חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב שמלות ערב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בתים הר אדר נדל"ן מבשרת ציון

נושא המאמר: דירה - לקנות או לא לקנות
מאת: מושי כהן   שמור מאמר למועדפים

גם אתם ודאי נתקלתם לא פעם בשאלה האם כדאי לקנות או לשכור. האם רכישה היא כדאית, או שבעצם היא מהווה סיכון כלשהו, ועדיף בינתיים להישאר בשכירות. מאידך, האם שכירות היא כדאית, או שבעצם עוד מעט נפסיד את הרכבת...
ובכן, פעמים רבות נשאלות שאלות אלו, ואף אחד לא יכול לספק תשובה חד משמעית בנושא.
יחד עם זאת, כדאי לנו להיות מודעים למספר עובדות. ראשית, אם מדובר בזוג צעיר ששוקל רכישת דירה תוך לקיחת משכנתא על פני חיים בשכירות, עליכם לזכור דבר מאוד חשוב: כאשר אתם משלמים 600$ - 700$ לחודש על שכר דירה, וזה יהיה תשלום המשכנתא שלכם, עדיף ללכת על רכישה. הסיבה טמונה בזה שבאופציית השכירות אתם משלמים למשכיר, ובאופציית המשכנתא אתם משלמים לבנק, אך בסופו של דבר הדירה שלכם. כלומר, אם תרכשו דירה , אתם בעצם משלמים לעצמכם במובן זה או אחר. כמובן שכל זה נכון כאשר גודל תשלום חודשי של המשכנתא הוא בערך כגודל השכירות החודשית. לו הנתונים היו תשלום 600$ שכירות לעומת 1200$ משכנתא למשל, פה כבר ייתכן מאוד ועדיף לכם להמתין קצת, לחסוך עוד כסף ואז לקנות את הדירה או את נכס הנדל"ן בו אתם מעוניינים.
שימו לב: משפטים כגון "אל תקנו, שימו את הכסף בחסכון והריבית תיתן לכם יותר", לא נכונים פה בכלל ! אנו מדברים על מצב בו אין לכם את הכסף ביד, או לפחות לא את כולו. אם אתם באים לקנות דירה במחיר של 150,000$, ויש לכם 50,000$ ביד, ברור שאתם לא במצב של להפקיד בחסכון 150,000$. אמירה זו יכולה להיות נכונה רק עבור מי שיש לו כבר 150,000$ ביד, ושוקל מגורים בשכירות חודשית לעומת קניית נכס נדל"ן.
נסכם ונאמר כי אם יש בידכם סכום חלקי ואתם רוצים לקנות דירה ולקחת משכנתא, להערכתי שווה לכם לקנות במידה וגובה התשלום החודשי של המשכנתא קרוב לזה של השכירות החודשית.

סוגיה אחרת, אך עדיין בעניין דומה, היא האם לקנות נכס נדלן להשקעה, או להפקיד את הכסף בבנק. נושא זה אף מטריד לא פעם את בעלי הדירות שמוצעות להשכרה, במיוחד כשהם לקראת שיפוץ או השקעה זו או אחרת בנכס, או כאשר הם נתקלים בבעיות עם השוכרים.
בואו נביט לרגע על דוגמא פשוטה ונפוצה: דירת 3 חדרים בשווי 150,000$ המוצעת להשכרה תמורת 600$ חודשי. תשואה שנתית: 12*600=7,200$. נבדוק מה היה קורה לו היינו בוחרים בפיקדון בנקאי שעבור סכום זה נוכל לקבל עליו ריבית של כ- 4.5% לשנה. נחשב כמה היינו מרוויחים: 0.045*150,000=6750$. אם כך, ניתן לראות הפרש של כ- 450$ שנתי לטובת השכרת דירה, אך במצב זה הייתי מפנה אתכם למספר שיקולי בעד ונגד נוספים:
בעד רכישת דירה להשקעה:
במהלך השנים האחרונות, שוק הדירות בארץ מטפס ועולה, כך שדירה שקנית לפני חמש שנים כבר שווה הרבה יותר, ובחלק מן המקרים יכולה להגיע אף לכ- 25% יותר ! גם דבר זה נחשב לחלק מן התשואה על ההשקעה.
נגד רכישת דירה:
אף אחד לא מבטיח לנו מה יקרה מחר בשוק הנדלן, וכיצד המצב המדיני – פוליטי ישפיע על שוק זה. נכון ששוק זה במגמת עליה כיום, אך ידענו גם תקופות של צניחה בשוק. לפי הדוגמא ניתן לראות הפרש של כ- 450$ שנתי לטובת השכרת דירה בסדר הגודל המדובר, אך יש לשאול האם זה שווה את כל כאב הראש של התעסקות בשכירויות. כמו כן, ברור שחודש אחד שהדירה תישאר ללא שוכר כבר יטה את הכף לטובת פיקדון שקלי, ואף יותר מזה: לא הכנסנו את נושא הבלאי בדירה! מה עם שיפוץ שנדרש אחת לשלוש – ארבע שנים ? כמה עולה שיפוץ כזה ?
זאת ועוד, מה אם היינו שמים את הכסף בהשקעה סולידית ובטוחה עם תשואה של 7-10% בשנה ? נכון, גם פה יש אלמנט של סיכון, אך עלינו להחליט מה מסוכן יותר, ומה הופך לנו את החיים לקשים יותר בהשגת התשואה על כספינו.

אם כך, אין תשובות ברורות לגבי רכישה עם משכנתא לעומת מגורים בשכירות חודשית, ולגבי רכישת דירה להשקעה. יש לבחון את הנושא לעומק, לבצע את חישובי התשואות השנתיות המובטחות, לצד הסיכונים הכרוכים בכל אופציה. לבסוף יש לשקול מה יותר נוח לנו. נוח לנו לפעמים לגור בדירה משלנו, ואולי דווקא נוח לנו לגור כל שנה במקום אחר. נוח לנו לפעמים לא להתעסק עם שוכרים ושיפוצים, אך לחלקנו התעסקות זו היא הכיף בחיים.

www.balcon.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מושי כהן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]