חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עם חדש- ישן





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כלכלת ישראל דולר משבר כלכלי ארה"ב

נושא המאמר: כלכלת ישראל, הדולר, גאווה ודעה קדומה
מאת: אלי דרייפוס   שמור מאמר למועדפים

מדהים עד כמה עיתונאים סומכים על הזיכרון הקצר שלנו. אבל מדהים עוד יותר עד כמה פרשנים כלכליים שהם גם עיתונאים מדופלמים מרשים לעצמם לזלזל באינטליגנציה... שלנו. לפני כשנה המליץ העיתונאי (כלכלן ?) סבר פלוצקר לוותר על השקל וללכת על הדולר כמטבע רשמי עובר לסוחר בישראל. אני מניח שהיום סבר מקווה שכולנו שכחנו, אבל האמת שממש לא מי שעוקב אחרי העיתונות הכלכלית ואחרי התהליכים הכלכליים שעברנו בשנה החולפת מבין איזו בדיחה זו הייתה. אילו היינו מאמצים את גישתו של סבר לפני כשנה הרי שאת כל הצרות שלא אנחנו בישלנו (משבר הסאב פריים וכד') היינו אוכלים ובגדול.
חודשיים בלבד לאחר שקרא לנו מר סבר פלוצקר הכלכלן הדגול לאמץ את תוכנית הדולריזציה הוא הפציץ מחדש: "בקיצור, שערותינו ילבינו בניסיון עקר לנבא מה יקרה לדולר מחר או מחרתיים. רדו מהדולר, ישראלים, לכו על השקל" ( 02.10.07) סבר פלוצקר. נו באמת נכון שאנחנו לא תמיד מתעמקים בחומר ונכון שאנחנו לא כל כך חכמים ונכון שלא כולנו עוקבים אחרי כל מאמר הקורא למהפכת עולם...אבל האם בגלל זה מותר לפרשן בכיר לנהוג כאחוז תזזית המתהפך כל יום ומבלבל את כלל הציבור ומקבלי ההחלטות במדינה?
אבל האמת סבר פלוצקר לא אשם. תכניותיו משקפות איזו כמיהה לאח גדול או אבא שישמור עלינו מכל צרה (כלכלית או אחרת). זו בעצם חוסר בגרות השאיפה או המחשבה שמשהו אחר יעשה בשבילך את העבודה. אנחנו אשמים בחוסר אמונה עצמית. אנחנו תמיד רואים את עצמנו כלא טובים וכנחותים. במיוחד ביחס לאמריקאים שמהם סבר כל כך מתפעל. בנוסף תמיד ישנם כמה הוגי דעות שיסבירו לנו שאנחנו בעצם הכי מטומטמים בעולם. אבל האמת שונה לפחות בשנים האחרונות. האם זה מקרה שישנה סערה כלכלית בכל העולם המערבי וכאן יחסית רגוע? האם זה בגלל האדישות שלנו? האם זה מקרה שמלחמת לבנון אפילו לא דגדגה לביצועי המשק הישראלי? האם זה בגלל שאנחנו לא מבינים? לטעמי התשובה היא ממש לא. זה לא מקרה מסתבר שאין מקריות בכלכלה ומסתבר שבשנים האחרונות נהגנו יותר באחריות ויותר בתבונה מאשר האמריקאים. כן פעם זה היה יכול להישמע כבדיחה אבל היום זו המציאות. ולכן פרשנים וכלכלנים הקוראים כיום לאמץ את הטכניקות של שוק ההון האמריקאי צריכים להיזהר! מאד! משבר הסאב פריים ובועות פיננסיות קודמות שהתפוצצו באמריקה מוכיחות שהשוק ההון האמריקאי מאבד את הבלמים והאחריות כאשר הוא מריח ירוקים. משבר הסאב פריים הוא דוגמא ליכולת לבנות שוק שלם על כרעי תרנגולת (צלויות?). לחלק הלוואות בצורה כל כך לא אחראית ולבנות על סמך השכנתאות האלו שוק אג"ח (אג"ח זבל זו מחמאה). זה חוסר אחריות בלתי נתפס. אז מסתבר שאצלנו זה לא קרה והיום זה גם לא יקרה. המהפך שעברנו בשנים האחרונות אולי לא הורגש אבל הוא קיים. המשמעת התקציבית והפיננסית הולכת ומתהדקת עוד מימי נתניהו כשר אוצר. השקיפות והמקצוענות הולכים ומעמיקים את אחיזתם בתחומי הכלכלה השונים. שוק ההון, מערכת הבקאות והמגזר הציבורי מפוקחים ומבוקרים בקפדנות שאינה מביישת את האירופאים. והישראלים ...הם התחילו לעבוד.
אז אפשר לזקוף קומה כי מגיע לנו זה לא במקרה פשוט השתפרנו והיום אנחנו יציבים יותר, אחראים יותר רצינים יותר וחרוצים יותר. אין לנו במה להת בוש (סליחה להתבייש). התבגרנו. קצת!

www.calcala.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דרייפוס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]