חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתנה מקורית-מתנות בריאות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איכות חיים הגשמת חלומות שינוי העצמה

נושא המאמר: "לראות ורוד" - תכנית הדרכה לשיפור איכות חיים והגשמת חלומות
מאת: הגר שמידוב   שמור מאמר למועדפים

"לראות ורוד"
מודל וכלים לשיפור איכות חיים והגשמת חלומות.
החיים הם אנרגיה של שינוי מתמיד. כל יצור חי מרגע היווצרותו נמצא בתהליך מתמיד של שינוי.
שינויים פיזיים, חברתיים, חומריים ואישיים.
עפ"י גישת ורוד מוגדר המושג איכות חיים כבחירה בשינוי מתמיד תוך שאיפה לתחושה אישית של הנאה ושביעות רצון בחיים.
לבחירה בשינוי המתמיד שתי משמעויות: האחת הבחירה האישית שלנו ליזום ולבצע שינויים בחיינו והשנייה היא כיצד להתמודד עם השינויים החלים עלינו בתהליך האנרגיה של השינוי המתמיד מבלי שאנו בוחרים בהם. הבחירה היא מילת המפתח בתהליך שיפור איכות החיים והגשמת החלומות ועליה עוד ידובר בהמשך.

אך לפני שאנו ניגשים לתהליך מימוש שיפור איכות חיים והגשמת חלומות חשוב להבין את הנחות היסוד העומדות בבסיס תפיסת איכות חיים של אדם.

א. איכות חיים הינה תפיסה אישית – סובייקטיבית. לכל אדם תפיסה שונה של חווית איכות חיים. כל אדם יודע אילו מהן חוויות ההנאה ושביעות רצון עבורו. חוויה מסוימת יכולה להיתפס אצל אדם מסוים כחוויה חיובית והנאה ואצל אחר כחוויה שלילית.
תרגיל: רשמו לעצמכם מהן החוויות השונות שנתפסות אצלכם היום כאיכות החיים?

ב. איכות חיים הינה תפיסה הוליסטית – מורכבת ממכלול של תחומי חיים:
1. רווחה פיזית – המצב הפיזי של גופנו – בריאות, כוח, חושים ותחושות.
2. רווחה נפשית/רגשית – המצבים הרגשיים המובילים את חיינו.
3. רווחה חברתית – איכות היחסים הבין אישיים שלנו במעגלי החברתיים שונים.
4. רווחה חומרית – המצב החומרי בחיינו הבא לידי ביטוי בחומר וסביבה – כסף, בית, סביבת מגורים, קניות מוצרים ועוד.
5. רווחה אישית – ההתפתחות האישית שלנו בתחומי לימודים, מקצוע, התפתחות רוחנית, שעות פנאי ועוד.
מכלול התחומים ומכלול המרכיבים של כל תחום, משפיעים אחד על השני ומהווים את תפיסת איכות החיים הכוללת של האדם.
תרגיל: אם הייתם יכולים לעשות "שוק איכות חיים" מהם הדברים שהייתם קונים לעצמכם בכל תחום מחמשת תחומי איכות החיים ?

ג. איכות חיים הינה תפיסה דינאמית – סדרי העדיפויות של תחומי איכות החיים משתנים לאורך החיים. כל תקופה בחיינו מאופיינת בדגש על תחום אחר. מודעות לשינוי המתמיד בסדרי העדיפויות האישיים לאורך החיים הם הצעד הראשון בתהליך שיפור איכות חיינו.
תרגיל: דרגו את חמשת תחומי איכות החיים לפי סדר העדיפויות שלכם היום. האם הייתם מדרגים כך לפני עשר שנים? ומה לגבי בעוד 5 שנים?

ד. איכות חיים אישית ניתנת למדידה - בשני סוגי מדדים:
1. מדד אובייקטיבי – מדד איכות חיים של אדם ביחס לנורמה בחברה בה הוא חי.
הבעייתיות במדד זה היא שמדד זה אינו מתייחס לתפיסה האישית של האדם, לשביעות רצונו ולסדרי העדיפויות שלו שיכולים להיות שונים מהנורמה. לפיכך אינו מספק למדידה אמיתית של איכות חייו.
2. מדד סובייקטיבי - המדד הקובע את "ציון" איכות החיים של האדם. מדד המעריך את רמת שביעות רצונות של האדם ביחס לתפיסתו האישית ולסדרי העדיפויות שהוא קובע לעצמו.
תרגיל: התנסו בכלי להערכת איכות חיים של אדם - "שאלון איכות חיים".
זהו שאלון המחשב (מספרית) את היחס בין רמת החשיבות של תחומים רבים בחייו של האדם לבין רמת שביעות רצון שלו מתחומים אלה. בעזרת "ציוני" איכות החיים יכול כל אדם לקבל את מדד שביעות רצונו מאיכות חייו בכל תחום וללמוד מהם התחומים החזקים והחלשים באיכות חייו ברמה הסובייקטיבית. (את השאלון ניתן להשיג בתכניות השונות של "ורוד – השאיפה לאיכות חיים").

בתום תהליך למידת הנחות היסוד והערכת איכות החיים ניגש אל "המלאכה" ונלמד מודל מעשי לשיפור איכות חיים והגשמת חלומות. המודל מורכב מתהליך ספיראלי המלווה את האדם לאורך כל שלבי חייו וחוזר על עצמו בשלושה שלבים קבועים:

שלב ראשון – הערכה ושאיפה.

בשלב זה מבצע האדם תהליך של הסתכלות פנימה ומודעות להערכת איכות חייו ומבצע מדידה סובייקטיבית לאיכות חייו (בעזרת שאלון איכות חיים). במקביל מגדיר האדם לעצמו את שאיפותיו בכל תחום בחייו. למשימה זו עומד לרשותו כלי מדהים נוסף והוא השימוש בדמיון.
דמיון אינו עולה כסף ואינו מחייב. אימון הדמיון להגדרת השאיפות מביא אותנו למקום הקרוב ביותר לחלומותינו מבלי הצורך לחשוש או לעשות פעולה שמעוררת בנו את החשש משינוי. לדמיון כוח אדיר של העצמה ובעל פוטנציאל אדיר של יצירת מציאות בהמשך - מחשבה היוצרת מציאות.
אצטט מדבריו של רבי נחמן מברסלב : "האם יש משהו שאתה משתוקק לו, או משהו שהיית רוצה מאוד שיקרה? התמקד בו בכל יכולת הריכוז שלך. דמיין לך אותו בפרטי פרטים. אם רצונך איתן דיו, וריכוזך עז דיו, תוכל לממש את משאלותיך."
תרגיל: בחרו תחום אחד של איכות חיים. הגדירו לעצמכם את רמת שביעות הרצון שלכם בתחום. בחרו נושא אחד / שאיפה או חלום שישפר את איכות חייכם בתחום זה ודמיינו אותו לפרטי פרטים.
התאמנו בדרך זו גם על חלומות ושאיפות בתחומי איכות החיים האחרים.

מודל שיפור איכות חיים - שלב שני – שלב הבחירה.

בתום תהליך של הערכת איכות חיים ו"ציור" החלומות לפרטי פרטים הגיע השלב לעשות בחירה מודעת בשאיפה או בחלום בהתאם לסדרי העדיפויות הנוכחיים בחיינו.
למימוש איכות חיים נדרשת השגת איזון בין המשאבים הקיימים בחיינו לשאיפותינו וחלומותינו.
על מנת להשיג את האיזון נדרשת מאיתנו בחירה.
תהליך הבחירה טומן בחובו תמיד ויתור על משהו אחר. בחירה במימוש חלום תמיד באה על חשבון ויתור על דבר אחר. הכלי המשמעותי ביותר שיכול לסייע לכם לממש את הבחירה הוא היכולת שלכם לוותר על הויתור. לוותר זה לא קל, אנחנו לא מורגלים בצורת חשיבה כזאת ולכן אנו נוטים במקרים רבים לעשות בחירה ובמקביל להמשיך ולשאת את הויתור על ה"כתפיים". הבחירה נעשית כבדה מנשוא ואנחנו מתקשים לממש אותה. גרוע מכך, אנחנו גם לא נהנים ממנה.
בצעו בחירה מודעת, מתוך סדרי עדיפויות. ברגע ביצוע הבחירה, ותרו על הויתור וצאו לדרך למימוש איכות חייכם וחלומותיכם. אם בחרתם שלא לבחור בחלום, גם זו בחירה לגיטימית. ותרו על הויתור. שחררו את תחושת התסכול כי היא לא מאפשרת לכם ליהנות מהבחירה לוותר.
זכרו ! הבחירה הינה ההתחלה , האמצע , והסוף של כל מה שיש לנו ושל כל מה שאנחנו רוצים ליצור לעצמנו בחיים. למימוש שאיפותיכם וחלומותיכם עליכם לבחור בבחירה ולוותר על הויתור.
תרגיל: נסו להיזכר בבחירה שביצעתם היום או בשבוע החולף. האם הצלחתם לוותר על הויתור.
בפעם הבאה שאתה עומדים בפני הצורך לבצע בחירה כלשהי. אמרו לעצמכם את המשפט:
בחר בבחירה וותר על הויתור. הקלו על עצמכם, בחרו בבחירה והשאירו את הויתור מאחור.

מודל שיפור איכות חיים - שלב שלישי – העצמה ומימוש.

אחרי שדמיינתם לכם את חלומכם לפרטי פרטים, ועשיתם בחירה מודעת בשאיפה או בחלום ובמקביל ויתרתם על הויתור. כל מה שנותר הוא להתחיל לממש את החלום והוא הרי כבר "מצוייר" לפרטי פרטים בדמיונכם !!!
כדי לממש את שאיפותיכם חלומותיכם עליכם ראשית להאמין ביכולתכם. חשיבה חיובית היא חשיבה שמקרבת אדם למימוש רצונותיו.
גם אם אינם מאמינים בגישת החשיבה החיובית והחשיבה היוצרת מציאות אציע לכם נימוק מתמטי:
כאשר אדם עומד בפני משימה והוא אומר לעצמו – אין סיכוי שאני אצליח, הוא נותן לעצמו רק אפשרות אחת – שהוא לא יצליח - 100% אי הצלחה.
כאשר אדם עומד בפני משימה קשה ככל שתהיה ואומר לעצמו – אני אצליח, אני מאמין ביכולת שלי להצליח. הוא פותח בפניו שתי אפשרויות. האחת שיצליח 50% והשנייה שאולי הפעם לא יצליח 50%. סטטיסטית – היכן הסיכוי הגדול יותר להצליח??
תרגיל: אמנו את עצמכם בחשיבה חיובית. בפעם הבאה שתעלה המחשבה "זה לא אפשרי" במוחכם,
שנו אותה מייד וחזרו עליה מספר פעמים. (וזכרו גם אם זה לא יועיל, זה בטח לא יזיק !)

במקביל לחשיבה החיובית יש לבנות תכנית פעולה, להתייעץ, לאתר מידע רלוונטי , לחשוב בצורה יצירתית ו"מחוץ לקופסא", לארגן את הזמן והחשוב ביותר לדעת לבקש עזרה ולבנות לעצמכם רשת תמיכה שתסייע לכם במימוש שאיפתך.
חתיר"ת המימוש בשלב זה מורכבת מחשיבה חיובית + תכנית פעולה + יצירתיות + ורשת תמיכה.

לסיכום:

מודל שיפור איכות חיים הינו מודל ספיראלי המציע תהליך מתמשך וחוזר על עצמו של הערכה , בחירה, מימוש, הערכה מחודשת , בחירה ...וכן הלאה. תהליכים והבחירות שאנו עושים למטרת מימוש איכות חיינו והגשמת חלומותינו משתנים בהתאם לתפיסה האישית שלנו, לשינויים בסדרי העדיפויות שלנו ובהתאם לשינוים שמזמנת לנו האנרגיה של השינוי המתמיד המלווה את מהלך חיינו.
את מודל "ורוד" – המציעה תפיסה מארגנת וכלים מעשיים לתהליך יצירת איכות החיים והגשמת החלומות ניתן לסכם בציטוט מפיו של האומן והיוצר ברנרד שואו:
"דמיון הוא תחילת היצירה, אתה מדמה את מה שאתה רוצה,
אתה רוצה את מה שאתה מדמה,
ולבסוף אתה יוצר – את מה שאתה רוצה."

פרטים נוספים על הכותבת הגר שמידוב מקימת "ורוד – השאיפה לאיכות חיים", על הגישה,
הכלים ותכנית ההדרכה "לראות ורוד" – לשיפור איכות חיים והגשמת חלומות
באתר:
www.varod4u.co.il

varod4u.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הגר שמידוב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]