חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כרטיס ביקור ללא כתובת אתר אינטרנט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסים פנסיה יעוץ מס יעוץ פנסיוני

נושא המאמר: על חשיבות הייעוץ הפנסיוני
מאת: איתן לידור, רו"ח ויועץ פנסיוני מורשה   שמור מאמר למועדפים

" אל תשליכני לעת זקנה" (תהילים ע"א ט') - תכנון מוקדם ונכון לחיסכון הפנסיוני של כל אחד ואחת מאתנו יכול והיה מייתר את הצורך במשפט קשה זה, אשר אז כמו היום, הנו ביטוי לחשש של כולנו מחוסר האונים בעת זקנה / צרה.

ובמה דברים אמורים? חסכון פנסיוני נכון מאפשר בניית מסת נכסים פיננסיים איתנה אשר תעניק בטחון סוציאלי למבוטח בעת זקנה / צרה - שעה שמנגנון ההשתכרות שלו נפגע.

אלא שחרף החשיבות היתרה שיש לתת להפרשה למרכיב הפנסיה מן ההכנסה, הרוב המכריע של המבוטחים אינו מודע כלל להבדלים הדרמטיים שבין התוכניות השונות ולעובדה, שלא כל תכנית שמתאימה לפלוני מתאימה גם לאלמוני וכי תכנית שהתאימה למבוטח לפני שנים אחדות אינה מיטבית עבורו כיום (משתנים כגון מצב תעסוקתי, רמת הכנסה, מצב משפחתי, מצב בריאותי וכד') - לאמור: כל מקרה לגופו.

כך, למשל, טעות נגררת בהפרשה לחסכון פנסיוני (אשר מטבעו נבנה באופן איטי על פני עשרות שנים) משמעותה הפסד של עד מאות אלפי ₪ ביום הפרישה!

המשמעות הלאומית של יצירת מסת נכסים איתנה לאדם, כך שבבוא העת ישען על משענתו ולא על המדינה לא זרה לקברניטנו. תפיסה זו, של חשיבות לאומית יתרה להפרשה לבטחון סוציאלי, העלתה על נס את משמעות הביטוח הפנסיוני והביאה למהלכים מרחיקי לכת, אשר מצאו דרכם לפתחה של ועדת בכר וזו עגנה את מסקנותיה בדו"ח מפורט שחיברה (להלן: " הועדה").

מסקנות הועדה, יאמר מיד, אף הומרו לחקיקה מחייבת (ר', למשל, חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני), תשס"ה-2005) והדבר מלמד על עוצמת השינוי שעוברת התעשיה מאז ועד היום.

בשלב זה מצאנו לנכון לנטוע את הבסיס ולגעת, בקצרה, בעיקרי הדברים לשם מתן מושג כללי לגבי המטריה גופה:

אם כן, קיימים מספר פתרונות בשוק הפנסיה בישראל:

א. פנסיה תקציבית.

ב. פנסיה צוברת (וותיקה וחדשה).

ג. ביטוח מנהלים (הון וקצבה).

ד. קופות גמל.

כל אחד ממישורי החסכון הללו מתאפיין במרכיבים ייחודיים ונבדל מרעהו בשיטת צבירת הזכויות, תפקוד ואופן החסכון.

בתוך רשת מסואבת זו, של אפשרויות ופתרונות לחסכון פנסיוני, פועלים שניים: יועץ פנסוני וסוכן שווק פנסיוני.

והנה, על פי המלצות הועדה, שעוגנו בחקיקה מתאימה כאמור, יש להפריד את העיסוק ביעוץ פנסיוני מהעיסוק בשווק מוצרים פנסיונים. בעשותה כן, הפכה הועדה את תפקיד היועץ לאובייקטיבי ואף מוטה טובתו של המבוטח.

יועץ פנסיוני חייב להחזיק ברשיון מתאים על מנת להעניק את היעוץ המתחייב בתחום סבוך ומורכב זה. עליו לסקור בפני הלקוח את כל האלטרנטיבות הקיימות בשוק ולקבל את שכרו ישירות מהלקוח - ולא מספק השירות (חברת ביטוח קופת גמל וכו').

סוכן שווק פנסיוני, להבדיל, מחויב לעבוד על בסיס ה BEST ADVICE באמצעות מוצרים פנסיונים שיש לו זיקה אליהם.

כך קרה שפניה ליועץ פנסיוני, מורשה ובלתי תלוי, מניבה יעוץ אובייקטיבי ואפקטיבי, שהרי הלה, אשר שכרו משולם על ידי הלקוח, ינתח את התיק הפנסיוני על פי המאפיינים של המבוטח ולתועלת המבוטח בלבד.

מסמך זה חובר ע"י המחלקה הפנסיונית במשרד עוה"ד דורון טיקוצקי עמיר מזרחי לשם מתן מושג כללי, ואין לפרשו כמתן שירותי יעוץ מכל מן וסוג, לא כל שכן, כתחליף לייעוץ מקצועי.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איתן לידור, רו"ח ויועץ פנסיוני מורשה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]