חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בקשת פטנטים זמנית - פטנט - רישום פטנט - אישור פטנט - פטנטים - בקשת פטנט זמנית - Provisional Patent Application





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פיננסים בנקים בדיקות בנקים

נושא המאמר: כל המדינה נגד הבנק
מאת: לי טורסטון עדני    שמור מאמר למועדפים

תביעות ייצוגיות כנגד הבנקים הן הנצחון הגדול של האזרח הקטן, שעשוי לשלשל לכיסו כמה אלפי שקלים במקרה של זכיה. מה צריך לדעת לפני שרצים לתבוע את הבנק ומהם בדיוק סיכויי הזכיה שלכם?


בשנים האחרונות הוגשו מספר תביעות ייצוגיות כנגד הבנקים במטרה להוכיח, כי אלה נוהגים לגרוף לכיסם כסף בדרכים לא כשרות. חלק גדול מהתביעות מתייחס לפעילות הנובעות מטעויות חישוב וחיובים מופרזים בחשבונות. תביעה אחת, לדוגמה, ביקשה להוכיח כי בנק מרכנתיל דיסקונט ובנק מזרחי חייבו חיוב מופרז של עמלת שורה בדף החשבון. הסיבה לחיובים אלו נבעו על פי כתב התביעה מאי סדרים בתהליך הגביה ומכאן נבעו טעויות החישוב.
תביעות מסוג זה מטרתן להוכיח, כי נגרם נזק אחיד לכלל לקוחות הבנק ולפיכך תובע גוף אחד את הבנק, בשם כל הנפגעים. תביעות ייצוגיות הן תביעות בסדרי גודל של מיליונים.בעוד התובע (ועורך דינו) מקבלים חלק נכבד מהסכום, גם האזרח הקטן, שבשמו התקבלה התביעה,יכול לדרוש את חלקו בשלל.

בית המשפט פסק – קנס של 7 מיליארד דולר לבנקים
לפני כחודשיים, היינו עדים לתביעה ייצוגית בסדר גודל שטרם נראה בישראל, חברה מפ"ת הגישה בחודש ינואר 08', תביעה בבית המשפט המחוזי כנגד שלושת הבנקים הגדולים: הפועלים, לאומי ודיסקונט, בעילה של תיאום ריביות. התביעה שהיקפה שבעה מיליארד שקל, נוהלה כתביעה ייצוגית. התובעת, חברת שרנוע מכונות ממוחשבות, טענה בכתב התביעה כי תיאום המחירים בין הבנקים הביא לאחידות מוחלטת במחירי האשראי במשך שנים רבות ונפגעה התחרות בשוק. פער הריביות, נטען, יצר רווחים עצומים לבנקים ונזקים עצומים לציבור ולמשק.


אך לפני שאתם רצים להשוות תדפיסי בנק עם השכן, אומרים בחברת ניהול ובקרה פיננסי כדאי שתדעו כי תביעה ייצוגית כנגד הבנק היא עסק לא פשוט בכלל.
עד כה התקבלו בסך הכל 10 מקרי תביעה ייצוגית נגד הבנקים, מתוך מאות שהוגשו. לעומת זאת, חשוב לדעת שתביעות רבות שהוגשו נחתמו בהסכם פשרה מול הבנקים עוד בטרם הגיע המקרה לבית משפט וזאת בשל החשש הכבד של הבנקים מתקדימים משפטיים ומפרסום שלילי. כך או כך, בסופו של הדבר הצדק יוצא לאור והבנק משלם את מחיר טעויותיו.

על שלושה תנאים הייצוגי עומד

ישנם מקרים רבים בהם אנו מרגישים שהבנק הפר את אמונו מולנו ומול ציבור הלקוחות אומרים בחברת ניהול ובקרה פיננסי בע"מ, אלא שזה עדיין רחוק מלהיות עילה טובה להגשת תביעה ייצוגית כנגדו. להלן מספר עצות שימושיות, בכדי לבדוק אם יש לכם "קייס" ייצוגי כנגד הבנקים.
כאשר אדם או קבוצה מעוניינים בהגשת תביעה ייצוגית כנגד גוף מסוים (לצורך הדוגמה: הבנק), עליהם לבקש רשות מבית המשפט המחוזי להגיש תביעה מסוג זה. תביעות ייצוגיות אינן תביעות אוטומטיות ועל בית המשפט להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית על פי קריטריונים משפטיים המשתנים מעת לעת. בכל מקרה חייבים להתקיים שלושה עקרונות שעל פיהם יכול בית המשפט להכיר בתביעה כייצוגית:

1.הוכחת העילה משפטית. בשלב ראשון יש להוכיח מנקודת מבט משפטית שהבנק אכן פעל כנגד החוק. אם הבנק, לדוגמא, גבה סכום גבוה מהמותר בגביית עמלת שורה, יש להוכיח על פי חוק שכך הדבר וכי נגרם בעקבות כך נזק ללקוחות.
2. סכום נזק קצוב. בשלב זה יש להוכיח בכתב התביעה, כי הנזק שאנו תובעים מהבנק, במקרה של תביעה ייצוגית, צריך להיות אחיד לכל אחד מהתובעים. כלומר סכום הנזק שנגרם לכל אחד מהתובעים בקבוצה אחיד הוא. לדוגמה: אם הוכחנו שכל אחד מלקוחות הבנק נפגע מטעויות חישוב בעמלת שורה, אזי עמדנו גם בקריטריון השני.
3.הוכחת נזק שנגרם על ידי הגוף הנתבע. שלב זה הוא אולי החשוב ביותר כיוון שיש צורך להוכיח, כי הנתבע גרם נזק ישיר לתובע. לצורך העניין, לא ניתן לתבוע בנק מסוים אם לא נגרם ללקוח נזק באופן ישיר. התביעה הייצוגית האחרונה שהוגשה נגד הבנק בעקבות תאום רביות היא יוצאת דופן בהקשר הזה, כשכתב תביעה אחד כלל האשמות כלפי שלושה בנקים נפרדים. ברוב המקרים, בית המשפט לא יאפשר זאת.
הקריטריונים בהללו כמובן נתונים לשינויים בהתאם לאופי המקרה ולשיקול דעתו של השופט.
חשוב לדעת שבמידה ושלושת התנאים שצויינו אינם מתקיימים במלואם, עדיין ניתן לתבוע את הבנק באופן פרט. לשם כך ניתן לפנות לחברות המתמחות בבדיקת תקינותם של חשבונות הבנק ולהיעזר בהם לניהול התביעה כנגד הבנקים, גם במקרים של פשרה וגם במקרה בו התביעה מגיעה לבית המשפט.

www.shiron.biz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י לי טורסטון עדני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]