חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הייתכן כי בעסקת מקרקעין רוכש המקרקעין יחויב במע"מ ולא המוכר?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הרגל דיאטה אימון אישי הרגלים

נושא המאמר: כוחו של הרגל
מאת: דליה קרון   שמור מאמר למועדפים

שנים רבות, בכל מקום בו עבדתי, התרגלתי להגיע למקום העבודה במכוניתי, החנתי אותה והיא המתינה לי במהלך היום. פעם היא הייתה לבנה ופעם מוכספת פעם גדולה ופעם קטנה – אבל תמיד צמודה אלי. לפני זמן מה השאלתי את המכונית לבני אשר נסע איתה לבסיסו הצבאי למספר ימים. במהלך כל היום ניקרה בי המחשבה איך אחזור הביתה? אוטובוס? מה זה בכלל. שנים רבות לא נסעתי באוטובוס ....  מה גם שההתמצאות שלי בקווי האוטובוס המגיעים לביתי שואפת לאפס. לאחר סריקה קצרה באינטרנט ובדיקת  האפשרויות העומדות בפני להגיע הביתה בקו ישיר ממקום העבודה הביתה התברר  שיש רק אפשרות אחת!

בעודי עומדת בתחנה נוכחתי שאני לא לבד. .... התוודעתי לעולם שלם חדש ורועש שאינו מוכר לי מאחורי החלונות המוגפים במכונית והמזגן הפועל.

בתוך מספר דקות הגיע אוטובוס נקי, ממוזג ובו מקומות ישיבה רבים פנויים. התמקמתי במושב ליד החלון ונהניתי מנסיעה ארוכה ארוכה( ארוכה) בת שעה וחצי. בדרך כלל במכונית אני נוסעת כחצי שעה.
הרווחתי מפגש עם אנשים נחמדים, ראיתי את הנוף המוכר ממקום ישיבה נוח וגבוה, חסכתי מתח ולא חסכתי זמן. הגעתי הביתה מותשת ומרוצה.
 
שינוי הרגל, ולו הקטן ביותר תוך תשומת לב לחוויה נותן ה מ ו ן !!!!!!!!!!!
 
מהו הרגל?
על פי המילון הרגל – דבר שאדם התרגל לעשותו תמיד. מידה שדבקה באדם על ידי חזרה מרובה עליה.
 
האם הרגל נעשה כלאחר יד וללא מחשבה או שהוא תולדה של סדרת מעשים החוזרת על עצמה תכופות? האם פעולות אוטומטיות שאנחנו מבצעים אכן נעשות ללא חשיבה וללא תיאום מראש?
 
הרגל הוא "טבע שני", הוא תבנית חשיבה ודפוס פעולה אשר אנו חוזרים עליו שוב ושוב. ישנם הרגלים אשר הופכים ל"אוטומט" ומסייעים לנו לעשות סידרת פעולות ללא חשיבה מוקדמת על מנת שיתקיימו כסדרן וברצף.
לדוגמא – נהיגה. אם אחשוב על כל פעולה ופעולה במהלך הנהיגה לא יתקיים רצף של פעולות ובתגובות לשינויים והפתעות מצד נהגים אחרים, דבר שיגרום להפרעת רצף הנסיעה.
או למשל אם אנו הולכים היום לעבודה רק משום שעשינו את זה גם אתמול – זהו הרגל.
 
הרגל "טוב" או הרגל "רע"?
ישנם הרגלים רבים אשר מסייעים לנו כמו למשל הרגלי למידה. היכולת לערוך חומר חדש, לשנן אותו ולפנים – זהו בוודאי הרגל טוב.
 
הרגל "רע" מן הסתם נפוץ יותר במחוזותינו. כולנו רגילים להרגלים יומיומיים שאנו לא מקדישים להם מחשבה כלל. התרגלנו לאכול כלאחר יד, לדבר לפני חשיבה, לדחות דברים.
 
להתרגל להרגל
אנו סתגלנים. מתרגלים מהר לדברים. לדוגמא: מעבר לנהיגה ברכב בעל תיבת הילוכים אוטומטי לעומת תיבת הילוכים ידנית, מעבר לטלפון נייד לעומת נייח, אלו הרגלים נעימים העוברים עלינו בקלות
ככל שמתמעט החלק בחיינו שמרגיש אמיתי, וככל שגדל החלק שהופך להרגל, אנחנו מחפשים יותר אחר ריגושים, חוויות ובילויים יוצאי דופן על מנת לנסות ולחוש שוב בדופק ה"חיים", כמו פעם.
 
איך משנים הרגלים?
כל שינוי של הרגל יכול לחולל שינוי גדול בחיים. בידי כל אחד ואחת מאיתנו היכולת  וההזדמנות לשנות הרגלים. המודעות מתחילה בדברים הקטנים והקבועים שבדרך כלל אנו לא נותנים דעתנו לקיומם כלל וכלל.
לדוגמא -  בפעם הבאה שאגרוב גרביים אשים לב איזו רגל נגרבת ראשונה. מתוך מודעות אנסה לשנות את ההרגל,להגיע למקום מוכר בדרך אחרת מזו הרגילה והמוכרת.
כדאי ורצוי לשנות במודע את הרגלי העשייה. שינוי זה יביא במהלך הזמן גם שינוי בהרגלי החשיבה.
 
מה הרווח בשינוי מודע של ההרגל?
הרווח הגדול הוא בהרגשה, בטעם, בחוויה...
חשנו את ההרגשה הזאת כשהתחלנו לעבוד במשרה שלנו, כשטעמנו לראשונה מאכל מסוים, כשפגשנו לראשונה בבני הזוג שלנו, כשהילד שלנו בא לעולם.
איזו תחושה נעימה להבחין בפרח בצד הכביש, בחמימות של קרני השמש, בחיוך אקראי מעובר ושב, – העולם מחייך אלי. (כן כן זו לא קלישאה).
 
הרגלים זקוקים לשבירה ושינוי. כדאי לפרוץ מבעד לשגרתיות שלנו ולחשוב שנית  על המטרות בחיינו. לנסות דרכי חיים חדשות. גם אם במציאות המיידית  לא יהיו שינויים של ממש, הניסיון לשנות יוסיף רעננות ושמחה לחיים.
 
דליה קרון
ינואר 2008

Copyright © 2008 Dalia Crown. All rights reserved – כל הזכויות שמורות © דליה קרון 2008

www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דליה קרון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]