חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לימוד זה מזון לנשמה מאת חנוך סולומוביץ ומיכל גרובר סול לימודי גרפיקה ועיצוב 036202111





    קישורי טקסט (לפרטים)




המדריך ליחצן המתחיל
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיכאון וחרדה סמל גוף נפש

נושא המאמר: הדיכאון על פי הסמיואנליזה
מאת: רפאל רוזנר סמיואנליסט ומנהל "סמלים"   שמור מאמר למועדפים

לפי ארגון הבריאות העולמי 120 מיליון אנשים סובלים מדיכאון בעולם וכ-850.000 מתאבדים כל שנה והתופעה מתפשטת בהתמדה. הדיכאון נקרא בלועזית "דפרסיה", מילה לטינית שמשמעותה לחיצה מלמעלה לכוון מטה, השפלה והנמכה. בעברית דיכאון שייך למילים המתחילות באותיות "דכ" כמו "דכא" – הכניע, עינה, השפיל, "דכך" – נכתש, נפצע או "דכן" – הרכין, כפף כלפי מטה, כלומר הדיכאון מכניע את האדם, מפיל אותו ולא נותן לו להתרומם. הדיכאון מתואר בספרות המקצועית כירידה מתמשכת במצב הרוח, כשיבוש בתפקוד,כפגיעה בקשר עם הסביבה, כנפילה אנרגטית של האדם, כחוסר הערכה עצמית, והוא מלווה בעצבות ובייאוש. התופעה מוכרת מתקופות קדומות ביותר. היא נקראת במקורות "מרה שחורה", שמה של אחת מארבעת הליחות (ארבע מרות). תיאורית המרות עומדת בבסיס התפיסה הרפואית של הרופאים הייוניים היפוקרטס מקוס וקלואדיוס גלנוס. מרה שחורה מיוחסת לאיבר הטחול, לסתיו, לאדמה, לטיפוס מלכולי עם נטייות דכאוניות, מוטרד ומתקשה לישון בשינה טובה.

המונח דיכאון כולל הפרעות מגוונות עם אפיונים דומים. מבחינה הפסיכיאטריה והנוירוביולוגיה, התמעטות סרוטונין או נוראדרנלין שהם מוליכים עצביים, הנם בין היתר, גורמים ליצירת הדיכאון. החומרים האלה מהווים בסיס של רוב התרופות נוגדות דיכאון בימינו (40% מהסובלים מגיבים לתרופות).
הפסיכואנליזה רואה בדיכאון תהליך של אבלות של פרידה (לא מדובר רק במוות אלא בסיום מצב כלשהו כמו סיום פרויקט) שלא התממש במלואו.

מבחינת הסמיואנליזה התסמינים (סימפטומים) של הדיכאון הנם סמלים המהווים מסר שיש לפענחו. הדיכאון הוא סוג של רב-שיח שהאדם מנהל עם עצמו. בני אנוש מתקשרים באמצעות שפות מגוונות ורובן אינן מילוליות. הגוף שלנו מתבטא בהרבה לשונות. רבים הם האנשים שלומדים היום את שפת הגוף הניתנת לשליטה. אבל קיימות לשונות אחרות שלא ניתנות לשלוט בהן כמו תנועות גוף לא מודעות (גרודים, ליטופים ועוד), קיימות שפות שחרותות על גופנו: תווי פנים, קווים ביד או בכף הרגל ועוד. מחלות והפרעות מורכבות מאין ספור סמלים הניתנים לזיהוי והבנה וכך הוא הדיכאון. כשאדם מתקשה לקום בבוקר,או כשהוא מסתגר בארבע אמות של דירתו, שהם סימפטומים דיכאוניים, מהו המסר שהוא מוסר לעצמו ולחברה? הסבל אוחז בו והוא לא מסוגל לנהל שיח עם עצמו. כמו בספר "צופן דה וינצ'י" שבו הגיבורים מנסים לפענח חידות, על האדם הדכאוני לפענח את הצופן שבתסמינים.

לפי הסמיואנליזה הסובל מדיכאון מתקשה לנהל את "הקוד הסמלי האישי" על המוביל לחפש ב"קוד הסמלי האישי שלו" וב"מערך של סמלים" המזיק למצב רוחו. מה מסמלת המיטה או מה המשמעות של ההתחפרות בסדינים? הסמלים הם אישיים לגמרי. שני אנשים הסובלים מאותה תופעה יתנו פירוש שונה לדבר. לעיתים הם יתקשו לפענח בעצמם את הצופן, ויהיו זקוקים לסיוע חיצוני. כמובן שהדברים מורכבים הרבה יותר כי סמלים פועלים ביחד ובאינטראקציה ביניהם.

סיבות רבות יכולות להביא את האדם לדיכאון בגיל זה או אחר, חסר רגשי, אבדן, טראומה, מחלה ועוד. הסמיואנליזה טוענת שזיהוי הבעיה מהווה רק שלב להשגת הפתרון. מעבר לתובנה עצמה, האדם הדכאוני צריך לעבור תהליך של הפנמה. התהליך הזה מתחולל כשהמוביל מחבר את התובנה עם הממד הרגשי שבו. עבודה זאת מתבצעת בעזרת המלווה.

המלווה תופס את עמדת המחנך (המקנה דרכי חשיבה חדשה) כלומר פותח ערוצי הסתכלות שונה על העולם בפני המוביל. הסתכלות זאת היתה עד כה חסומה בפניו. המלווה עוזר לתפוס את המציאות החדשה או המחודשת באופן הדרגתי. הוא מסייע למוביל לבחון מחחדש את המיתוס האישי המורכב מאין ספור סמלים. המוביל משכתב את סיפורו האישי בעזרת המלווה על מנת שהסיפור יהיה חיובי יותר. הסמל נושא בתוכו מטען אנרגטי, אם הסמל שלילי המטען אנרגטי יורד. סמל חיובי מהווה כוח אנרגטי ומקנה טעם לחחים.

www.semalim.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רפאל רוזנר סמיואנליסט ומנהל "סמלים" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]