חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
Making Sense of Automated Translation





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עמילות מכס י.ססובר בע"מ אביגדור בורכו מנהל סניף נהר הירדן אתר חוצפה

נושא המאמר: להיות מאמן
מאת: אביגדור בורכו   שמור מאמר למועדפים

להיות מאמן בקבוצת ספורט הינה חובה גדולה יותר מהזכות של המינוי . מאמן חייב להיות מחנך, ומורה דרך לצד מוביל דרך חינוכית או מקצועית .כל מאמן חייב להיות בעל הכישורים לאמן , ולא מדובר בקישורים ויכולת אישית בלבד או קשרים לאדם זה או אחר..
ישנם מאמנים רבים בעלי יכולת אישית מעולה, אך נטולי קישורים אישיים ונטולי כל יכולת מנהיגות או אסרטיביות מול חניכים גם מול ילדים בכתה א.
לדעתי מבחני הקבלה, ודרישות הסף של מאמנים בכל ענפי הספורט חייבים להשתנות, וחובת כל מוסד, אשר מעניק תעודה בכל תחום אימון ,לדרוש מהמועמד תעודה בסיסית של קורסים בחינוךפסיכולוגיה , וסוציולוגיה לצד כישורי הנהגה, ואתיקה לצד כישורי הדרכה וטכניקות הדרכה , מעבר לכישורים המקצועיים.

אין ספק שדוגמא אישית, והדגמה אישית חשובים. אך היכולת להסביר לחניך מה מותר ומה אסור כמו קבלת השונה ,והחריג ,וקבלה של הפסד מול ניצחון. מאמן הוא לא רק מאמן של קבוצות מצליחות .גדולתו של מאמן הינה לדעת להוציא את הבודד, והקבוצה ממשברים אשר נכנס אליהם אותו שחקן בודד מול משבר מקצועי של קבוצה עקב הישגים נמוכים .לצד היכולת להפריד בן האופריה של הנצחון של רגע או עונה שלמה מבלי להתרסק בשנה שלאחר מכן.
אף אחד לא מצפה מהמאמן להיות פסיכולוג, אך חובתו לזהות מתי כדאי לערב אנשי מקצוע בנקודות מסויימות בזמן היותו מאמן.כוחה של מילה או כוחו של משפט לעיתים חורצים את דינם של שחקנים או מאמנים . לא כל המאמנים יאמנו בוגרים למרות, שבכל בוגר ישנן תכונות של ילד, ולא מעט שחקנים בקבוצות ליגות בכירות בחרו את דרך הספורט כמפלט מהרחוב או אפילו הפשע. ישנם דוגמאות רבות ,והטובה ביותר שעולה לי מייד הינה "רפעת טורק" שחקן הפועל ת"א לשעבר ונבחרת ישראל ,אשר בכתבה על הקיפוח העדתי בערוץ אחד אשר צפיתי במרץ 2008 הזכיר שרוב חבריו לספסל הלימודים הלכו לעולמם, או יושבים בכלא היום, ושישנם עוד דוגמאות רבות במגזר היהודי, כמו במגזר הערבי.
כפי שחובת המאמן לעמוד בקריטריונים מסויימים חייב כל מועדון לעמוד בכללים ברורים של אתיקה, והגינות, ויושר כלפי מאמן, אשר עבד במחיצתם, ולא משנה באיזה קבוצה מדובר בן אם באימון קבוצת ילדים, ואפילו מאמן של קבוצת בוגרים בליגה הבכירה ביותר.
לא יתכן שבמדינתנו יתייחסו למאמן ככלי שרת, אשר מנותב על פי גחמותיו, של ספונסר זה או אחר, וכל אחד ינהג במאמניו, כבובות, וישחק עימם במשחק הכסאות, אשר הופך את המאמנים ללעג בפני העיתונאים, ובטח בפני השחקנים,והאוהדים . שתי דוגמאות זכורות לי האחת אי רצונו של כוכב הנבחרת כיום יוסי בן עיון להתחלף תחת שרביטו של אלי כהן. מול ההשפלות שאלי כהן עבר במכבי ת"א, יחד עם התפטרותו של שלמה שרף מאימון מכבי ת"א עקב מעורבותו של אבי נימני. וכמובן ההשפלות אשר עבר גיא לוזון מול אבוקסיס בהפועל ת"א, וראובן עטר מול יאמר הספונסר, ויש עוד דוגמאות רבות ואחרונה שאזכיר יחסו המביש של גידמאק ליוסי מזרחי למרות שהאחרון הביא אליפות ראשונה לאחר שנים של כשלונות למועדון המפואר כיום בית"ר ירושלים.
ארגון המאמנים חייב להקים צעקה בנדון, ויחד עם קברניטי משרד החינוך, אשר חייבים להיות שותפים עקב חוק הספורט,וביחד יקבעו כללים של עשה ואל תעשה ברמה האישית, וגם ברמה הקבוצתית ,והמערכתית בן כל ארגון ספורט או עמותה או קבוצה .
חייב להיות גוף אשר ישמור על שפיות בכל הקשור בדרך המאמן, והתנהלותו האישית, והקבוצתית מול החובה לפקח עליו,ועל תפקודו, יחד עם היכולת של המערכת לשמור על כבוד המאמן בכל קבוצה אשר יעבוד עימה, מבלי שיושפל בכלי התקשורת על ידי אביו של ילד בכתה א כפי שעשה אייל ברקוביץ ועוד בפומבי למאמנו של בנו בליגת קט רגל . או כפי שעושים קברינטי מכבי ת"א ומכבי נתניה לניר לווין וראובן עטר.

[email protected]


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אביגדור בורכו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]