חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ערים ברומניה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בריאות קופאין קפאין כפאין

נושא המאמר: קפאין כמעכב עייפות
מאת: doctors   שמור מאמר למועדפים

קפאין כמעכב עייפות


צריכת קפאין, בין אם בקפה או במשקאות קלים, גורמת לגוף להתעייף מאוחר מן הצפוי, איך בדיוק משפיע הקפאין?



קישורים ממומנים למידע נוסף

פיתוח עולמי להרזייה ללא דיאטה
שובע לכל היום, מונע רצון לנשנש, פועל מיד, מאושר, חזק פי 12 מגלולת הרזייה של הדור הקיים
לפרטים נוספים - לחצו כאן




לא נעשו מאמצים מחקריים קודמים כדי לבחון את ההשפעות הישירות על מערכת העצבים המרכזית (CNS) של קפאין בעת פעילות ממושכת. צוות חוקרים מאוניברסיטת דרום קרוליינה משער שחסימת קולטני האדנוזין על ידי הקפאין היא המנגנון המרכזי המעורר את ה CNS, ומעכב את העייפות.
תיאוריה זו מבוססת על העובדה שאדנוזין מיוצר בתוך הגוף, ומעכב רגישות עצבית והעברה סינפטית. אדנוזין גם מעכב שחרור של מרבית הנוירו-טרנסמיטורים הרגישים במוח, בעיקר דופמין, ויכול לעכב גם את הסינתזה של הדופמין. הפחתה ברמת הדופמין לצד עלייה ב 5-HT (סרוטונין, הקשור גם לעיכובים התנהגותיים) נקשרו לעייפות הכללית במהלך הפעילות. בנוסף, אדנוזין גם הוכח כמפחית ריגוש מיני, מעודד שינה, ומפחית את הפעילות הספונטנית, כולן התנהגויות הקשורות בעלייה ברמת ה 5-HT במערכת.
הנחת החוקרים עומדת בבסיסו של המחקר החדש שנועד למדוד את השפעת זריקת קפאין לעומת זריקת האגוניסט לקולטני האדנוזין, NECA 5'-N-ethylcarboxamidoadenosine בזמן ריצה על מסילה חשמלית אצל חולדות.
אם הנחת החוקרים נכונה, זריקת הקפאין ל CBS תעלה את זמן הריצה לפני העייפות, ואילו ה NECA יפחית את זמן הריצה לפני העייפות. יתר על כן, טיפול מקדים בקפאין לפני הזרקת ה NECA אמור להחליש את ה NECA והשפעותיו.
מחברי המחקר הם חוקרים מבית הספר לרפואה ובריאות הציבור באוניברסיטת דרום קרוליינה ואוניברסית קולומביה. הממצאים פורסמו בגיליון פברואר 2003 באמריקן ג'ורנל לפיזיולוגיה רגולטורית, אינטגרטיבית והשוואתית.

מתודולוגיה
חולדות ממין זכר, בגילאי חמישה שבועות ובמשקל של 200-250 גרם לקחו חלק בניסוי, ושוייכו אקראית לקבוצת ה NECA או הקפאין. החולדות עברו שבועיים של הסתגלות בהם רצו על המסילה במשך 15 דקות ביום. מהירות המסילה עלתה בהדרגה משמונה מטרים לדקה, בשיפוע של 7.5%, ל 20 מטרים בדקה בסוף תקופת ההסתגלות. דחיפות עדינות בחזרה, ושוקים חשמליים נמוכים שולבו על מנת לגרום לחולדות להמשיך לרוץ את כל הזמן שהוקצב להן.
לאחר תקופת ההסתגלות, היה ברור שהחולדות יכולות לרוץ חמישה ימים ברציפות במהירות של 20 מטרים בדקה, בשיפוע של 7.5% למשך 15 דקות בכל פעם, ללא מאמץ רב מידי. חולדות שלא עמדו במאמץ, הוצאו מן הניסוי.
במהלך הניסוי ניתנו תרופות ארבע פעמים, כולל קבוצת ביקורת. תמיסות התרופות ניתנו תוך כדי מתן זמן לתרופה להתפשט בגוף, ותוך שמירה על רמת פעילות גופנית קבועה של החולדות. בכל החולדות ניתנו התרופות בדרך שתביא למינימום תופעות לוואי ולמינימום של הפרעה למהלך התקין והרגיל.

תוצאות
הממצאים העיקריים של המחקר הראו כי:
- החדרה של קפאין למערכת העצבים המרכזית במינון הנמוך מהמקובל מעלה את זמן הריצה בממוצע ב 60 אחוזים.
- אותו מינון של קפאין שניתן שלא ישירות למערכת העצבים אינו יעיל.
- התוצאות תומכות בהנחת החוקרים לגבי מעכבי הקולטנים של אדנוזין שהפחיתו משמעותית את זמן הריצה עד לעייפות, לעומת הקפאין, שהגביר את משך הזמן.
- ההשפעות המעייפות של ה NECA התהפכו בעקבות הטיפול המקדים בקפאין, מה שמצביע כי ההשפעות הארגוגניות של הקפאין משפיעות גם על חסימת קולטני האדנוזין.
- הזרקה של NECA למערכת העצבים המרכזית הגבילה את זמן הריצה ואת הפעילות הלוקומוטורית הספונטנית אצל החולדות.
- טיפול מקדים בקפאין בלם את ההשפעות המעכבות של NECA על יכולת הפעילות, אך לא בלם את ההשפעה על הפעילות הספונטנית.
- הכנסה של NECA שלא ישירות למערכת העצבים המרכזית לא הראה את אותה השפעה על זמן הריצה.

מסקנות
התוצאות מצביעות על כך שקפאין פועל באופן יעיל בתוך מערכת העצבים המרכזית, ומגביל לפחות חלקית את קולטני האדנוזין. היות שקפאין בקלות חוצה את קווי ה BBB (גבול הדם-מוח), תוצאות אלה גם מצביעות על כך של CNS יש תפקיד מרכזי בהשפעה הארגוגנית שיש לעיכול הקפאין.
התרומה העצמאית השונה של הקפאין ברמות המרכזית והפריפלית מחייבת בדיקה נוספת. החוקרים טוענים שיש סבירות לאינטראקציה כלשהי בין הרמות.


פורסם לראשונה בתאריך 22-7-2003

www.doctors.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י doctors שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]