חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
זהירות - התיישנות בחוק הפוליו - עורך דין פוליו - התיישנות חוק הפוליו - שיתוק ילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מלונאות יחסי ציבור תיירות

נושא המאמר: מלונאות ויחסי ציבור
מאת: יעל לוטן - מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ   שמור מאמר למועדפים

מלונאות ויחסי ציבור



ענף המלונאות בארץ מחייב התנהלות של יחסי ציבור דינאמית וחדשנית, הענף נתון לתחרות מתמדת וחידושים, הן מהארץ והן מהעולם, אשר משפיעים מאוד על קהלי המטרה שלו.

הקהל הישראלי מטייל הרבה בחו"ל, מכיר את העולם, ורוצה שירות בארץ לפחות כפי שהוא מכיר מחו"ל.

ישנם מספר היבטים עיקריים אשר יש להתייחס אליהם בתהליך גיבוש אסטרטגיה לבית מלון או לרשת מלונות. במידה וזה מלון בודד תבנה לו אסטרטגיה המותאמת לקהלי המטרה שלו, כאשר מדובר ביחסי ציבור לרשת, תבנה אסטרטגיה אחידה לכל הרשת, אשר תמתג אותה, כאשר תכנית יחסי ציבור נפרדת תבנה לכל אחד מבתי המלון של הרשת.



אפיון שוק:

ניתן בקלות לחשוב שענף המלונאות מכוון לכולם. לעסקים, למשפחות, לזוגות ועוד. אך אם נגדיר את "כולם" כקהל מטרה באותה נשימה ייכשל קמפיין יחסי הציבור ללא קשר לרמת היצירתיות שבו.

כאשר מגדירים קהל מטרה לקבוצות ומגזרים שונים יש ללמוד על אותו קהל את הרגליו ואת המאפיין אותו כצרכן.. העדפות, נדרש ורצוי, מה הוא אוהב, מה הוא יקנה, איזה סוגי פעילויות הוא מעדיף, אילו סוגי ספורט,האם נדרשת פעילות משפחות, לילדים, כנסים, ועוד ועוד...

ניקח כדוגמא קהל יעד של גברים: האוכל שלהם יהיה אחר(בשר?), הבידור שלהם גם כן שונה ( רקדניות?), הרכישות שלהם (גאדג'טים, סיגרים?), נושאי הכנסים שלהם (יין? בורסה?) וכן הלאה. כאשר מבינים היטב מה נדרש ורצוי בקרב קהל המטרה אז ניתן להתכונן לספק.

המדיה היא חלק מקהל המטרה של המלון. צריך לדעת לבנות אירועי תקשורת בהתאם לקהלי היעד כפי שפורט לעיל, ההיבט התקשורתי מספק חומרים לתקשורת על בסיס שוטף, דיווחים על חידושים, מוצרים חדשים, שירות חדש, קשרי קהילה. ההיבט התדמיתי מכוון ליצירת התדמית של המלון כפי שהוא מעוניין להיתפס אצל הצרכנים, כאן תבוא לידי ביטוי היצירתיות של יחסי הציבור.


האוכל:

אוכל כידוע הוא חלק בלתי נפרד משהייה מוצלחת (או לא) בבית מלון. כל החופשה בעצם סובבת סביב הארוחות כאשר השיקול העיקרי בדרך כלל הוא האם תהיה זו חופשה על בסיס פנסיון מלא או חצי פנסיון.

כאשר מגבשים תפריט יש לייחס חשיבות לאופי המלון, אופי האורחים (משפחות עם ילדים?, עשירי גורמה?) ועל בסיס היכרות זו לתכנן את התפריט. כשם שמנת דגל מבדלת ומייחדת מסעדה כך גם בבית מלון ניתן ליצור מנת דגל אשר תהווה שם נרדף למלון ולאיכות הטעמים שבו.

סביב נושא האוכל והשף ניתן לקיים כנסים, הפקות תוכניות, השקות של מוצר ועוד הרבה אירועים אשר יספקו עניין בבית המלון וההתרחשויות שבו.

השירות :

בבתי מלון ישנה מערכת ענפה של כוח אדם ועל כולם להיות מומחים בשירות. מלון הוא חופשה, כייף, והרגשה של מלך. שירות אדיב ומסביר פנים, הוא זה אשר יגרום ללקוח להיות לקוח חוזר ולהמליץ לכל משפחתו וחבריו לנפוש גם הם באותו מלון. עובדי המלון הם השגרירים של בתי המלון בחוץ ועליהם לקבל יחס טוב מהבעלים על מנת ליצור אצלם את "גאוות היחידה" אשר תגרום להם גם להשקיע יותר וגם להמליץ.

תכנים תרבותיים:

את צוותי הבידור הסטנדרטים אשר קיימים בבית מלון כולם מכירים. יחסי הציבור לבית מלון צריכים לתכנן בקפידה את הרעיונות עבור תחום הבידור בבית המלון.

אנו בני תרבות והשנים האחרונות מעידות כי אכן התפתחנו ופיתחנו טעמים איכותיים. אני מאמינה שצריך לקחת את תחום הבידור צעד אחד קדימה ולתת את הכבוד גם לאורחים וגם לבית המלון אשר מעוניים למצב עצמו כ"משהו אחר" לדוגמא: הפקות מקור, הופעות חיות, תערוכות אמנות, אפילו לתת במה לאמנים צעירים אשר נראים מבטיחים.

אירועים נושאיים הם הזדמנות מצוינת לקבץ קהל מטרה מסוים . זו דרך מצוינת ל"דוג" את אותו קהל ולגרום לו להתוודע אל המלון בצורה חיובית.
לדוגמא: פסטיבל ריקודי בטן, תחרות שחמט בינלאומית, וכן הלאה כיד הדמיון וקהלי היעד של המלון.


קונספט:

מלונות מסוימים מבינים את חשיבות הבידול והופכים להיות מלונות נושא, דבר המאפשר להם ליצור תכנים ואירועים סביב אותו נושא וגם כך לרכז סביבם את קהל המטרה האידיאלי (לדוגמא :ויטאליס מלון ספא ייחודי).


עיצוב:

מלונות משקיעים המון ובאים לידי בידול גם על ידי העיצוב והבנייה האדריכלית. חללים בבתי מלון יכולים להיות עוצרי נשימה או לחילופין מאכזבים כאשר רמת הציפיות גבוהה. שימוש יחצני בשם האדריכל או הקונספט העיצובי מאפשר חדירה גם למדיה נוספת (עיצוב ואדריכלות) וגם לקהל מטרה נוסף שהם המעצבים והאדריכלים.

מלון הוא כמו עיר בזעיר אנפין, יש הרבה מאד נושאים הבאים לידי ביטוי במלון אשר כולם יחד מהווים מוצר אחד. השלב הראשון בבניית האסטרטגיה תהיה הגדרת קהלי המטרה, ואפיונם . אחר כך לבנות את כל שאר התחומים בהתאם.. מלון אשר משדר מסר של יוקרה חייב לעמוד בסטנדרטים אלו בכל התחומים אותם הוא מייצג: אוכל, עיצוב, הווי ובידור, שירות, ועוד.

כאשר חברת יחסי ציבור מתחילה לבנות אסטרטגיה לבית מלון עליה לבנות עבור כל תחום "מיני תוכנית" אשר תתייחס בנפרד הן לבניית המסר, הן לקהל המטרה של אותו תחום והן למדיה הרלוונטית עבורו. המסקנה המתבקשת מן האמור לעיל, היא שגיבוש האסטרטגיה התדמיתית של המלון היא שלב ראשוני בתכנון, כבר בשלב התכניות נכנסת החשיבה על קהלי המטרה ויחסי הציבור. כי מלון טוב, עם שם טוב, הוא הצלחה של יחסי הציבור.


יעל לוטן – מנכ"לית
לוטן תדמיות בע"מ
www.lotan.org.il




www.lotan.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן - מנכ"לית לוטן תדמיות בע"מ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]