת מטרות אישיות, אבל לא ביחסיה עם הסביבה-עולם. מערכת יחסי האדם- עולם משתכללת עם התפתחות האינטיליגנציה האופקית.
תנוחות ישיבה בשילוב הווריאציות של התארכות הידיים לכיוון מעלה תורמות להתארכות הוורטיקאלית של עמוד השדרה.
תנוחות ישיבה מכינות את הגוף והמינד לקראת תרגול פראניאמה, המובילה את האדם עמוק יותר לחיי רוח. שליטה פנימית עמוקה יותר מתפתחת בעקבות תרגול תנוחות ישיבה, ולכן ניתן לומר שיש להן תפקיד חשוב בייצוב והשקטת הגוף והמינד על מנת ללכת רחוק יותר בדרך היוגה.

תנוחות עמידה-אוטיסטהא סטהיטי

תנוחות עמידה ביוגה מפחיתות נוקשות מהרגליים, מפרקי אגן וכתפיים. כפות הרגליים הופכות גמישות, הקרסוליים מתחזקים והחזה נפתח. תנוחות העמידה היוגיות מעודדות פעולה טובה של אברי הבטן ומערכת העיכול, הן מגבירות את זרימת הדם בעמוד השדרה, מיצרות קלילות גופנית, וגמישות מחשבתית. תוך כדי רכישת מיומנות בתנוחות העמידה נוצרת התשתית לכל הקטגוריות האחרות של תנוחות היוגה.

תנוחות עמידה מאפשרות הכרות עם השכבה החיצונית של הגוף תוך פיתוח יכולת להפריד בין האברים השונים, הזרועות, הרגליים, אצבעות ידיים אצבעות רגליים, פרקי כף היד מפרקי הקרסול, מרפקים, בירכיים, בתי השחי, מפשעות, כל אלו מתידדים האחד עם השני ומדריכים את מתרגל היוגה להבנה עמוקה יותר.
בשלב זה מתחיל למעשה המסע פנימה של כל מתרגל ומתרגל.
תנוחות העמידה עוזרות להתגבר על "המזג העייף" התבוע בגוף, ומביאות תחתיו חיוניות ופעולה דרכן לומד המתרגל קשת רחבה של תנועות מגוונות שכלל לא היה מודע אליהן.
תנוחות העמידה מתקנות את מבנה האדם ומפתחות רגישות ליציבה, וחלוקה נכונה של משקל הגוף. המתרגל מתחיל ברכישת הקואורדינציה הנדרשת ולומד לחבר בין התנועות של המפרקים השונים שבגופו. עוד נלמדים בשלב זה מגוון תנועות שריר כגון: כיווץ, מתיחה, הרחבה, סיבוב.
תנוחות עמידה משפרות את המערך השרירי שלדי, מייצרות חום בגוף, מפתחות סיבולת עמידות וכוח רצון.
תנוחות העמידה ביוגה כוללות את כל המצבים של עמוד השדרה:
מאוזן, ניצב, התארכות לצד, התארכות קדימה, התארכות לאחור, התארכות תוך כדי פיתול. תרגול תנוחות העמידה הוא למעשה הבסיס והמבנה לכל שאר תנוחות היוגה. האינטליגנציה הנרכשת באמצעות לימוד ותרגול תנוחות עמידה פשוטות מהווה תשתית לאבולציית האינטיליגנציה בתנוחות יותר ויותר מתקדמות ביוגה.

כפיפות קדימה

כפיפות קדימה מאזנות את פעילות הכבד, הכליות והמעיים.
הן עוזרות בתהליך העיכול.
זרימת הדם באגן ובאברי רבייה משתפרת. האברים הפנימיים של הבטן שומרים על חיוניותם.
כפיפות קדימה משפרות את זרימת הדם לבלוטות יותרת המוח, האצטרובל, בלוטת התריס , פעולת בלוטות יותרת הכליה והלבלב מתאזנת.
כפיפות קדימה מרגיעות את מערכת העצבים והמוח, מפחיתות מתח ומאמץ, ומרעננות פיזית.

בכל הכפיפות קדימה , הלב פונה לכיוון הרצפה, כיוון זה מאפשר לו לנוח.ולכן כפיפות קדימה ביוגה מחזירות אנרגיה לגוף ומשקמות עייפות.
תנוחות עמידה מעוררות את הגוף והמינד ומייצרות אקטיביות, כפיפות קדימה משקיטות את המוח ומייצרות פאסיביות.
ולכן בתרגול כפיפות קדימה לאחר תנוחות עמידה נוצר איזון. הגוף משוקם אנרגטית ומערכת העצבים נרגעת.
כפיפות קדימה מחזקות ומרגיעות את מערכת העצבים, מקררות את המערכת המנטאלית, מטפחות עמידות פאסיבית, ומאזנות ומרגיעות שאפתנות יתר.
נשים יכולות להפיק תועלת רבה מכפיפות קדימה, ובמיוחד נשים עם בעיות במחזור החודשי. באמצעות כפיפות קדימה מסוימות מוסדר קצב המחזור החודשי ונפתרות בעיות והפרעות שונות.

"פאשימוטונאסנה היא הראשונה במעלת התנוחות. השפעתה היא בכך שאנרגיית החיים זורמת דרך התעלות העדינות והמורכבות הנקראות נאדי, אש הקיבה מוצתת והבטן הופכת להיות חופשיה מכל מחלה"
האתהא יוגה פרדיפיקה פרק 1, פסוק 29.

פיתולים

מעודדים ומשפרים את תנועתיות הגב.
מספקים דם לדיסקים.
מטפלים בבעיות של נוקשות ומתח בצואר ובכתף.
מפחיתים נוזלים במעברי הסינוסים ותעלת השמע..
מפחיתים כאבים בצואר, כתף וגב.

בלידה תינוק מתפתל על מנת להיוולד. בהמשך החיים האדם כמעט ואינו מתפתל .
עקב העיסוי התוך ביטני שהם מעניקם לכבד ולכיס המרה,פיתולים ביוגה טובים למערכת העיכול לסילוק גזים ולשיפור תהליך העיכול.
פיתולים ביוגה, "שוטפים" את בלוטות האדרנל. פעילות נמוכה של בלוטת האדרנל אופינית לנשים בגיל המעבר, וזו הסיבה העיקרית לירידה ברמות האנרגיה. גירוי של הבלוטות מעניק אנרגיה גדולה יותר.
תנוחות עמידה ממריצות את הבלוטות, תנוחות הפוכות מטעינות אותן, פיתולים שוטפים אותם, כפיפות לאחור סוחטות את הבלוטות,וכפיפות קדימה מרגיעות אותן.

פיתולים ביוגה, סוחטים ומותחים את הדפנות הצידיות של הלב, הם דוחסים ומותחים את כלוב החזה ובכך מבטיחים פעילות לבבית מצוינת.

הסרעפות של האגן והחזה הופכות להיות אלסטיות יותר בעקבות תרגול פיתולים , ובעקבות זה חל שיפור בסירקולציה בכל הגוף.
עמוד השדרה החזי מתגמש. השרירים הבין צלעתיים נשמרים רכים וגמישים.הסרעפת פועלת ביעלות יותר ובעקבות כל זה חלה התרחבות ופריסה של הריאות.
פיתולים משפרים את הסירקולציה באברי האגן והבטן וזה מתוך פעולת הסחיטה והשטיפה שהם יוצרים. הסירקולציה של נוזלי הגוף משתפרת, ושומרת את הגוף הפנימי רך וגמיש כמו של תינוק.
בזמן הריון- אם מתרגלים באופן זהיר פיתולים, נוצר חלל ומרחב ברחם ומתאפשרת התרחבות שלו באופן נוח . העובר יכול לנוע בחופשיות.
הקיבה והמעיים זוכים בעיסוי ובכך משתפר תהליך העיכול, הספיגה וההפרשה.
כיס המרה נסחט בפיתולים ומיצי מרה נסחטים החוצה, בכך מתאפשר עיכול יעיל יותר של שומנים
הכליות נשטפות בדם
הלבלב זוכה לעיסוי.
כל הפיתולים מקלים על בעיות שדרה, מפרק ירך ומפשעות.
המפרקים הבין חוליתיים בעמוד השדרה מתגמשים, ולחץ ודחיסה על הדיסקים מופחת. גם אם ישנה כבר פריצת דיסק, ניתן לחוש בהקלה של הלחץ על עצבי השדרה.

הבסיס לרוטאצית עמוד השדרה- פיתולים נלמד כבר בתנוחות העמידה.

עמידת ראש (שירשאסנה) ועמידת כתפיים (סארוונגאסנה(

עמידת ראש ועמידת כתפיים- פיסגת התרגול היוגי.

מעודדות זרימת דם בריאה לתאי המוח ובלוטות יותרת המוח והאיצטרובל.

משפרות את השינה, הזיכרון, ומעודדות את חיוניות הגוף והמינד; אם מתרגלים אותן באופן נכון וקבוע.
מרפאות עצירות
משרות שלווה ומרוממות את הרוח.
שומרות על בריאותן של המערכת האידוקרינית והלימפטית.

תנוחות הפוכות- עמידת כתפיים והווריאציות שלה (saravangasana) ועמידת ראש והווריאציות שלה (sirsasana) הן פיסגת התרגול ויש לתרגל אותן מידי יום. הרבה בעיות גופניות ומנטאליות נרפאות בעקבות תרגול תנוחות הפוכות. הן מעודדות טיפוח גישה של אי- היצמדות (non-attachment) ואיפוק.

היוגים הבחינו בהשפעות של כח המשיכה על גוף האדם. עם השנים נכנע גוף האדם לכוח המשיכה, חיוניות פעילות האברים הפנימיים פוחתת בעקבות צניחתם והסירקולציה פחות יעילה. תנוחות הפוכות פועלות כנגד תהליכים אלה ויש להן השפעה מיטיבה על כל מערכות הגוף.

איינגאר יוגה – המרכז ליוגה
המרכז ליוגה הוא מרכז ללימוד, מחקר והוראת תרבות היוגה הפועל מזה עשר שנים בנווה צדק. הוא הוקם מתוך כוונה להוות מרכז ללימוד איינגאר יוגה על היבטיה השונים והרחבים.
האתר מרכז מאמרים רבים על יוגה, ומכיל מידע על המרכז.
- איינגאר יוגה – המרכז ליוגה

www.yoga-center.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוגה סנטר - גבי דורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]