חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
צ'י קונג - ההשפעה המרפאת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משפחה גירושין ידועים בציבור נישואין

נושא המאמר: בעקבות פרשת פול מקרתני- הסכם ממון חוסך המון
מאת: עו"ד שירה בן אשר   שמור מאמר למועדפים

בעקבות פרשת פול מקרתני- הסכם ממון חוסך המון

עו"ד שירה בן אשר


פרשת פול מקרטני ממחישה שוב, כי החתימה על הסכם ממון בטרם הנישואין, הינה חיונית ביותר, כאשר אחד מבני הזוג מגיע למערכת הזוגית עם רכוש או מוניטין רב יותר מבן הזוג השני.
במקרה הנ"ל, שילם פול מקרטני, חבר לשעבר בלהקת החיפושיות, לגרושתו, סך של 50 מיליון דולר, זאת לאחר שגרושתו דרשה ממנו סכום עתק של 250 מיליון דולר .

ואכן, לאור עלייה בכמות הזוגות המסוכסכים וכן עלייה בכמות המתגרשים, עולה החשיבות של עריכת הסכם ממון בטרם הנישואין.

הסכם ממון הינו הסכם הצופה פני עתיד ומגדיר מראש, בטרם הנישואין, את ההסדרים הכלכליים בין בני הזוג, במידה והנישואין יגיעו לסיומן.
כך יודע בן הזוג, כבר בכניסתו לנישואין, מה יהיה חלקו במערכת היחסים כאשר היא תתפרק. ההסכם מונע סחיטה של אחד מבני הזוג בעתיד וחוסך מהצדדים ניהול הליכים משפטיים קשים סביב נושאי הרכוש, בעת הגירושין כאשר הנפגעים העיקריים יהיו לבסוף הילדים.

יש להבין, כי הסכם ממון אינו מילה גסה, בעוד שברור כי בעסקאות כלכליות שאנו מבצעים במהלך חיינו אנו נוהגים לערוך הסכם ולהגדיר את היחסים מראש, אחרת "נשלם על כך ביוקר", דווקא בפן הזוגי אנו נרתעים מכך. הסיבה נעוצה בעובדה כי לבני הזוג קשה להגדיר בתחילת דרכם, את מערכת הנישואין כעסק כלכלי.

הרושם הוא כי חתימה על הסכם ממון מציבה את הסדרי הרכוש לפני האהבה והאמון בבן הזוג.
אולם, דווקא חתימה על ההסכם מגבירה את האמון בין בני הזוג, מאחר ומטרתה העיקרית היא להבטיח כי בן הזוג, אשר הגיע למערכת הנישואין עם פחות נכסים, אינו מתחתן מסיבות כלכליות ובמקביל האינטרס הלגיטימי של בן זוג, בעל הממון הרב יותר, להגן על נכסים שלא נוצרו במהלך החיים המשותפים של בני הזוג, נשמר.

החתימה על ההסכם פירושה הבנה כי בחיי הנישואין כרוכים גם היבטים כלכליים העשויים להתנגש בהיבטים אחרים בנישואין, מכאן, חשוב להסדיר את אופן חלוקת הרכוש בין הצדדים, במצב בו האוירה והתקשורת השוררת ביניהם היא במיטבה ומבלי שקיים סכסוך, דבר שעלול להשתנות בסיום הנישואין, מצב אשר יקשה על הצדדים לישב את המחלוקות הרכושיות ביניהם ויגרור אותם למלחמות.

עבור ידועים בציבור, אשר אין בכוונתם להתחתן, הסכם הממון מגן על הרכוש שהביאו לחיים המשותפים. ניתן לקבוע בהסכם ממון אף את אופן החיים המשותפים ובשל עובדה זו רבים מזוגות החד מיניים, עורכים ביניהם הסכם ממון על מנת לקבל בדרך זו את הרצינות והגושפנקא ליחסים ביניהם.

לרוב, נהוג לקבוע כי הצדדים ישמרו על הרכוש שהביאו לפני הנישואין ויתחלקו שווה בשווה ברכוש שהצטבר במהלך החיים המשותפים. יחד עם זאת, לא ניתן לקבוע בהסכם ממון עניינים המתייחסים לילדים עתידיים, מזונות או נושאים הקשורים בצדדים שלישיים.

להסכם הממון יתרון נוסף והוא העובדה כי ללא הסכם ממון, חל חוק יחסי ממון בין בני-זוג, תשל"ג (1973), הקובע כי חלוקת הרכוש בין הצדדים תתבצע רק בפקיעת הנישואין, עם מתן הגט. מצב זה מאפשר לאחד הצדדים להשתמש בהסכמתו למתן גט, כקלף מיקוח, על מנת לגרום לצד השני להסכים לתנאיו. לעומת זאת בהסכם ממון ניתן לקבוע, כי חלוקת הרכוש תתבצע באופן מיידי, עם פירוד הצדדים וללא קשר למתן הגט.

אולם, מעבר לאמור לעיל, תוקפו של הסכם הממון מותנה בקבלת אישור בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. בטרם הנישואין ניתן אף לקבל אישור נוטריוני להסכם. הליך אישור ההסכם על ידי בית המשפט הינו הליך פשוט הכרוך בהתייצבות הצדדים בפני בית המשפט. בית המשפט מוודא כי הצדדים ערכו את ההסכם מרצון, הבינו את משמעויותיו וחתמו עליו מרצון חופשי.

הסכם שלא אושר על ידי הרשויות המוסמכות כאמור לעיל חסר תוקף, מנגד, במידה וההסכם אושר, הוא מקבל תוקף מחייב של פסק דין וניתן לבטלו רק במקרים חריגים, לפיהם מבקש הביטול מוכיח, כי נפל פגם בכריתת ההסכם כגון טעות, עושק, או כפיה.

יחד עם זאת, הסכם הממון הוא הסכם גמיש הניתן לשינוי, במהלך החיים המשותפים. הצדדים יכולים לקבוע בו תנאים נוספים, לשנותו, לקבוע את תוקפו בכל עת, אולם כל שינוי שהוא בהסכם דורש את אישור בית המשפט מחדש.

לסיכום, אין ספק כי כיום הסכם ממון הינו חלק חשוב מהחיים המשותפים, בטרם הנישואין. ההסכם מגדיר את זכויותיו הכלכלייות של כל צד וחוסך מחלוקות בעתיד. חשוב מאוד לפנות לעורך דין שינסח עבור הצדדים, הסכם ממון מפורט, הכולל את ההסדרים הכלכליים ביניהם עם ראיה לעתיד תוך שילוב בין האינטרסים של הצדדים.

• מאמר זה מהווה מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. הכותבת אינה נושאת באחריות כשלהי כלפי הקוראים.

• לתגובות ניתן לפנות לאתר www.sc-lawoffice.com

www.sc-lawoffice.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד שירה בן אשר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]