חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שווי המכירה בעיסקת קומבינציה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכותרפיה מודעות עצמית אימון אישי תקשורת בינאישית

נושא המאמר: תרפיית הגשטאלט
מאת: ד"ר ירון זיו   שמור מאמר למועדפים

מה זה גשטאלט
גשטאלט - ד"ר ירון זיו

גשטאלט זוהי מילה בגרמנית אשר פירושה הוא "תבנית" דהיינו השלם .הנחת המוצא היא כי היצור האנושי הינו יצור שלם השואף כל הזמן לממש את הפוטנציאל הטמון בו.

כאשר האדם אינו מממש את הפוטנציאל שבו, הוא אינו חי באיזון ובהרמוניה כתוצאה מכך לא מתאפשרת לו בחירה חופשית.. המטרה של תרפיית הגשטלט היא "ליילד" מחדש חלקים מוכחשים ו/או מודחקים. בתוך אישיות האדם כדי לאפשר לו לחיות חיים מלאים ומספקים.

דרך התנסות רגשית יכול האדם לסגור "עניינים בלתי גמורים" אשר נלקחים מתוך הילדות המוקדמת ולא מאפשרים התנהלות חופשית אלא מותנית.
- כאשר האדם מצהיר כי הוא רוצה להתנהג בצורה מסוימת ומוצא את עצמו מתנהג בצורה אחרת לגמרי מבלי שהוא יכול לשלוט בהתנהגות שלו. מבלי שהוא מודע אפילו מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג אין הוא יכול לשנות את התנהגותו וגם אם הוא מודע מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג- מודעות זו היא מודעות קוגניטיבית בלבד ואין היא בהכרח גורמת לאדם ליצור שינוי בחייו.

הוא אינו מודע מה חוסם אותו מלתרגם את המודעות הקוגניטיבית הזו לשינוי.
בזה עוסקת תרפיית הגשטלט – לייצר חוויות מתקנות אשר משלימות מעגלים.

כל ההסברים ההגיוניים לא עובדים, משפט המפתח של האנשים המגיעים אלי הוא: "אני יודע שזה לא הגיוני איך שאני מתנהג זה אפילו מטופש ואני מודע לזה, אבל אני לא מצליח באמצעות ההגיון לשנות את זה, זה יותר חזק ממני, לא אני מנהל את זה אלא זה מנהל אותי"

במקום זה נגמר ההגיון ,ומתחילה החוויה , אירועים טראומטיים אשר ארעו לנו בילדות המוקדמת של חיינו הם אינן הבנות, הן חוויות, ולכן רק חוויה מתקנת יכולה לסגור מעגל,

To complete an unfinished business, בגישת הגשטלט אנו משחזרים את החוויה הטראומטית אשר הייתה לאדם והפגישה אותו עם תחושה של חוסר אונים, תסכול, חרדה או פחד ומייצרים עבורו חוויה מתקנת אשר מחזירה את השליטה לחיים שלו ו"מנתקת" את ההתניה האוטומטית בין העבר להווה.
האדם אז יכול באמת לבחור ולקחת אחריות מלאה על חייו ועל דרך התנהלותו, שכן הוא אינו מונע יותר מחוויות ילדות אשר מנהלות אותו אלא הוא מנהל אותן.לנהל אותן פירושו לא רק לקחת אחריות אלא גם לקחת בעלות-"לנכס",להצהיר בבירור כי החלק המסויים הזה באישיותי הוא שייך לי והוא חלק בלתי נפרד ממני-רק אז כשהחלק הזה זוכה ל"לקיחת בעלות" הוא הופך להיות באמת חלק ממני ולא מחוצה לי- מרגע זה נוצרת השלמת התבנית השלמת הגשטאלט

הגישה הזו מאפשרת לאנשים אשר מוצאים עצמם תקועים במשך שנים רבות בכבלי ההבנה "ההגיונית" ללא יכולת לבצע שינוי,לייצר את אותה חוייה מתקנת עבורם אשר מאפשרת הרמוניה ומימוש פוטנציאל אמיתי
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון זיו – מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". .
ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University)
עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW)
יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc )
עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT
מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו,
מטפל קוגניטיבי -התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב


www.maof-center.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר ירון זיו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]