חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נותנים כיסוי במצב חירום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ארגון הבית עיצוב פנים ארגון מקצועי סידור הבית

נושא המאמר: ארגון וסדר ומה שביניהם
מאת: טלי בכר   שמור מאמר למועדפים

ארגון וסדר ומה שביניהם

אביב הגיע ופסח בפתח. אצל רבים מאתנו מתעוררים חשק ומוטיבציה לסדר, לשפץ ולרענן את הבית. מי בינינו מסודרים יותר ומי פחות, שואפים לבית מסודר, נעים ומזמין בתקופת החגים.
כיצד נבטיח את הסדר, את תחושת הרעננות והאסתטיקה של ביתנו גם לאחר תקופת החגים, מבלי שנזדקק לאזור שוב את הכוחות הנפשיים והפיזיים לצאת ב"מבצע פסח"?

להיות מאורגן ולהיות מסודר אינם בהכרח אותם הכישורים. אפשר להיות אדם מסודר ביום יום, אך לא מאורגן. ולהיפך, מאורגן מאוד בתחומים מסוימים ומפוזר בהתנהלות היומיומית.
מי אינו מכיר את תופעת ה"לדחוף": ניירות וחפצים שמסתובבים לנו בין הידיים והרגליים נדחפים לארון או למגירה סגורה, העיקר שיהיו מחוץ לטווח הראיה. רגע לפני הגעתם של האורחים "מנקים" את השטח מכל מה שנראה מיותר. הבית עושה רושם כמובן מסודר אך מה אחר כך? מחפשים! חלק ניכר מהניירת והחפצים ישכחו אי שם במגירה ויצרו עומס מיותר. לעיתים נבזבז זמן יקר ונתיש עצמנו בחיפוש הנייר או החפץ החשובים.
תופעה נוספת היא ארגון בתחומים הנתפסים על ידינו כחשובים (חומר לימודי בזמן הלימודים, טפסים וניירת השייכים לעסק הפרטי, תיעוד רישומים רפואיים וכדומה...) בעוד יתר החפצים בבית, שחשיבותם אינה אקוטית, מפוזרים ומחולקים בבית באופן שרירותי.

ארגון (to organize) לפי תפיסתי, הוא תהליך ליצירת מרחב יעיל ופונקציונאלי המשרת אותנו. בסופו, לכל פריט וחפץ יש מקום מוגדר וקבוע. זהו אינו תרגיל בהעברת פריטים וחפצים בין המגירות והארונות וסידורם כך שיראו יפה לעין.
סדר ( to tidy ,to put in order) הוא פעולת החזרת החפצים והפריטים למקומם המוגדר והקבוע.
על פניו יכול הבית להיות מבולגן, אך אם זהו בית מאורגן, פעולת סידור הבלגן תתרחש בבזק וללא מאמץ מיותר.

לפי תפיסה זו הבית בו אנו חיים לא חייב להיות כל הזמן מושלם ומסודר למשעי. אנחנו רוצים לחיות בבית, להרגיש בבית, לגדל ילדים ולתת להם מרחב. רוב שעות היום אנחנו מאוד עסוקים ובדרך כלל לא נותר לנו זמן לעסוק בסידור הבית ולעמוד על המשמר. המפתח הוא בית מאורגן ופונקציונאלי. כאשר לכל חפץ מקום קבוע וידוע ניתן לאסוף הכול למקומו ופעולת סידור הבית נעשית ביעילות, בקלות ובזריזות. פעולת הסידור הופכת לחלק בלתי נפרד מהתפקוד היומי ולא גוזלת זמן מיותר. חיפוש חפץ זה או אחר אינו גורם לתסכול ומפח נפש. חשוב שהחפצים יהיו ממוקמים במקום יעיל, נגיש, על פי דחיפות השימוש בהם וקלים להתמצאות.

אני מאמינה שלהיות אדם מאורגן זו בחירה ולא תכונה. זהו אורח חיים (lifestyle) שניתן לבחור בו. ניתן ללמוד ולרכוש את הכלים לארגון ולהתאמן על שימורם.
חשוב לדעת, שארגון הוא תהליך ולא אירוע חד פעמי. תהליך ארגון הבית לוקח זמן. המפתח אחר כך הוא לשמר את הארגון הזה לאורך זמן. את פעולות השימור יש לעשות על בסיס קבוע יומי, שבועי או חודשי. תלוי בסוג החפצים שאורגנו ותלוי בהעדפה האישית של כל אחד. אם לא נשמר את השיטה, בטווח הארוך אנו עשויים לחזור חזרה לנקודת ההתחלה. ואז לא יישאר, אלא לקוות שיהיו לנו שוב כוחות כשאביב מגיע ופסח בא...
חג שמח!

כתבה: טלי בכר
מעצבת פנים ומארגנת מקצועית

Hometouch
052-3390420
[email protected]
www.h-touch.co.il

www.h-touch.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טלי בכר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]